Amundsen Het grote Amundsen-topic

Level42

Forumguru
Nu aan het downloaded.....eerste keer dat ik een update zelf (want gratis) kan doen....

Jammer dat ze er niet bij zetten wat er allemaal geüpdate is.....of is het echt alleen een kaartupdate ?

FNaRK

Actief lid
volgens mij moet je die .zip eerst uitpakken en die bestanden in de root van je SD kaart zetten.
Ben er NU mee bezig, laat je zsm weten of dat werkt.

FNaRK

Actief lid
UPDATE: @DannyG
als een zonnetje ;)

dus idd even aangemaakte bestandje unzippen, eerder geplaatste meuk verwijderen en importeren maar ..
Kijken of ik op deze manier ook de flitspalen erin krijg ;)

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Volgens mij alleen een kaartupdate.

Wat ik wel raar vindt is dat de ECE2016 P54 gelabeld was en de ECE2016/2017 P38 (voor de MIB1 Amundsen)...
Nummers liepen altijd op bij elke nieuwe update!

Edit: na het uitpakken blijkt de nieuwe versie P59 (0059 / ECE2016/2017) te zijn.

hemi24

Forumguru
ja, natuurlijk staan er poi's op, nog nooit de shell, esso, avia, etc voorbij zien komen?!?
Eigenlijk staan alle poi-icoontjes inclusief enkele merken in de map POI...

edero

Forumguru
Ja dat snap ik :koffie:, maar ik bedoel dat deze dus óók geupdate zullen zijn en niet alleen de kaart!

hemi24

Forumguru
hoeft niet persé, want je delete eigenlijk alle oude bestanden en pakt ze dan weer opnieuw uit op de SD kaart...

hemi24

Forumguru
Eerste indruk is dat het niet echt een update is die je MOET hebben...

A4 is volgens mij nog niet aanwezig, zo ook niet de tunnel in de N35 bij Nijverdal.
Diverse op- en afritten N366 zijn ook nog niet aangepast.

Wederom gemiste kans!

Hoop wel dat de snelheden op de snelwegen zijn geactualiseerd.

edero

Forumguru
Huh :(!? Echt waar! Dus ik kan nu ook net als bij iGo voor een tank, een fiets, een bus, een f1, enz. kiezen,Yeah :yeehaa:!
:maakmegek:Haha, daar had je me toch bijna :deuk:

Maar zoals je al zegt, ik had ook echt niet verwacht dat dit een echte actuele update vwb de wegen enz zou zijn, ze lopen nog steeds hopeloos achter :cry:! Gelukkig is het gratis :greedy:!

edero

Forumguru
Maar ik neem aan dat je wel begrijpt dat ik de points of interest bedoel, en niet de bijbehorende icoontjes :pieker:! Oftewel, is de C1000 die hier zat, en sinds een jaar een AH is, nu ook mee geüpdatet is!

hemi24

Forumguru
Ik weet wat je bedoelt; voor de supermarkt is dat nog niet zo schokkend, maar als je een tankpas hebt en gebonden bent aan een bepaald merk brandstof is het af en toe wel lastig als je denkt naar een BP te rijden en het is ineens een Total...

DannyG

Forumguru
Zojuist eens geprobeerd en hetzelfde resultaat als bij één van m'n eerste pogingen: hij importeert inderdaad één punt en dat zie ik dan ook in het reisdoelgeheugen staan, maar wanneer je de bestemming oproept krijg ik de melding dat het adres moet gecontroleerd worden (alle velden leeg).

Het lijkt wel alsof de coördinaatgegevens niet opgeladen zijn. Dat staat nochtans in de VCF-file. :arghh:

@FNaRK : kan jij eens verifiëren of je de gegevens van een geïmporteerde VCF kan uitlezen op de GPS?

'k Bedenk me nu wel juist: ik werk met Windows 10 en heb geprobeerd via Chrome, IE11 en Edge. Bij de personen waar het wel lukt, wat gebruiken jullie? Misschien dat de oorzaak op PC- of webniveau moet gezocht worden in plaats van in de software van de Amundsen? :pieker:

Mwah ... voorlopig laat ik het daarbij. Als ik aparte reisdoelen via de kaart op de GPS zelf aanduidt, werkt het wel. Op die manier heb ik ook geen computer nodig dus kan het ook op vakantie :D.

Bedankt voor het mee helpen denken :thumbsup:.

Groetjes,

Danny

sjaakb

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Sinds gisteren heeft mijn vrienden een Fabia 2 Combi met het Amundsen navigatiesysteem, via de update site gisteren geprobeerd deze te updaten.
Na invoer van de VIN code kreeg ik de melding dat er geen nieuwe updates zijn.
Wat mij bevreemdde was het feit dat ik nergens kan zien welke versie we nu hebben en wat de laatste versie is.

Vandaag een ritje over de A2 gemaakt, Amsterdam richting Den Bosch en ter hoogte van Utrecht kregen we continue de melding Off Road, de kaart zag er volgens mij goed uit.

Twee concrete vragen:

Waar vind ik de huidige versie? Er zit een 4 gig SD kaartje in
en
Wat is de laatste te downloaden versie.

Dank je wel vast voor wat meer info.

Bovenaan Onderaan