Amundsen Het grote Amundsen-topic

B

bijbeuner

De Voice control Amundsen software is door de garage geïnstalleerd.
Bij mij beweren ze dat ze de Voice Control niet achteraf kunnen activeren.
Kun je mss zeggen wat ze specifiek gedaan hebben?
De activering van de navigatie in het maxi dot scherm konden ze ook niet programeren tot dat ik via een Duits forum de juiste info kreeg en met dit naar de Dealer en toen ging het wel :-)

Max

Nieuw lid
Bij mij beweren ze dat ze de Voice Control niet achteraf kunnen activeren.
Kun je mss zeggen wat ze specifiek gedaan hebben?
De activering van de navigatie in het maxi dot scherm konden ze ook niet programeren tot dat ik via een Duits forum de juiste info kreeg en met dit naar de Dealer en toen ging het wel :-)

In de handleiding van de Voice control Amundsen (die bij de activation key wordt geleverd) staat wat je moet doen.
Je heb nodig: 1. Vehicle diagnostic tester with the latest ODIS system release. 2. Battery charger (VAS 590X)

Tks voor je reactie, ik ben zeer benieuwd of de A15 situatie bij Ridderkerk en de nieuwe weg A4 naar Bergen op Zoom al zijn bijgewerkt m.a.w. heb je al nieuwe situaties meegemaakt die nu op versie V8 goed worden weergegeven.
Volgens de dealer zou de update zijn bijgewerkt tot oktober 2015?

Snoete

Lid
Dat kan het systeem wel: nummers verdelen over mappen en vervolgens allen toevoegen aan een playlist...

Komende maandag haal ik mijn nieuwe O3 op met Amundsen navi. En ik wil alvast een Lexar 128 Gb SDXC UHS-II kaart voorbereiden voor het afspelen van mijn muziekverzameling. Na het zoeken en doorlezen in dit forum heb ik toch noch een paar vragen:

exFat of FAT32
Standaard is de SD-kaart met exFat geformatteerd, is het beter om dit naar FAT32 om te zetten ?
En zo ja waarom ?

Playlist
Ik heb een single (groeiende) verzameling van op dit moment ongeveer 2500 nummers die ik het liefst laat shuffelen.
Bestaande uit 320 kb/s MP3 en Flac bestanden die allemaal voorzien zijn van de juiste tags en albumart (niet groter dan 500x500). Die 2500 nummers moet ik dus over minimaal 3 mappen verdelen en een .m3u playlist aanmaken waardoor ze ook allemaal worden gevonden.

Worden bij shuffle de al gespeelde nummers onthouden bij het uitzetten van de Amundsen ?
Dusdanig dat je niet al afgespeelde nummers weer opnieuw worden afgespeeld ?

hemi24

Forumguru
@Snoete : mooi exFAT laten, kan het systeem prima mee uit de voeten.

Volgens mij kun je hele lange playlists maken, maar gaat het systeem alleen de eerste 1000 items afspelen...

Wat ik heb gedaan is het als volgend verdelen:

• Map Pop;
    • Map A t/m F;
    • Map G t/m L;
    • Map M t/m P;
    • Map Q t/m S;
    • Map T t/m Z;
    • losse items waarvan de naam met een nummer begint (bijv. 3 Doors Down);
Shuffel je dan vanuit de laatse files (beginnend met een nummer) met de instelling "incl. onderliggende mappen", pakt 'ie domweg alles.

Snoete

Lid
Hemi bedankt voor je reactie.

Als ik je goed begrijp moeten de losse items (beginnend met nummer) dus in de root staan, zodat je van daar uit kunt vertrekken voor het (willekeurig) afspelen van alle bestanden.
De Shuffelfunctie "incl. onderliggende mappen" heb ik ook gevonden in de handleiding op blz. 25.

2015-12-30 19_46_58-A7_Octavia_AmundesInfotainmentSystem.png
Hopelijk heeft de Amundsen een slimmere Shuffle-functie als die in de Ford-radio die ik nu heb.
Daar worden bijvoorbeeld de afgespeelde nummers niet onthouden zodat je na een paar nummers al weer dezelfde muziek voorbij hoort komen.

Ik heb ook v8 geïnstalleerd, gebruik gemaakt van de actieprijs van €99.

Een jaarlijkse update vinden we vrij kostbaar, maar we rijden toch vaak tegen nieuwe wegen aan... We overwegen om van V4 naar V8 te gaan. Hoe is de update bij jou gegaan? Heb je een nieuw SD-kaartje ontvangen? Zo ja, hoeveel GB is deze? Wij hebben er een kaartje van 32 GB in en dat zouden wij graag zo willen houden. De SD-kaart overzetten voor de in gebruik name schijnt niet te werken als ik de berichten hier goed begrepen heb. Via een webshop is 32GB wel te krijgen, maar dan is hij flink duurder. De actie van Skoda is relatief goedkoop.

hemi24

Forumguru
@Snoete : hoeft niet in de "root", kan ook de basismap zijn van waaruit je wilt starten.

