Amundsen Het grote Amundsen-topic

M289

Lid
Hm, dat is wel interessant. Die site kende ik nog niet. Ik vraag me alleen af of de versies van de RNS315 zonder meer op een Amundsen+ kunnen worden geflashed zonder de Skoda-kleuren te verliezen...
Dat vraag ik mij dus ook af, zodoende zaterdag maar even langs de Škoda dealer.

Bedankt voor de tip @M289 , heb de upgrade ook besteld bij Zijm. Was wel nodig om het even handmatig door een medewerker te laten bestellen, via de site kwam hij voor de originele prijs in het winkelmandje.

M289

Lid
Bedankt voor de tip @M289 , heb de upgrade ook besteld bij Zijm. Was wel nodig om het even handmatig door een medewerker te laten bestellen, via de site kwam hij voor de originele prijs in het winkelmandje.
Dan heb je mazzel gehad, de prijs is nu inderdaad weer de reguliere €199. Mooi €100 bespaard :D

M289

Lid
Wellicht niet enkel voor de RNS315 Amundsen+ van toepassing, maar ik heb na intensief zoeken en lezen uiteindelijk een VW MDI interface kabel gevonden welke correct werkt met de Apple iPhone 5, 6, 6s en andere modellen met Apple Lightning connector :cheer:. Iets waar de Skoda dealers en de Volkswagen online shop me niet bij konden helpen.

Het betreft de onderdeel nummer 5N0 035 554 H en in Nederland leverbaar via CarCare Woensel.
Het VAG nummer staat niet in de beschrijving maar wel op de kabel zelf en was ook vooraf telefonisch bevestigd. De kabel is, natuurlijk, te herkennen aan het label (VAG part#) maar ook aan de donkergroene kleur van de mantel om de kabel aan de MDI zijde.

Helaas is de drukknop defect waarmee de MDI kabel zichzelf vast zet in de MDI interface en welke je moet indrukken om hem weer los te koppelen (lang verhaal :pardon:), dus dat zal CarCare Woensel nog oplossen. Ik vertrouw er op dat dat helemaal goed komt.

Belangrijk is dat deze kabel werkt met de iPhone 6 met iOS 9.3.x waar oudere types het af lieten weten na iOS 8.x.
Het bladeren door alle muziek op het iOS apparaat, het afspelen en ook het opladen gaat uitstekend.

Ik kan niet wachten tot de kabel retour is :D (Dan zal ik ook even een foto plaatsen)

M289

Lid
Vandaag de vervangende kabel (5N0 035 554 H) ontvangen van CarCare Woensel en alles is perfect. Uitstekende service dus.
Ik ben er nog niet achter hoe ik muziek pauzeer, drukken op het volume wieltje op m'n stuur levert de melding "Telefoon niet verbonden" op :facepalm: (BT inderdaad niet verbonden) Ik ga de handleidingen maar eens goed lezen, vast een beginnersfoutje :D

Ik heb 2 foto's van de kabel bijgesloten.

Credits voor @piair1982 voor de tip en het onderdeelnummer. Na zoeken op andere fora (o.a. VW) bleek dit inderdaad de juiste versie van de kabel te zijn.

Bijlagen

• IMG_0583.jpg
    IMG_0583.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 29
  • IMG_0584.jpg
    IMG_0584.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 26

EdK

Forumguru
normaal gesproken is het drukken op volume draaiknopje op het stuur dat je dan de mute activeerd en nogmaals drukken is weer de muziek terug...
Misschien dat @Antera dit met vcds kan aanpassen ??

D

Deleted member 20094

Ook via de link die ik heb aangeven, volgens mij is die voor de Discover-Pro (Columbus).

Ik had mijn collega de bestanden reeds aangegeven, echter hij krijgt de melding dat er niets geïmporteerd kan worden....

Kan je precies aangeven welke stappen je hebt doorlopen?

edero

Forumguru
You're Welcome ;)

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik destijds alleen Flitspalen via deze instructies geïmporteerd heb :angel:
Maar het principe zal hetzelfde zijn.

denholt

Nieuw lid
Dag allemaal,
Vandaag m'n Skoda Octavia combi business opgehaald. Nu heb ik al gezocht op dit forum en op internet over de smartlink optie op een Amundsen navigatie. Hij geeft aan dat ik een activeringscode nodig heb en de VW dealer moet bellen. In de brochure staat Apple connectivity dus het zou toch moeten kunnen? Dealer wist het ook niet....

HerrFlick

Nieuw lid
@denholt Ook mijn Yeti had dat activatiescherm. Na enig reclameren bij mijn dealer, die overigens ontzettend meedacht om een oplossing te bedenken, is vandaag gratis mijn smartlink geinstalleerd. Werkt perfect met mijn android Motorola moto x. Verrassend hoever de integratie van Google is doorgevoerd

Dit is een ouder bericht van mij toen ik met hetzelfde probleem zat. Ondertussen wat ervaring opgedaan en prefereer ik Apple Carplay boven android auto. Siri snapt mij veel beter....., Het echte jammere van alletwee blijft het kabeltje.

denholt

Nieuw lid
Bedankt voor je antwoord. Dus het is wel mogelijk. Wat bedoel je met kabeltje? Dat hij met een kabeltje aangesloten moet worden en niet via bleutooth?

Bakkertje

Forumguru
Nog even een kleine update rondom de MIB Amundsen. In mijn Passat zit daar de VW broer in en bij het bestellen van de auto zat daar standaard een abonnement bij voor de online diensten van een jaar.
Dat jaartje is bij mij inmiddels alweer voorbij en ik kan jullie melden dat de dienst het gewoon blijft doen (bij mij in ieder geval). Ik gebruik het dan ook voor de online verkeersinformatie en dat werkt nog steeds.

HerrFlick

Nieuw lid
Bedankt voor je antwoord. Dus het is wel mogelijk. Wat bedoel je met kabeltje? Dat hij met een kabeltje aangesloten moet worden en niet via bleutooth?

Klopt, zonder kabeltje geen plezier,,is gewoon een standaard data/laadkabel voor Android, Apple heeft natuurlijk zijn eigen kabel.

Rallye

Forumguru
Is Smartlink niet iets anders dan Apple Connectivity?

Afgezien daarvan is het natuurlijk belachelijk om een auto af te leveren met een fuctie die pas na extra betaling werkt...... en je dealers daarvan niets mee te delen....

Bovenaan Onderaan