Ok, voordat ik afgeschoten word voor het zoveelste keer hetzelfde vragen....
Ik heb serieus gezocht of ik antwoorden kon vinden op mijn vragen, maar dat is
me helaas niet gelukt...
Dus ik hoop dat iemand hier het me in 'Jip en Janneke taal' uit kan leggen...
Ik rij in een Skoda Fabia 2 RS uit 2011 voorzien van het Amundsen+ systeem.
Op zich bevalt het systeem mij prima, alleen mis ik wel een bluetooth functie.
Nu heb ik al gekeken of er een mac adres op de sticker van de behuizing staat
zodat het eventueel softwarematig ingeschakeld kan worden, maar dit is helaas
niet het geval.
Nu rest mij volgens mij alleen nog de optie om een externe bluetooth module aan te
schaffen? Zou deze daarvoor geschikt zijn?
http://www.aliexpress.com/item/VW-V...62,searchweb201560_8,searchweb1451318400_6150
Ik kom deze ook voor een veelvoud tegen op marktplaats, alleen dansen momenteel de
onderdeelnummers me voor de ogen, dus ik weet niet meer welke de juiste is...
De enigste eisen waaraan de module moet voldoen zijn:
- Iphone 5s & 6s moeten te koppelen zijn.
- Audio streaming moet ondersteund worden zodat ik eindelijk weer naar Spotify kan luisteren...
Verder zou ik graag weten welke opties de Amundsen+ nog meer ondersteund, ik heb bijvoorbeeld
wel parkeersensoren achter en climatronic, maar hiervan is niets terug te zien op het Amundsen scherm.
Wellicht dat dit helemaal niet mogelijk is in een Fabia, maar indien wel, dan moet ik dat ook hebben, hebben,
hebben natuurlijk....
Zelfde geldt voor een achteruitrij camera, die heb ik inmiddels al verschillende (wel aftermarket) gevonden, die
passend zouden zijn op de Fabia met de Amundsen+, maar echt 100% duidelijkheid krijg ik nergens...
Is dit mogelijk? Ook in combinatie met de losse bluetooth module? Want ik neem aan dat de aansluitingen
achterop het systeem op een gegeven moment vol raken? Of is dit een soort canbus, die je eenvoudig door
kunt lussen?
Al met al een hoop vragen, maar wellicht dat iemand mij hiermee kan/wil helpen.
Misschien dat het wel simpeler is om te switchen naar een Columbus? Ook die adviezen
zijn van harte welkom.
Als laatste ben ik benieuwd waar het Amundsen+ systeem de gegevens voor de navigatie vandaan haalt?
Er zit namelijk geen cd/dvd in de lader, maar ook geen SD kaart in de poort, dus ik ben nu wel heel benieuwd
waar hij het dan vandaan haalt? Bij mijn weten heeft hij geen harde schijf toch?
Alvast super bedankt voor de reacties!