Zo heb ik ook een map Top 2000 editie '11, met daarin de nummers 1 t/m 100 en vervolgens 19 mappen ( 101 t/m 200; 201 t/m 300; ... ; 1901 t/m 2000 ).

Brebelco

Actief lid
Iemand een idee of je een Ipod Classic (laatste generatie) kan aansluiten op de amundsen op een Superb 3?
Ik zou deze willen aansluiten via USB en bedienen via het stuur.

Momenteel heb ik de amundsen in een octavia (2015) maar buiten opladen kan ik mijn muziek van mijn Ipod niet afspelen via USB. Nu moet ik telkens via Aux verbinden maar kan ik niet skippen via het stuur. Ik hoop dat dit wel lukt bij de superb...

Iemand raad?

GvA14TSI

Donateur
@Favreleuba Ik heb een Amundsen+, dus ik hoef het geleverde sd-kaartje slechts eenmalig in te lezen (duurt wel 2uur!) waarna ik gewoon weer mijn eigen kaartje kan plaatsen. Deze sd-kaarten zijn niet te kopieren.

Een jaarlijkse update vinden we vrij kostbaar, maar we rijden toch vaak tegen nieuwe wegen aan... We overwegen om van V4 naar V8 te gaan. Hoe is de update bij jou gegaan? Heb je een nieuw SD-kaartje ontvangen? Zo ja, hoeveel GB is deze? Wij hebben er een kaartje van 32 GB in en dat zouden wij graag zo willen houden. De SD-kaart overzetten voor de in gebruik name schijnt niet te werken als ik de berichten hier goed begrepen heb. Via een webshop is 32GB wel te krijgen, maar dan is hij flink duurder. De actie van Skoda is relatief goedkoop.

Je houd dan 3Gb aan ruimte over voor muziek. Ja, je moet wat selectiever zijn met welke muziek je eropzet. Maar ach, op de gemiddelde rit speel je niet alles af:D En op vakantie gaat er nog wel wat spul mee zodat ik muziek kan kopiëren. En ook bluetooth mogelijkheid om muziek van telefoon af te spelen. Dus dat is mij het prijsverschil van zo'n € 70,- voor meer ruimte niet waard. En ja, je krijgt nieuw kaartje waar je wel een backup van kan maken maar ten allen tijde moet je hetzelfde kaartje blijven gebruiken in de amundsen. Kaartje weg, kaarten weg.

@Favreleuba Ik heb een Amundsen+, dus ik hoef het geleverde sd-kaartje slechts eenmalig in te lezen (duurt wel 2uur!) waarna ik gewoon weer mijn eigen kaartje kan plaatsen. Deze sd-kaarten zijn niet te kopieren.

Dat is dan wel een voordeel van de plus. Wij hebben geen plus variant, bij ons zal dat dus niet werken. Als dat wel had gekund was het probleem opgelost geweest. Het kopiëren is voor mij alleen van belang vanwege de eigen SD-kaart.

Je houd dan 3Gb aan ruimte over voor muziek. Ja, je moet wat selectiever zijn met welke muziek je eropzet. Maar ach, op de gemiddelde rit speel je niet alles af:D En op vakantie gaat er nog wel wat spul mee zodat ik muziek kan kopiëren. En ook bluetooth mogelijkheid om muziek van telefoon af te spelen. Dus dat is mij het prijsverschil van zo'n € 70,- voor meer ruimte niet waard. En ja, je krijgt nieuw kaartje waar je wel een backup van kan maken maar ten allen tijde moet je hetzelfde kaartje blijven gebruiken in de amundsen. Kaartje weg, kaarten weg.

Klopt, ergens heb je een punt. Vaker muziek wisselen of via bluetooth met telefoon zou een oplossing kunnen zijn. Van de andere kant vind ik het echt onzin. Niet hetgeen jij aandraagt, maar wel de hoek waar ze je in drukken. De amundsen kan een kaartje aan van 32gb, deze hebben wij in huis. Handig om verschillende stijlen muziek op te zetten voor zowel mijn vrouw als mijzelf. Geen gedoe met wat dan ook, gemak dient de mens. De kaarten zijn al relatief duur, wil je gebruik kunnen maken van een grote SD-kaart, wat het systeem prima aan kan en wat er tevens al in zit, dan moet je er nog eens 20 euro extra voor betalen. De aanbieding via Skoda scheelt alweer een flink bedrag, maar dan heb je weer geen 32gb kaartje. Wat betreft de backup, die heeft weinig zin als je gebonden bent aan het betreffende kaartje, als die kapot gaat heb je nog niets. Beveiligen prima, maar de kosten en het gebruikersgemak worden er niet beter op. Maar eens een nachtje over slapen voor welke variant we uiteindelijk kiezen.

Allen alvast een fijne jaarwisseling en het beste voor 2016!

GvA14TSI

Donateur
@Favreleuba Bij de "gewone" Amundsen is het volgens mij mogelijk om de inhoud van een navigatie-cd naar een sd-kaart te kopieren en er vervolgens muziek bij te zetten!

En natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2016!

Bovenaan Onderaan