Amundsen Het grote Amundsen-topic

Okki

Donateur
OK @Rallye dank zover...ik ben bezig ermee, zie ook andere topic (wat ik eerst niet kon terugvinden)

Ik hoop dat het unzippen goed is gelukt..de mapindeling op het kaartje is nu anders dan eerst

Eerst was het een txt file en een mapje maps
Nu is het een map met daarin een mapje maps
Klopt dat?

Rallye

Forumguru
Geen idee, ik heb dit in december gedaan. ;)

Als je een back up maakt van de oude bestanden, kan er niets gebeuren.

Okki

Donateur
Lukt nog even niet: geeft aan SD kaart 2 bevat navigatie database...maar daarna ongeldige database....

Rallye

Forumguru
Werk je op een Mac? Anders even een andere database downloaden (andere VW kiezen, of toch maar zo’n ouwe van Skoda).

Okki

Donateur
Nee, niet op een Mac.

Ik heb gekozen voor een VW Polo vanaf 2014 en toen gedownload....
Heeft er iemand anders misschien een juiste download link?

Rallye

Forumguru
Ja, 2014 kan net de verkeerd zijn. MIB2 is namelijk vanaf 2015. Kies eens een vergelijkbare auto (dus Golf of toch een Polo) uit 2016? Geen e-Golf of GTE, maar een normale.

Laatst bewerkt:

rgb

Lid
Via onderstaande site kan ik mijn navigatie updaten, de vraag is welke mag of moet ik downloaden?

http://updateportal.skoda-auto.com/nl-NL/Updates/TMBJN6NJ4GZ100408

Ik heb laatst mijn navigatie geüpdatet maar krijg alleen "ECE 2019" als optie. Zie bijlage. Klinkt minder nieuw dan 2019/2010.
Bovenstaande link is natuurlijk voor een ander VIN nummer dan die van mijn auto.

Wat is het verschil tussen die 2019 en 2019/2020 versie? Bevat laatstgenoemde ook recentere wegen? Er is best wat veranderd in het afgelopen jaar bij ons in de omgeving en op mijn ECE2019 update is dat (nog?) niet verwerkt.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2019-04-25 om 18.54.06.png
    Schermafbeelding 2019-04-25 om 18.54.06.png
    31,6 KB · Weergaven: 20

rgb

Lid
Vraag over de navigatie: om bij ons de wijk uit te komen moet je langs een doorgaande weg (enige logische weg de wijk uit) zoals gemarkeerd in de bijlage. Skoda navigatie markeert een gedeelte van dit gebied als grijs.
Wat houdt dit in? Lijkt op industriegebied.

Het echte probleem is dat dit gebied vermeden wordt bij het kiezen van een route. Als ik de aanwijzingen volg dan rij ik dus standaard om. Maakt niet uit welke van de 3 routes je kiest.

Hoe los ik dit probleem op?

Bijlagen

• IMG_0920.jpg
    IMG_0920.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 29

Rallye

Forumguru
Het lijkt erop dat er een fout in het kaartmateriaal zit: de navi denkt dat je ergens niet langs mag (fietspad of zo?), maar het mag wel. Bij Here (volgens mij de maker van de kaarten) kun je verbeteringen aanleveren via https://mapcreator.here.com/. Op termijn komt het dan goed!

• Leuk
Waarderingen: rgb

rgb

Lid
Bedankt voor de tip. Ik heb gekeken bij Here en alle instellingen lijken hetzelfde te staan als bij het stuk weg waar het niet fout gaat. Alleen de naam vd weg even toegevoegd.

Waalko Kramer

Forumguru
Even een vraagje. Heb een kaart gedownload van de site van Skoda en heb downloader.exe gedownload.

Wat moet ik dan verder doen om de nieuwe kaart(en) op mijn Navigatie werkend te krijgen.

rgb

Lid
En daar ben ik weer met een vraag :D
Ik heb de dag/nacht functie op automatisch staan. Ik vind echter de overschakeling naar nachtscherm wel erg vroeg. Als het buiten nog licht is. Lijkt te maken te hebben met de auto stand van de verlichting?
Iemand een idee?

Okki

Donateur
Volgens mij (correct me if i am wrong) schakelt de display van dag naar nachtstand als de (dim)verlichting aan gaat. Dus dat zou inderdaad met de auto stand te maken kunnen hebben. Maar je kan hem toch ook gewoon handmatisch op dagstand zetten?

Bovenaan Onderaan