Amundsen Het grote Amundsen-topic

piair1982

Forumguru
Dit artikel heb ik in ETKA opgezocht en de prijzen zijn ook recent. Wellicht dat de dealer waar je het opgevraagd hebt nog montage gerekend heeft...

Tot nu toe kloppen de prijzen die ik heb gevonden....

Succes!

erikkie

Senior Member
Problemen met kaart:

hoi mijn amundsen navigatie werkt niet. wie kan helpen??
Ik kan bestemmingen invoeren, maar de locatie waar ik me bevind verandert niet op kaart. Ik zit op de kaart ergens op 30 km van huis en het lijkt wel of hij geen gps ontvangst heeft, want tijdens rijden blijft kaart in dezelfde straat staan :shocked:. Radio etc. werkt wel.

Kaart staat op SD kaart en bestemmingen invoeren etc. gaat wel. (CD met kaartgegevens nooit ontvangen bij de auto)

paar maanden geleden heeft dealer gps antenne vervangen bij beurt. (had melding gemaakt van storing radio) Radio stoort nog steeds...
Wie weet of dit een probleem is wat zo opgelost kan worden, of moet ik wéér na de dealer (wat weer veel tijd kost)

Hoe kan ik trouwens checken of ik überhaupt een werkende gps antenne heb, of is dit zelf niet mogelijk?

Alvast bedankt voor uw hulp.

erikkie

Senior Member
lekker, hebben ze vorige keer vervangen toen hij het wel deed... net nog even gezocht in boekje....HEb een melding GPS_no_fix oid dus denk idd kapotte antenne :407:

erikkie

Senior Member
lijkt mij ook dat montage niet klopt, het is een leaseauto, dus ik zie gelukkig geen facturen. Maarja heb desondanks weer al het gezeur van bezoek aan dealer, vervangend vervoer?? etc.
Bovendien begint amundsen eigen leven leiden, gaat vanzelf uit tijdens rijden...:crazy:

erikkie

Senior Member
Eergisteren bij de dealer geweest, problemen met Amundsen komen door storing met canbus systeem :smiley29:
Auto moet morgen terug voor nader onderzoek.
Sinds gisteren doet gps ontvangst het wel, maar systeem gaat om de 30 minuten uit, verlichting van knoppen werkt niet meer, systeem blijft aan bij verwijderen contactsleutel. Tevens koppeling met parkeersensoren (grafische weergave) verbroken en verbinding met MFD / boordcomputer werkt ook niet meer.
Ben benieuwd hoe dit afloopt....

erikkie

Senior Member
auto is bij dag bij dealer geweest, uiteindelijk lag het aan de aansluiting van de parrot (ook door dealer ingebouwd bij aflevering).
Alles werkt weer dus tevreden naar huis....

2 dagen later....Mijn vrouw komt thuis en vertelt dat de navigatie het WEER niet meer doet :407:

Dus binnenkort maar weer langs de dealer voor nieuwe afspraak als we wat tijd hebben. wordt vervolgd.....

Michelv.

Forumguru
In het boekje van de Amundsen wordt gesproken over een SDHC 32gig dat je die kan gebruiken in de Amundsen. Maar waarom krijg ik de optie toevoegen aan SD niet te zien als ik de navi cd in de unit steek terwijl de SD in de unit zit, bij een 16gig SDHC geen enkel probleem.

Michelv.

Forumguru
Willenjan, ja heb hem Fat32 geformateerd maar het werkt niet.
Chatslet, zal deze vanavond even proberen, kijken of het werkt.

rweersch

Actief lid
Sommige merken en typen van 16 GB (en groter) kunnen problemen geven in bepaalde apparatuur. SDHC is wel een standaard, maar niet iedereen implementeert 'm even nauwkeurig...

Sinds een week of 2 merk ik dat mijn Amundsen+ geen TMC berichten weergeeft in het TMC 'menu'. Dit heeft uiteraard ook tot gevolg dat het systeem geen filemeldingen geeft tijdens het navigeren (ja, soms zijn die zinvol :D. Ikzelf heb niets aan de instellingen veranderd en vind het daarom vreemd. Iemand soortgelijke ervaringen? Of beter; iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verdere ontvangst van de radio en GPS signaal zijn prima, waardoor ik niet verwacht dat het een antenne probleem is.

Helaas, dat had ik eerder al geconstateerd. Hij blijft nu gedurende een rit van ruim een uur leeg... Ook al ritten van ruim 2 uur gehad en ook dan zonder informatie. Is dit een probleem van de Amundsen+ unit of is het dat de radiozenders ineens geen TMC berichten uitsturen?

Thanks! Zover had ik nog niet eens gekeken... Iets met de weg van de minste weerstand :).
Lijkt inderdaad toch een groter 'probleem' waar de leverancier iets mee zou moeten. Ik heb vanmorgen ook een Skoda dealer gebeld. Zij hebben (bewust?) niets verteld over een algemeen issue. Ik ga vanmiddag wel even wat proberen met het luisteren naar een andere radiozender en ben dan benieuwd naar het resultaat.

Uiteraard ben ik nog steeds benieuwd naar meer mensen met dit euvel...

Chatslet

Forumguru
Tje de Amundsen+/RNS315, ik heb er gemengde gevoelens over. Het apparaat werkt vlot en is makkelijk te bedienen. Geluid is zeer goed, navigatie is snel en vloeiend. Kaartmateriaal en TMC zijn zwaar ruk...

Bovenaan Onderaan