@dimi74, ik weet niet wat de verkopende partij vraagt voor het systeem, maar persoonlijk zou ik eerder kijken naar een aftermarket systeem, van Pioneer, Kenwood, Sony o.i.d. die zijn kwalitatief (zeker qua audio) beter.
Wil je toch perse een Amundsen, dan zou je kunnen kijken of je een amundsen+ kunt vinden, die heeft de hele kaart van Europa in geheugen en navigeert daardoor echt stukken sneller.
Het kaartmateriaal van de oude Amundsen is overigens wel makkelijker te update-en, dat gaat met CD's per land die je vervolgens ook weer op de SD kaart kunt plaatsen. Voor de Amundsen+ moet je een SD kaart kopen bij de dealer (kosten iets van 200 euro). Kaarten van VAG zijn over het algemeen aardig verouderd.
Wil je navigeren en heb je een smartphone dan zou ik zeggen gebruik die om te navigeren (google-maps is bijvoorbeeld veel beter up to date dan het kaartmateriaal van Skoda)
Het bovenstaande is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, echter wel gebaseerd op het gebruik van een Columbus, JVC KW-NX7000, Amundsen en Amundsen+ :xyxthumbs: