Amundsen Het grote Amundsen-topic

Hallo allen. Gisteren heb ik m'n nieuwe Octavia Combi Ambition Businessline met Amundsen opgehaald. Aangezien ik net zoals velen van jullie nieuwschjerig was naar de werking van Smartlink heb ik deze geprobeerd in te schakelen wat ook mij niet lukte. In het scherm werd weergegeven dat die functie vrijgeschakeld dient te worden.

Zojuist de dealer gebeld welke aangeeft dat het klopt dat die functie disabled is. Dese kan volgens m'n dealer gewoon ingeschakeld worden bij de dealer welke dan een code ingeeft. Echter hangt daar een prijskaartje aan vast a €180,-

Het schijnt dus wel ingeschakeld te kunnen worden maar imo is het geen wat je met deze functie (extra) kan het prijskaartje niet waard. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Mali

Forumguru
mijn amundsen in de octavia van 2014 bevriest regelmatig , en wat staat er dan op mijn beeldscherm een stad genaamt Wolfsburg.
Is dat de geboorteplaats van mijn navi ? .

Wel grappig eigenlijk, wel hinderlijk als je ergens in belgie rondrijd en je er de weg niet kent.
Auto uitzetten en weer aanzetten heeft geen resultaat.

Skodadealer kan de oorzaak niet vinden, maar mee leren leven denk ik. Nog maar 100.000 km te gaan, staat nu op 80.000.

Volgende maand weer een kaartupdate misschien gaat het dan over ?.

mijn amundsen in de octavia van 2014 bevriest regelmatig , en wat staat er dan op mijn beeldscherm een stad genaamt Wolfsburg.
Is dat de geboorteplaats van mijn navi ? .
Wolfsburg is de plaats waar het hoofdkantoor van VAG gevestigd is. Het is dus niet zo heel gek dat dat als een of andere terugval / default locatie gebruikt wordt.

FrankM

Nieuw lid
Ik heb een USB stick van 64gb met daarop +- 2100 FLAC nummers in mijn Fabia Combi III zitten. Als ik deze in shuffle afspeel komt het systeem niet verder dan de letter 'I' of 'J'. Hebben anderen hier ook last van en is hier een oplossing voor?

Ik ga nog proberen een playlist met alle +- 2100 FLAC nummers te maken en deze te shuffelen.

Bakkertje

Forumguru
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om het aantal bestanden te verdelen over 2 mappen. En dan een shuffle over de hele stick te kiezen?

hemi24

Forumguru
Ik heb een USB stick van 64gb met daarop +- 2100 FLAC nummers in mijn Fabia Combi III zitten. Als ik deze in shuffle afspeel komt het systeem niet verder dan de letter 'I' of 'J'. Hebben anderen hier ook last van en is hier een oplossing voor?

Ik ga nog proberen een playlist met alle +- 2100 FLAC nummers te maken en deze te shuffelen.

Volgens mij staat ergens in het boekje dat er max 1.000 nr's in een map gelezen kunnen worden:

Knipsel.PNG

erikafoort

Nieuw lid
G'dag.
Zo. Eindelijk mijn fabiaII :-). Reed er eentje via de werkgever en nu privé.

Dot matrix er in. Mooie Amundsen radio er in. Met veel gepuzzel de telefoon kunnen koppelen met Bluetooth (met de knopjes achter het stuur, op de handel).
Bellen etc werkt allemaal.

Maar ik kom maar niet meer uit het telefoon menu op de dot matrix. Zodra de telefoon verbind zie ik die gegevens en kan ik bellen etc. Maar ik wil ook onderweg wel eens wat anders zien zoals navigatiepijlen of gemiddeld verbruik.

Als iemand hier nog iets voor weet.....

Fabra

Ex-lid
Rechter hendel, knopje naar boven en/of onder paar keer indrukken er verschijnt dan op een gegeven moment return in je maxidot.
Bevestigen met knopje onderop, wellicht zelfde nogmaals herhalen.
Dan op weer op dezelfde hendel knopje naar boven of onder langer indrukken,
daarna kun je met knopjes boven en/of onder selecteren welk hoofdprogramma er te zien is op het maxidot.
Bevestigen weer met knopje onderop.
Beetje spijkerschrift, hopelijk kom je er zo uit :)

erikafoort

Nieuw lid
Ik ben eruit. De return ben ik niet tegengekomen maar het is bovenste knopje op de rechterhendel lang ingedrukt houden en dan krijg je de keuze voor de andere hoofdschermen.
Blijkbaar had ik niet lang genoeg gedrukt.

frankbl51

Senior Member
Even een (wellicht retorische) vraag: kan je op de Amundsen navigatie een eigen route importeren?
Nu ben ik verwend met TomTom 400 motornavigatie, daar kan dat natuurlijk wel. Maar auto's gaan meestal direct van A naar B, hoewel Snelwegen Vermijden wel een optie is (Nu mooi in gebruik tijdens de inrijperiode).
Iemand?

Skoda-MAN

Forumguru
@frankbl51 Misschien heb je hier iets aan: instructieboekje infotainment bladzijde 55, met name Tussenstop invoeren.

Het hoofdmenu oproepen.
› In het hoofdmenu Navigatie op  → Opties → Bijz. reisd. drukken
of
› In het hoofdmenu Navigatie op  → Reisdoel/tussenstop → Opties → Bijz.
reisd. drukken
of
› In het hoofdmenu Navigatie op  → Meer bijz. reisdoelen drukken.

frankbl51

Senior Member
Dank je. Dit is inderdaad een mooie optie. Maar daar moet je even de tijd voor nemen in de auto.
Eigenbouw routes laden lukt dus niet. Dan plak ik incidenteel de TomTom erin, als dat wenselijk is.

frankbl51

Senior Member
Lief forum, weer een andere vraag ;)
Als ik de navigatie start, komt de routeaanduiding ook in het Maxi Dot Display.
Ga ik vervolgens in dat display scrollen (olietemp., gemiddelde verbruik, enz.) dan krijg ik die routeaanduiding niet meer te zien. Komt dus niet als scrolloptie terug. Is hier een truuk voor?

Joske

Forumguru
Ga ik vervolgens in dat display scrollen (olietemp., gemiddelde verbruik, enz.) dan krijg ik die routeaanduiding niet meer te zien. Komt dus niet als scrolloptie terug. Is hier een truuk voor?
1 menu terug gaan, met de uiterst rechtse knop op je MF-stuur en dan "navigatie" kiezen.

althans, volgens mij is dit toch je vraag? :)

Bovenaan Onderaan