Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Ah, juist. De Amundsen+ gebruikt dan de eigen telefoonmodule (een aantal Amundsen+ is met die functie geleverd). Ik ging er vanuit dat ook de oude Amundsen een carkitmodule gehad zou hebben, en dat in de aansluiting van de nieuwe Amundsen+ op die module is misgegaan zou kunnen zijn. Dan is het een taak voor de dealer.

Als noeki inderdaad een Amundsen+ met carkitfunctie gekregen heeft, zou het overigens wel netjes van zijn dealer zijn geweest om hem een voorstel voor het aansluiten van de carkit te doen......

dirkie996

Forumguru
Hallo,
Ik ben sedert mar2012 in bezit van een octi met de amundsen+. Het enige waar ik geen oplossing voor weet is de TMC functie.
Ik had al eens gelezen dat er nog mensen zijn waarbij de tmc de verkeerde radiozenders kiest. Ik ontvang zodoende de verkeersbelemmeringen van Frankrijk(noorden en streek rond Calais) maar niet van in m'n eigen belgenlandje.Heb reeds in de garage nagevraagd over een eventuele software-update, nadat ik van "chatslet " had vernomen dat het bij hem zo opgelost was, maar daar wisten ze van niks en gingen zich verder informeren. Eén dag heeft het systeem correct gewerkt, nadat ik bij SETUP v/d radio had gekozen voor RDS regionaal VAST (i.p.v. automatisch). Hoera, ik kreeg de belgische wegensituatie, de oplossing was er na 1 jaar.
Helaas, plezier was van korte duur.(1dag) Ik mag proberen wat ik wil, enkel de franse berichten krijg ik door.
Wie kan me helpen dit op te lossen? Via dit forum hoop ik om een tip te krijgen, zodat ik de tmc functie ook kan gebruiken.

PPeterse

Nieuw lid
hoi , heeft iemand ervaring met inbouw van microfoon op admundsen +. heb mijn admundsen laten verv (garantie geval) door admundsen +. ik kan mijn telefoon koppelen en bellen maar kan niet spreken. blijkbaar zit er geen micro in de licht unit. iemand ervaring ?

Hallo Noeki,

Ik heb een aantal weken hetzelfde gedaan, ik had de radio Swing vervangen door een Amundsen+ en daar zat ook een bluetooth module in.
Echter zat er geen microfoon bij, deze heb ik los besteld bij vag24.nl zie link http://www.vag24.nl/skoda-microfoon-set?filter_name=microfoon.

Mvg,
Peter

vinshi

Lid
hallo even een vraagje ik heb sinds kort een octavia businesline met amundsen met Benelux nou is mijn vraag of iemand al nieuwe west Europa kaarten heeft. octavia is van september 2010.wil er graag west Europa op zetten.

Giant

Forumguru
@Vinshi, lees mijn post #1293 in dit draadje even, dat is de laatste stand van zaken op kaartupdate gebied. Lees op de verpakking (foto) welke landen er allemaal op staan.

dirkie996

Forumguru
Vervolg op een eerdere post #1302 : Na afspraak gemaakt te hebben met m'n dealer, werd in plaats van een update direct de volledige Amundsen+ vervangen door een nagelnieuw toestel. Ik was blijkbaar niet de enige die altijd de verkeerde TMC berichten door kreeg (lees: die van Frankrijk i.p.v. de regionale in Vlaanderen).Kaartversie van het nieuwe toestel is dezelfde als ik had ( West Europa 0038).Prima service van de dealer :xyxthumbs:

Bakkertje

Forumguru
@Giant en Vinshi, Vinshi heeft een O2 uit 2010, daar zit waarschijnlijk de Amundsen (zonder +). Je post #1293, gaat over de SD update voor de Amundsen+
Voor de Amundsen heb je losse CD's nodig per land, die kun je vervolgens op een SD kaart zetten die je in je toestel laat zitten. De dealer en Google kunnen je daarbij verder helpen.

