Amundsen Het grote Amundsen-topic

MIK

Lid
Wij hebben vorige week onze nieuwe Yeti Edition opgehaald met bolero navigatie.
De eerste week leek de navigatie goed te werken, maar sinds gisteren is hij de weg kwijt. Weet niet meer waar we rijden.
Op het tweede scherm bij positie staat bij de satellieten 5/6 of zo en springt dan gelijk weg naar 0/0 wie kan ons helpen met de oplossing of moeten we gewoon naar de dealer terug?

Yetiaan

Nieuw lid
Helaas bent u in het bezit van Amundsen en ik kan u alvast vertellen dat is niet enige wat niet werkt. De voice control doet het niet en MirrorLink ook niet. Een zeer slecht toestel die zeer slecht klinkt. Helaas een drama, ik kan het weten want heb de zelfde auto. En ook de dealer gaat zijn kop in het zand steken, ze gaan niks oplossen.

MIK

Lid
Mijn dealer heeft de fout erkend en een nieuwe gps antenne besteld hij vertelde dat hij nog een nieuwe Yeti had met het zelfde probleem.

MIK

Lid
De Nieuwe antenne is geplaatst door de dealer en navigatie werkt weer. De spraak bediening zou er wel of niet op horen mijn dealer gaat dit navragen bij de importeur. Is er hier iemand die dat kan vertellen of dit er bij hoort. Bij de instellingen staat in of uitschakelen niet dat dit helpt maar als deze functie niet aan wezig zou zijn zou dit toch uit de software gehaald zijn of zie ik dit fout.

Ik heb een vraag over de amundsen+. Er staat zoveel over deze unit, maar kan het niet vinden.. Als ik op Phone druk, komt er steevast de melding dat er geen telefoongevonden is. Via de Samsung S6 wordt ook geen apparaat gevonden. Lijkt er dus op dat de Amundsen+ in dit geval geen bluetooth functie heeft? Als dat niet het geval is, kan ik dan via de MDI aansluiting wel bellen of werkt dat niet? Alvast bedankt :thumbsup:

Joske

Forumguru
Ik heb een vraag over de amundsen+.
zeker dat het een Plus is? :)

Kijk even onder de stoel of er dan geen zwarte plastic zit waar je eventueel een BT-module kan plaatsen (of eentje dat er gezeten heeft).

"Normaal" , maar ik kan er zelf ook amper aan uit, heeft de Amundsen + wél BT. Maar ik heb enkel ervaring met een Amundsen+ van 2013. (laatste jaar)

yep, het is zeker een plusje. Er zit onder de bijrijderstoel wel een plastic bak, maar daar zit niks in.. Miisschien hebben ze hem eruit gehaald bij einde leasecontract ofzo? Er zit een boekje bij van een Parrot " Mobridge". Maar ik vermoed dat deze er dus uitgesloopt is.

Joske

Forumguru
zeer plausibel dus.. maar iemand zoals @Bakkertje kan misschien iets meer met zekerheid zeggen. Maak anders even een foto van de unit en van de plek onder de stoel. Ook even menu (dacht ik toch) ingedrukt houden en dan weet je de HW en SW versie.

Bakkertje

Forumguru
Met onder de stoel bedoelen we onder de vloerbedekking bij de bijrijdersstoel :) standaard zat er in ieder geval geen car kit in bij dat modeljaar.

Er zijn aardig wat draadjes over het plaatsen achteraf van een car kit. Daarin heb ik ook aardig wat linkjes geplaatst naar car kits op aliexpress die Jun je daar plug en play kopen voor nog geen 100 euro.

Bakkertje

Forumguru
Ow en er zijn amundsen+ en uit die tijd met geïntegreerde Bluetooth, die kun je achteraf activeren en dan hoef je alleen een microfoon in te bouwen. Dergelijke toestellen hebben een sticker met een Bluetooth Mac adres erop.

Bedankt voor de info beiden!! Heb nog geen sticker kunnen vinden, of moet daarvoor de hele unit eruit?
Zal morgen bij daglicht nog eens een foto maken van de unit en de melding. Nou wordt het vreemder. Met de samsung vind ik helemaal niks, maar als ik de ipad op bluetooth zet dan vind ie Skoda_BT?!? :pieker: Wordt gevraagd om een pincode, maar op de display van de Amundsen zie ik geen wijzigingen...

Bakkertje

Forumguru
Heb je wel een telefoon menu in de maxi dot? En ook op de amundsen zou je een Bluetooth menu moeten hebben.
Anders kun je ook nog kijken met vcds welke modules er allemaal ingebouwd zijn.

De sticker zit inderdaad op het toestel. Maar volgens mij (als je een skoda_bt kunt vinden) moet er haast wel iets inzitten...

Bovenaan Onderaan