Amundsen Het grote Amundsen-topic

In het begin van dit topic las ik dat de Amundsen nogal last had van onvrijwillig wegnemen. Is hij vandaag de dag nog steeds zo geliefd bij het dievengilde?

HerrFlick

Nieuw lid
Afgelopen week m'n octavia combi 1.2 tsi edition business line gekregen. Kreeg op de Amundsen de bekende melding omtrent het ontsleutelen van de Smartlink functie. Net bericht gehad van de dealer dat dit €235 zal kosten.

Gebruikt iemand de Smartlink functie in combinatie met een iPhone en zou je het waard vinden om hier €235 voor te betalen?

@Jeroen801, wat wil je precies weten ?, ik gebruik smartlink met zowel android als IOS

Brebelco

Actief lid
Heb gemerkt bij het aansluiten van mijn ipod in de superb 3 dat de muziek trager wordt afgespeeld dan normaal...

Iemand een idee hoe dit komt???

(Het gaat om een gewone iPod classis 160gb die ik met een appld kabel aansluit via de usb)

citaat
Ik rijd nu eental weken met de kaarten v8 in de Amundsen+. Met de oude versie werd, zeker op de snelweg, bijna continu de max. snelheid weergegeven, maar nu meer niet dan wel. Hebben meer mensen deze ervaring en wellicht een oplossing?
einde citaat

Vandaag op en neer van Capelle a/d IJssel naar Amersfoort.
Op de heen en terugweg wordt op de A12 op het traject waar je 130 km mag rijden, fouttief 120km aangegeven.
Op de a28 waar je tot 19.00 uur max 120 km mag rijden wordt dit correct aangegeven, op de terug weg A1 waar je na 19.00 uur 130km mag rijden wordt dit ook correct aangegeven.
Ik heb nu de V8 versie maar mijn V6 gaf dit ook correct aan.

Amundsen+ heb dynamischeroute aanstaan en uiteraard de verkeers borden.

Waar ik tot nu toe niet echt duidelijkheid over kan vinden, is: stel ik bestel nu een Fabia (Combi) met Amundsensysteem. Zit daar dan Smartlink al bij of niet? Lijkt nogal te verschillen per land, maar op de Nederlandse site zie ik er niks over.

Shabba

Forumguru
Heeft iemand zijn oude Amundsen+ laten updaten voor die €99,-?
Is dat wat? Zijn het alleen kaarten of veranderd er meer? De moeite waard? Of gewoon lekker zo laten?

Was bij dealer en heb het gelijk maar even gevraagd. Volgens hem alleen kaart update. Dus die €99,- bespaar ik me graag.

tlpeter

Actief lid
Waar ik tot nu toe niet echt duidelijkheid over kan vinden, is: stel ik bestel nu een Fabia (Combi) met Amundsensysteem. Zit daar dan Smartlink al bij of niet? Lijkt nogal te verschillen per land, maar op de Nederlandse site zie ik er niks over.
Bij mij zit het er op maar is niet geactiveerd.
Je kunt dit vinden via de knop menu en dan zoeken naar smartlink.
Wanneer je deze selecteert dan werkt het of je krijgt de melding dat het geactiveerd moet worden.

Peerke1960

Actief lid
Ik heb net een update voor 99 euro gekocht. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Gewoon in de amundsen+ stoppen. (sd slot) Auto op contact laten staan? Kan lang duren begrijp ik.

memoscan

Senior Member
IK had een Amundsen in mijn auto, maar anderen hadden belangstelling, inmiddels wordt er weer 1 ingebouwd hopelijk blijven ze er nu vanaf nu er 220 v op staat

andrehj

Forumguru
Ik heb net een update voor 99 euro gekocht. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Gewoon in de amundsen+ stoppen. (sd slot) Auto op contact laten staan? Kan lang duren begrijp ik.
Gewoon erin stoppen. Op contact laten staan hoeft niet. Na het afsluiten van de auto update ie nog even door (merk je niets van), maar na een tijdje stopt ie. Als je daarna je auto weer start, gaat ie gewoon verder waar hij was gebleven. Volgens mij kun je door even drukken op eject zien hoe ver hij is.

