Amundsen Het grote Amundsen-topic

RiSc911

Actief lid
Ik heb zelf de oplossing al gevonden... Net nadat ik mijn vraag stelde, bedacht ik me ineens iets. Ik had wel het synchroniseren van de contacten uitgezet van dat gezamenlijke exchange account, maar ergens zaten die contacten toch nog ergens verstopt. Ik heb het account verwijderd en ik zag toen ineens al mijn eigen contacten wél op de Amundsen! Daarna het account weer toegevoegd (want ik heb hem tóch nodig) en gelijk daarna het synchroniseren van die contacten uitgezet, zodat ie in ieder geval niet alles binnenhaalde. Nu werkt het weer naar behoren!!
Ik hoop in ieder geval dat een ander er weer iets aan heeft...!

guusd

Nieuw lid
Bij mij gaan de contacten binnenhalen wel goed (Samsung S8) maar de adressen van die contacten neemt hij niet
mee. Heb zelf ook een fabia 3 en ben benieuwd of dit bij jou wel goed gaat.

Xavier234

Senior Member
Hallo, zijn er hier mensen die ervaringen hebben met amundsen , Wat zijn de bevindingen van dit navigatiesysteem. Die 2.5 D is dit een groot verschil met 3D?
Bedankt alvast voor het delen van de bevindingen.

Xavier234

Senior Member
@Peter-036 aangezien de topic in het kodiaq gedeelte werd geplaatst ,gaat het over een amundsen van de kodiaq, weet niet welk type dit is en wist zelfs niet dat in de kodiaq verschillende amundsens gebruikt werden.

PizzaPieter

Forumguru
Mag ik opmaken uit deze info en de info van Skoda site, dat ik op mijn Amundsen van 2014 per definitie geen Carplay/Smartlink kan installeren/activeren?

64rhfx

Senior Member
Hallo allemaal.

Eindelijk heb ik mijn 0ct 3 nu van maart 2015. Er zit Amundsen in en heb via de skoda site de kaarten ge-update en zender logo's toegevoegd
Nu kan ik als ik op phone druk hem laten zoeken naar telefoons. Gaat hij ook doen, maar vind mijn samsung niet. Op mijn oude radio, een chinees werkte het perfect. Bluetooth op gsm staat aan.
Ik lees vaak over bluetooth modules en zo. Betekent dit dat deze radio wellicht nog niet bluetooth voor een telefoon heeft? Ik heb overal al gezocht maar kan nergens iets vinden.

Groet, Alex

Rallye

Forumguru
Ja. Daarvoor heb je en MIB2 Amundsen of Columbus nodig, die werd geleverd met ingang van week 22 2015.

EdK

Forumguru
Wat zijn de bevindingen van dit navigatiesysteem
Tsja een ieder zal weer een eigen mening hebben over de Amundsen.
Heb er zelf één in de Fabia zitten en hij brengt me zonder problemen van A naar B.
Heb met verschillende soorten navigatie gereden ( TT / Garmin / Zenec / JVC / Kenwood / en nu ook met google maps op zakelijke tablet.

En allen deden ze hun werk, alleen is de één wat gebruiks vriendelijker dan de ander , maar ook dit is puur persoonsgericht vind ik.
Wat ik als prettig vind werken kan een ander bagger vinden.
En doordat een Zenec mijn laatste unit in privé wagen was , was het na inleveren van de Yeti even wennen met de Amundsen , maar nu na een klein jaar ermee te werken bevalt mij deze prima.
Heeft nog altijd mij als hulpmiddel mij geholpen naar de plekken waar ik heen moest, en misschien soms met een kleine omweg maar dat flikt TT en Google maps me ook zakelijk ...

Dus een groot deel is persoonlijk van wat je fijn en niet fijn vind, maar ik zeg altijd geef het een kans !
Wij als mensen moeten ons deels aanpassen aan een apparaat, want dat apparaat kan dat niet meer

D

Deleted member 24009

andersom werkt vaak beter is mijn ervaring (met iphone): laat de telefoon zoeken naar een bluetooth apparaat.
edit: nevermind, is al opgelost zie ik nu......

Frnsvdw

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Amundsen MIB met FM en AM Radio.
Kun je via software DAB+ erbij installeren of is dit onmogelijk en moet je een andere Amundsen hiervoor hebben?

Gr,Frans

Rallye

Forumguru
Laatst bewerkt:
Ik heb al geïnformeerd bij Skoda Nederland maar die hadden er (nog) geen antwoord op:
Ik heb een Amundsen / RNS 310 dus zonder de plus. Bij mijn weten kwam er altijd aan het begin van het nieuwe jaar een navigatie update uit. Dit zou het FX platform moeten zijn en de laatste update is V10 van 2018. Maar ik zie nog nergens V11. In de skoda webshop krijg ik wel een update te zien maar daar staat ook bij vermeld dat het een AZ platform versie betreft.
Iemand een idee of er nog een nieuwe versie gaat komen?

Okki

Donateur
Even een vraag:

Ja, ik heb al zitten zoeken, maar kom er toch niet uit.
Betreft een Skoda Rapid Spaceback 2016 met Amundsen (4 knoppen aan elke kant)

Ik heb nu als kaart versie ECE1 2017/2018

Als ik naar de update site ga staat er dat alleen de nieuwe navigatie systemen geupdate kunnen worden (wat is nieuw?)

Onderaan staat dit:
De updates van de infotainmentsystemen gelden alleen voor de volgende modellen: de nieuwe Fabia, de nieuwe Fabia Combi, Yeti vanaf mei 2014, Octavia III, Octavia Combi III,, de Karoq, Kodiaq en de Superb en de Superb Combi (najaar 2015). Nieuwe versies van de kaartdatabase voor overige systemen werken met een SD-kaart, CD-rom of DVD, welke bij de ŠKODA-dealer aangeschaft kunnen worden.

De Rapid staat er dus niet bij?

Maar goed...als ik naar de kaarten ga en iets wil waar zowel Zweden, Frankrijk, en Zwiterland op staan kom ik uit op previous ECI 2018 of previous 2018/2019, beide 12 gig groot.

Kan dit gewoon?

Las ook iets over updaten via de VW site, maar ik weet niet welk type ik dan zou moeten nemen.

Wie kan mij he!pen...

Rallye

Forumguru
Ik ga ervan uit dat je een MIB2 Amundsen (vier knoppen aan beide zijden van het scherm) hebt, geen RNS315 (drie knoppen). Dan zijn de updates gratis te downloaden. Bij de RNS315 kosten ze geld en moet je een SD-kaartje scoren.

Bij VAG hebben ze de laatste keer dat er updates voor de Amundsen zijn geplaatst lopen klooien. De kaartversies zijn minder compleet en kleiner. Daar was helemaal geen reden voor want zelfs de grote versie van de kaart die na veel gezeur bij VW op de site werd geplaatst (niet bij Skoda) past gewoon op het 16GB kaartje dat bij de MIB2 is geleverd. Nadeel van de versies die bij Skoda staan is dat je niet zonder SD-kaart te wisselen via Duitsland naar Spanje kunt rijden: je hebt óf een kaart met Duitsland en Frankrijk óf de Benelux en Frankrijk met Spanje. Voor mij als bewoner van de Achterhoek erg vervelend.

Aanrader is dus om het meest recente grote kaartbestand van de VW-site (https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/) te halen. Als je daar invult dat je een kaart voor een Discover Media (zoals de Amundsen bij VW heet) voor een Polo uit 2016 wilt, dan komt het vast goed,

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan