Amundsen Het grote Amundsen-topic

denholt

Nieuw lid
Als je de uitvoering bekijkt, in mijn geval Octavia, Combi Businessline staat er bij Apple Connectivity: Standaard. Dit is dus geen Optie volgens de brochure/internet.

denholt

Nieuw lid
De knop Smartlink staat wel in het touchscreen maar hij heeft een activeringscode nodig.

En als ik op de Skoda site klik wat de Amundsen allemaal kan krijg ik Mirrorlink te zien:

- 6.5-inch hoge-resolutie TFT touchscreen
- MirrorLink™
- Bluetooth® en tekstberichten
- AM/FM en DAB-frequenties
- Aux-aansluiting
- Twee SD card-openingen
- 2.5-D navigatie
- Bluetooth® audio streaming
- Surround sound instellingen

Rallye

Forumguru
Dat is weer iets anders (en alleen voor een beperkt aantal Android-toestellen). Je moet wel "smart" zijn om alles te doorgronden...

denholt

Nieuw lid
@denholt : werkt je Apple connectivity (dus met een snoertje, als ik andere posts goed begrijp) ook niet dan?

Als ik hem aansluit met snoertje vind hij de telefoon wel maar dat doet hij met bluetooth ook. Daar zie ik geen meerwaarde in. Gaat mij puur om de Carplay functie die niet werkt.

Rallye

Forumguru
@denholt : eerder zij je dat Smartlink niet werkte. Nu Carplay. Is het één nodig voor het ander? En je kunt wel Apple Connectivity hebben zonder Carplay?

denholt

Nieuw lid
Vandaag via twitter contact gehad met Skoda Nederland. Voor ruim 200 euro kun je een code kopen om het te laten werken.......Vind het niet kloppen en misleidend om in de octavia-brochure over Apple connectivity te spreken als dit alleen betekend dat je een Bluetooth verbinding kan opzetten.

Rallye

Forumguru
Dat is dan het nadeel van al die verschillende systemen: Apple Connectivity is iets anders dan Carplay. Erg onhandig van Skoda/Pon, zeker als de dealer er ook geen weg meer uit weet.....

servies

Forumguru
Vandaag via twitter contact gehad met Skoda Nederland. Voor ruim 200 euro kun je een code kopen om het te laten werken.......Vind het niet kloppen en misleidend om in de octavia-brochure over Apple connectivity te spreken als dit alleen betekend dat je een Bluetooth verbinding kan opzetten.
Die code is voor +/- €125 te koop in het buitenland. Maar dan moet je 'm nog wel invoeren (wat ongeveer 20 seconden werk is)...

Nickname

Nieuw lid
Ik stel hier even een vraag namens mijn collega.
Hij heeft een O3 met een Amundsen.

Nu weet ik hoe ik POI's moet installeren op mijn Collumbus.
Zip file aanmaken via http://webspecial.volkswagen.de/inf...panion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation. En deze zip file uitpakken en de bestanden op een SD kaart zetten en importeren.

Maar hoe nu bij een Amundsen?
Ik heb dit nu geprobeerd bij mijn Amundsen MIB, werkt perfect, morgen eens testen of er effectief een geluidje bij de flitslocaties hoort. Ze staan nu wel al op de kaart. Nog een vraag: kan het zijn dat de 3d weergave niet overal werkt?
3D staat geselecteerd maar krijg hier alleen maar 2d huizen op de kaart.

FNaRK

Actief lid
Even voor mijn duidelijkheid
Mijn vorige Skoda had een Amundsen+ (RNS315)
Wat zit er in mijn bijna geleverde O3 (uit 10-2015)
Begrijp dat het een MIB Amundsen is (wat betekend MIB?) maar er is dus ook een MIB2 :nailbiting:
En wat is de productienaam (RNS 350 ?? of iets dergelijks?)

Bakkertje

Forumguru
@FNaRK Het verschil tussen de MIB en de MIB2 amundsen is het formaat van het scherm en de centrale aansturing (die van de MIB2 is een stuk sneller dan de eerste generatie MIB).

De MIB2 heeft een 6,5 inch scherm (vergelijkbaar met de oude Columbus)
De MIB heeft een 5,8 inch scherm

Ik gok dat je een MIB hebt en geen MIB2

FNaRK

Actief lid
@FNaRK
De MIB2 heeft een 6,5 inch scherm (vergelijkbaar met de oude Columbus)
De MIB heeft een 5,8 inch scherm
Ik gok dat je een MIB hebt en geen MIB2

:cry:
de MIB2 is vanaf welke datum uitgeleverd ?
En ik vermoed dat er wel firmware-updates beschikbaar zijn voor een MIB ?
(heb helaas de auto nog niet voor de deur, kan dus niet kijken wat er nu op draait..)

Bovenaan Onderaan