Amundsen Het grote Amundsen-topic

Wel even aandacht, lees net het volgende:

Universele maat
Past op iedere 2 din autoradio ongeacht merk met een beeldscherm

Past niet op
RNS510

CDK

Forumguru
dat is jammer :( dankje voor je snelle reactie en goed dat ik hem nog niet besteld had.... maar toch apart, past overal op behalve.... op het apparaat wat het meest gejat wordt :(

greetz Corné

O2_1.2TSI

Actief lid
@kippetje: Ik heb de Amundsen zonder + en heb dit nog niet kunnen vinden :crazy:
Vind het toch wel een gemis...want je kunt én geen extra POI's laden én (als je zelf POI's gevonden hebt met coördinaten) niet invoeren :(

vanturenhout

Senior Member
Potverdrie.

Bij het verwisselen van de SD kaart in mijn Amundsen is er waarschijnlijk iets kapot gegaan. De kaart blijft nu niet meer vergrendeld zitten. Geen navi en eigen muziek meer dus. Bij een van de twee SD kaartjes is een hoekje afgebroken, en ik ben bang dat dat nu ergens vast zit. Ik heb al met een stofzuiger geprobeerd het stukje eruit te zuigen (ondertussen wat pielen met een paperclipje) maar helaas.

Ik vrees dat het dealerwerk wordt (lease-auto), maar wat betekent dat ? Als ik een nieuwe Amundsen zou krijgen, wat niet perse hoeft voor mij) werken dan de 'oude' kaarten ook nog? Of moet ik dan weer 'op jacht' naar kaarten voor de Amundsen+ ?

Chatslet

Forumguru
Amundsen+ kaarten zijn niet te downloaden en de kaarten die er op staan zijn van 500 voor christus. Je kunt er perfekt oude Romeinse ruines mee vinden alleen de wegen komen niet meer zo goed overeen. Ik hoop dus voor je dat je de normale Amundsen mag houden van zo plus is de Amundsen+ niet.

dirkie996

Forumguru
Amundsen+ kaarten zijn niet te downloaden en de kaarten die er op staan zijn van 500 voor christus. Je kunt er perfekt oude Romeinse ruines mee vinden alleen de wegen komen niet meer zo goed overeen. Ik hoop dus voor je dat je de normale Amundsen mag houden van zo plus is de Amundsen+ niet.
Ik vind nochtans bij ons probleemloos de "Heirweg" :grin:

Canon-Eye

Forumguru
Al splitsen ze die dingen op in 4 verschillende delen om diefstal te bemoeilijken - zolang je de navigatie niet op z'n TomToms zelf eenvoudig aan de pc kunt updaten, met indien gewenst ieder kwartaal een verse kaart (inplaats van 1x per zoveel jaar) voor uiterst schappelijke tarieven alsmede gratis mapshare- en gps-positiecorrecties zovaak je maar wilt, komt zo'n apparaat er bij mij simpelweg niet in.

Niet als standaarduitrusting en ook niet als onderdeel van welk pakket dan ook. Want zolang je overgeleverd bent aan de 'welwillende' medewerking van Pon en/of van een wél goedwillende dealer hou je toch een procent of 80 kans op een financieel gezien Kwalitatief Uiterst Teleurstellende geldklopperij-ervaring...

Mijn huidige Swing radio voldoet meer dan uitstekend in combinatie met wat extra speakers in achterportieren en A-stijlen. Potentiële leners hoeven ook niet eerst de boel open te breken om dan pas te ontdekken dat diefstal "onaantrekkelijk" is - dat zien ze zó wel!

Chatslet

Forumguru
Ik ga met de volgende beurt nog eens bij de dealer proberen voor nieuwe kaarten want ik neem geen genoegen met kaarten uit 2008. Loopt dat op niets uit dan zal ik er waarschijnlijk een Zenec in laten zetten. Die draaien op Igo en daar is het kaartmateriaal een stuk makkelijker voor te downloaden.

redyak

Lid
Ja aan de kaarten is te komen maar die kan je niet op je ZENEC zetten. Zover ik weet is de ZENEC niet aan te passen zodat je in de CE schil komt om andere kaarten toe te voegen, maar correct me if iam wrong (ik had een ZENEC 2010 in mijn skoda)

redyak

Lid
Maar helaas vanaf 2013 zijn er voor de amundsen gewoon ook geen CD's meer maar beveiligde SD kaarten (€ 200 p/st) en toto op heden zijn die nog niet te kraken.
Vooralsnog is de 510 te updaten maar de kaarten blijven oud. Mijn oude MIO C710 heeft kaarten van q4 2012 en draait inmiddels Primo 2.0. Het fijneste apparaat dat ooit is uitgebracht.
BTW dat lijkt zich nu voort te zetten op mijn android telefoon :-)

Chatslet

Forumguru
Ja aan de kaarten is te komen maar die kan je niet op je ZENEC zetten. Zover ik weet is de ZENEC niet aan te passen zodat je in de CE schil komt om andere kaarten toe te voegen, maar correct me if iam wrong (ik had een ZENEC 2010 in mijn skoda)

Daar voor hoef je helemaal niet in de CE schil te komen. Voor zo ver ik weet draait zo'n ding gewoon vanaf een SD kaart. Simpelweg een kwestie van sys.txt van de bestaande IGO 8 te kopieren en die in je gedownloade en aangepaste IGO 8 of IGO Primo te zetten en eventueel hier en daar aan te passen en klaar ben je. Je kunt ook de .exe van IGO vervangen met een file manager. Dan kun je gewoon overal bij, ook in de interne flash. Configuratiebestanden kopieer je dan naar de SD kaar zodat je ze op je laptop aan kunt passen en vervolgens terug kunt kopieren. Windows CE navi met IGO hacken is niet zo moeilijk hoor.

vanturenhout

Senior Member
Ik heb gehoord dat er een nieuwe radio voor me besteld wordt. Gelukkig blijft het de 'oude' Amundsen. Zit ik nog wel even met de vraag of ik dan weer mijn kaarten van CD naar SD moet gaan zetten, of dat ik de SD zo weer kan gebruiken.

Bovenaan Onderaan