@FNaRK : Ik heb zowel de SKODA- als de VW-methode geprobeerd.
SKODA werkt, zoals je wel zal wetne, met VCF bestanden en importeren geeft op de GPS geen foutmeldingen, maar de coördinaten worden niet ingelezen waardoor je voor ieder doel het adres moet ingeven ... onbruikbaar dus.
De VW-methode heb ik ook geprobeerd via een csv met daarin de coördinaten en naam die je aan de plaats wil geven. In de eerste plaats ondervind ik problemen tijdens het op de website. Ook in een andere thread heb ik gelezen over dezelfde foutmeldingen (server based). Na wat zoeken heb ik gevonden dat bepaalde karakters daar voor verantwoordelijk kunnen zijn. Franse namen gebruiken dikwijls accenten en "ç"-tjes. Die speciale tekens vervangen door "gewone" letters helpen niet altijd. Dus ik vermoed dat het ook te maken kan hebben met hoe de csv wordt weggeschreven (ANSI enz). Als ik een voorbeeld uit die thread van het forum letterlijk over nam, dan werkte het wel. Bij andere plaatsen niet, ook al volgde ik dezelfde werkwijze
.
Enfin, voor mij persoonlijk ben ik tevreden met de manier van het op de GPS op kaart aanduiden van een plaats en die als reisdoel te gebruiken. Zo ben ik niet van een PC afhankelijk en omdat ik er niet zo veel heb aan te maken (14) ben ik daar tevreden mee.
Langs de andere kant vind ik het niet echt normaal dat je als eigenaar van een systeem zo sterk moet wroeten om tot een werkend resultaat te komen
.
Groetjes,
D.