Amundsen Het grote Amundsen-topic

Bakkertje

Forumguru
:ot: ik heb een Fiscon te koop staan.
Is een goed werkende carkit waar ik destijds via Nomad al lovende kritieken over kreeg, dat was voor mij de reden om ervoor te gaan en 'm te laten inbouwen. Intergreerd in mijn Yeti met de MaxiDOT en stuurwielbediening en de radio...mooi apparaat!

Volgens mij hoort deze in het te koop topic thuis of niet?

Rallye

Forumguru
@Chatslet: ik heb altijd begrepen dat de skoda-module onder de stoel zit en de Fiscon in het dashboard. Als je een Skoda-module had, en je wilt een Fiscon, moet je dus verbouwen. Heb ik het mis?

Chatslet

Forumguru
Nee, zowel skoda module als fiscon module zijn gewoon een kastje achter de radio. Onder de stoelen zitten bij mij gewoon opbergvakjes, geen bluetooth modules :)

andrehj

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij de andere modellen is, maar bij een S2 zit de (originele) module voor de carkit wel degelijk onder de bijrijdersstoel.

Chatslet

Forumguru
Even wat anders: Sinds mijn auto vorige week voor de kleine beurt is geweest hebben ze waarschijnlijk een software update uitgevoerd met betrekking tot de Amundsen+
De TMC ontvangst is nu veel beter en werkt eigenlijk direct. Zoals eerder aangegeven werkte dit voorheen pas na dik 20 minuten rijden.

jetipo

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Sinds kort heb ik in mijn Fabia Combi 1.4 (2009) de radio, model Dance, vervangen door een Amundsen+ (RNS315). Nu schakelt de Amundsen na een half uur vanzelf uit. Daarnaast reageert het systeem niet op het aan- en uitschakelen van het contact. Ik moet de radio dus handmatig aan- en uitzetten. Hoe is dit probleem op te lossen? Moet de radio via de vag-com aangemeld worden (en zo ja, hoe moet dat, welke codering?)?

Groet,

miel

Actief lid
Even wat anders: Sinds mijn auto vorige week voor de kleine beurt is geweest hebben ze waarschijnlijk een software update uitgevoerd met betrekking tot de Amundsen+
De TMC ontvangst is nu veel beter en werkt eigenlijk direct. Zoals eerder aangegeven werkte dit voorheen pas na dik 20 minuten rijden.

Weet je wat ze precies geupdate hebben? Want dat is namelijk wel erg interessant... 20 minuten rijden is hier nog snel.....

Chatslet

Forumguru
Ik vermoed de software van de amundsen+ omdat ik over dit euvel en de oude kaarten mijn beklag heb gedaan. Kaarten zijn overigens nog steeds antiek. Kan iemand aangeven wat het versie nummer is van de huidige kaarten en hoe ik dit kan zien? Als ik dat via steun doe staat er namelijk niet iets als versie 2 oid.

JOHNDEFIXER

Nieuw lid
Hallo luitjes,

Ik ben Michel uit breda en heb sinds zo'n 4 weken een nieuwe octavia 1.6d ambition business van de zaak. Ik baalde in eerste instantie gezien we door een fijne managers-actie niet meer konden kiezen maar nu ben ik er uiterst tevreden over. Hij rijdt heerlijk (zuinig maar ook sportief), de stoelen zitten prima en zijn goed verstelbaar en de opties zijn ruim (amundsen 315). Gelukkig had mijn uitvoering wel een multi..stuurwiel. Maar (en nu komt mijn vraag) geen MDI. Nu heb ik het e.e.a. gesurft en zou graag zelf een MDI-interface in willen bouwen. Echter zijn die er van zo'n 40euro tot 200euro te krijgen, heeft iemand misschien tips over welke types qua prijs/kwaliteit interessant zijn? Alvast bedankt voor jullie tijd en advies.
Gegroet michel

Rallye

Forumguru
Het mooiste vind ik de echte MDI van Skoda. Indien je een carkit hebt zou streamen vanaf je telefoon overigens ook een optie zijn. Dat kost niets.

Chatslet

Forumguru
Ik heb exact de zelfde in mijn Fabia II en daar zit ie onder het dashboard kastje. Als hij voor de O2 anders is dan moet hij inderdaad die andere hebben. Maar zelfs dan is het tientjes werk. Het rare is dat wanneer ik op het type nummer 5N0035342A zoek ik ze allebij tegen kom. Zou de eerste er dan alleen een soort behuizing om heen hebben? Anders even bij de dealer de juiste typenummers van de MDI box en kabelboom vragen en dan lekker op ebay shoppen.

JOHNDEFIXER

Nieuw lid
Goedenavond heren!

Beide bedankt voor jullie reactie, ik ben nog wat verder gaan kijken en daarbij las ik op marktplaats dat er in Zoetermeer een "bedrijfje" zit die ze levert (origineel setje hopelijk compleet) :

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...54bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=1

Ik ben benieuwd wat ik voor info kan krijgen. Ik kan ze bellen en eventueel afhalen (zodat ik zie wat ik koop voordat ik betaal).
Tevens kunnen zij met "VAG com" de MDI aanmelden op de Amundsen.
Dit las ik in een andere thread met tevens een link naar een poolse leverancier bij de reactie van "johan72" 12 mei 2012, 21:02

http://www.skodaforum.nl/board/f30/wie-waar-mdi-inbouwen-s2-7648-3.html

Deze lijkt ook originele spullen te leveren.
Maar misschien zou ik "Johan72" een mailtje sturen wat zijn ervaring inmiddels is.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie, info is altijd welkom, prettig weekend!

Chatslet

Forumguru
Kabelboom zit er niet bij. Er is in ieder geval een kabelboom nodig die van de CD Wisselaar aansluiting van de radio naar de MDI gaat.

erikkie

Senior Member
Na een 2e nieuwe gps ontvanger werkt de Amundsen weer na behoren....Hopelijk houdt hij nu wat langer vol dan vorige keer:crazy:

@chatslet om de versies te zien houd de setup knop een 5tal seconden ingedrukt en je komt in een scherm waar je alle versies kan weergeven, wellicht interessant om deze hier te posten achteraf.

Ben namelijk ook wel geinteresseerd in een rappere tmc update :)

BarryXX

Actief lid
Wat zou een goed werkende Amundsen tweedehands nog opleveren? Ik overweeg namelijk om de mijne en de BT module te verkopen en dan een Kenwood DNX521 er voor terug te nemen.

andrehj

Forumguru
Ik denk een paar honderd (max 500) euro, hangt ervan af of het wel of niet de + versie is.

Ik heb zelf ook wel eens over zoiets nagedacht, maar het is voor mij geen optie, omdat ik dan de integratie met rsap Carkit, MDI, Soundsystem en misschien de Maxidot en de stuurwielbediening verlies.

Bovenaan Onderaan