Wellicht niet enkel voor de RNS315 Amundsen+ van toepassing, maar ik heb na intensief zoeken en lezen uiteindelijk een VW MDI interface kabel gevonden welke correct werkt met de Apple iPhone 5, 6, 6s en andere modellen met Apple Lightning connector
. Iets waar de Skoda dealers en de Volkswagen online shop me niet bij konden helpen.
Het betreft de onderdeel nummer
5N0 035 554 H en in Nederland leverbaar via
CarCare Woensel.
Het VAG nummer staat niet in de beschrijving maar wel op de kabel zelf en was ook vooraf telefonisch bevestigd. De kabel is, natuurlijk, te herkennen aan het label (VAG part#) maar ook aan de donkergroene kleur van de mantel om de kabel aan de MDI zijde.
Helaas is de drukknop defect waarmee de MDI kabel zichzelf vast zet in de MDI interface en welke je moet indrukken om hem weer los te koppelen (lang verhaal
), dus dat zal CarCare Woensel nog oplossen. Ik vertrouw er op dat dat helemaal goed komt.
Belangrijk is dat deze kabel werkt met de iPhone 6 met iOS 9.3.x waar oudere types het af lieten weten na iOS 8.x.
Het bladeren door alle muziek op het iOS apparaat, het afspelen en ook het opladen gaat uitstekend.
Ik kan niet wachten tot de kabel retour is
(Dan zal ik ook even een foto plaatsen)