Peerke1960

Actief lid
Thx andrehj. Andere vraag. Ikzou graag een simpel afdekplaatje hebben o er mn navi. Geen volledig antidiefstal geval. Dit kost met inbouw alleen al meer dan 300 euries. Zijn die simpele afdekplaatjes te kopen? Ik heb ze nog niet kunnen vinden. Thxs

cortrans

Forumguru
Ach, als het dieven gilde het op jou auto gemunt hebben maakt dat extra kapje ook niets meer uit hoor. Het zijn echt geen domme jongens en weten precies hoe het zit, en wat wat is.
Aan de antenne op het dak weten ze gelijk al of er een navigatie af fabriek in zit bijvoorbeeld, daar zal zo'n kapje niets aan helpen, en hooguit voor nog meer schade zorgen.....

Brightstar1981

Forumguru
Ach, als het dieven gilde het op jou auto gemunt hebben maakt dat extra kapje ook niets meer uit hoor. Het zijn echt geen domme jongens en weten precies hoe het zit, en wat wat is.
Aan de antenne op het dak weten ze gelijk al of er een navigatie af fabriek in zit bijvoorbeeld, daar zal zo'n kapje niets aan helpen, en hooguit voor nog meer schade zorgen.....

Ik vraag mij steeds af wat ze nu met een ingebouwde gps kunnen?
Mijne gps lijkt gegoten in mijn dashbord waardoor uitbreken bijna niet mogelijk is.
@cortrans gij gaat mij wss eerlijk kunnen antwoorden ;)

cortrans

Forumguru
Ik ga jou daar inderdaad geen antwoord (op kunnen) geven nee.
Helaas ben ik daar te eerlijk voor. Als ik wat hebben wil koop ik het netjes. Maar gezien de vele inbouw navigatie systemen die er hier en daar "geleend" worden net zoals bijvoorbeeld airbags is er overal een markt voor. En zolang er vraag is, zal er ook aanbod blijven......

Brightstar1981

Forumguru
Ik ga jou daar inderdaad geen antwoord (op kunnen) geven nee.
Helaas ben ik daar te eerlijk voor. Als ik wat hebben wil koop ik het netjes. Maar gezien de vele inbouw navigatie systemen die er hier en daar "geleend" worden net zoals bijvoorbeeld airbags is er overal een markt voor. En zolang er vraag is, zal er ook aanbod blijven......
$
Ja het blijft vreemd hé
Allé volgens een nonkel van mij zit er in airbag's een kleine hoeveelheid dynamiet/buskruit. Dat ze dit stelen kan ik ergens aannemen.
Maar ingebouwde gps-sen niet.
Die kun je toch niet verwijderen zonder er zichtbare schade aan te richten.
ps geniet van je weekend ;)

andrehj

Forumguru
Nou, die ingebouwde navigatiesystemen zijn helaas veel te makkelijk te verwijderen. Gewoon een frontje losklikken, vier schroefjes los en klaar is kees.

cortrans

Forumguru
$
Ja het blijft vreemd hé
Allé volgens een nonkel van mij zit er in airbag's een kleine hoeveelheid dynamiet/buskruit. Dat ze dit stelen kan ik ergens aannemen.
Maar ingebouwde gps-sen niet.
Die kun je toch niet verwijderen zonder er zichtbare schade aan te richten.
ps geniet van je weekend ;)
Kijk, als jij een gewone radio er in hebt zitten, zijn er altijd mensen die willen up-graden. De nieuwprijs is een te groot beletsel, dus dan kom je al snel op de 2e hands markt uit......
Een losse gps antenne is zo bijgeplaatst....

Bovenaan Onderaan