vinvis

Nieuw lid
TMC is ook bij mij een probleem. Ik krijg alleen berichten binnen als ik mijn radio even op radio2 (belgie) afstem. Vanaf het moment dat ik de eerste berichten heb binnengekregen, kan ik van zender veranderen en blijven er updates komen.
Iemand een oplossing?

bedankt
Gert

dirkie996

Forumguru
@vinvis: Bij mij is het probleem nu opgelost( zie post #1306). Ik mag luisteren naar vb MNM en toch krijg ik de TMC via Radio1, Radio2 of STUBRU binnen. Misschien even de dealer contacteren? Het is een bekend probleem, zelfs bij VW( RNS 315).

Giant

Forumguru
@Bakkertje, nog even een keer voor alle duidelijkheid: ik heb een Amundsen. Geen Amundsen+. Die bestond toen mijn auto 2 jaar en 2 maanden geleden geleverd werd ook nog niet. Inderdaad heb ik bij de levering van de auto een stapeltje CD's van de dealer te leen mee gekregen om de data in de Amundsen zelf naar de SD card te kopiëren. Maar nu zijn er dus kant en klare SD cards te koop waar alle kaarten (van TomTom) op staan en die je zo in je Amundsen prikt. Kijk ook even op de foto van de verpakking die ik in post #1293 geplaatst heb en lees op de achterkant dat die geschikt is voor de Amundsen, zonder+. Hoe actueel die TomTom kaarten zijn viel me afgelopen week weer eens op. De navi dirigeerde me in Huizen (NH, parallel aan de A27 in die nieuwbouw wijk) naar een weg die nog niet eens opgeleverd is, die zijn ze nog aan het aanleggen:winkie:

Maar wat is nu het advies: SD of USB via MDI?

SD beperkte capaciteit maar eenvoudig in de Amundsen+ te plaatsen, USB onbeperkt maar via MDI waar ook een kabel voor nodig is? Ik heb de sterke neiging, ondanks dat mij aanstaand OCII met MDI is uitgerust voor SD te gaan...scheelt weer een kabeltje..

Of zijn er nog andere valkuilen?

dirkie996

Forumguru
Maar wat is nu het advies: SD of USB via MDI?

SD beperkte capaciteit maar eenvoudig in de Amundsen+ te plaatsen, USB onbeperkt maar via MDI waar ook een kabel voor nodig is? Ik heb de sterke neiging, ondanks dat mij aanstaand OCII met MDI is uitgerust voor SD te gaan...scheelt weer een kabeltje..

Of zijn er nog andere valkuilen?
Ik heb enkel ervaring met een SD van 16Gb en voor mij persoonlijk is dit een zeer degelijke oplossing die uitstekend en snel werkt. Met verdeling in mapjes en submapjes vind u alles snel en wordt onmiddelijk afgespeeld.
Moest ik in het bezit zijn van een I-pod of I-phone die ik thuis ook in een dockingstation beluister zou ik misschien opteren voor de MDI.Maar aangezien ik geen van beide bezit.... :)

Nou, dan gaan we het proberen met een 32gb SD kaart, mocht het nodig zijn is een MDI kabel voor USB snel gehaald voor nóg meer luisterplezier. Maargoed....eerst nog wachten want woensdag wordt 'le voiture' pas geleverd. ;)

Blackokkie2

Forumguru
Ik heb ook zo'n buurjongen !;)
Ik zag laast bij een collega met een Passat die had een of ander plastic voorzet frontje voor zijn MFD gezet. Zo leek het net of hij een afneembaar frontje had. Ik ga eens kijken of ik een foto kan googlen. Ik vroeg naar de prijs en toen gaf hij iets van 40 euro aan. Als ze dit frontje zien rennen ze keihard door naar het volgende slachtoffer, hier mogen ze niet mee thuiskomen !!:grin:
afdekpaneel__23221.jpg

Deze zijn nu in de aanbieding zie ik net, 18,95.

Bovenaan Onderaan