Amundsen Het grote Amundsen-topic

andrehj

Forumguru
Wat nog veel jammerder is dan dat van die melkkoe, is dat er van de +versie nog geen kaarten in het "alternatieve circuit" beschikbaar zijn. Van alle andere systemen die ik ken zijn die wel verkrijgbaar. Voordeel daarvan is dan wel weer dat de Amundsen+ bij het dievengilde lang niet zo populair is als de Columbus.

BarryXX

Actief lid
@Rallye, ik word helaas niet veel wijzer van je link (gebrek aan Duits)...

Er valt mij nog iets op (kleinigheidje): volume bij het uitzetten wordt niet onthouden. Bij het aanzetten staat hij weer standaard op 8. Is dat inherent aan de oudere auto? Want de volumeregeling loopt ook niet synchroon met de snelheid. Kwestie van handmatig bijstellen...

Rallye

Forumguru
Aan je Duits kan ik helaas weinig doen...... Ken je niet iemand die daar beter in is. Dat lijkt me handiger dan wanneer ik aan het vertalen sla.

De volume-instelling bij oudere Octavia, in elk geval bij mijn vorige, kun je instellen op de radio. Hij gaat dan elke keer aan op hetzelfde ingestelde volume. De instelling voor meer volume bij meer snelheid heet "Gala". Ook dat zou je in moeten kunnen stellen bij de instellingen van je radio.

Canon-Eye

Forumguru
volume bij het uitzetten wordt niet onthouden. Bij het aanzetten staat hij weer standaard op 8. Is dat inherent aan de oudere auto?
Als het volume bij uitschakelen hoger stond ingesteld dan 8, dan klopt dit: het is een begrenzing waarvan je de waarde kunt instellen.

Als hij lager stond dan de ingestelde grenswaarde, zou hij bij inschakelen weer met die lagere waarde op moeten komen. Zo was het tyenminste bij als mijn Skoda radio's tot nu toe (4 stuks sinds 2002).

BarryXX

Actief lid
Aan je Duits kan ik helaas weinig doen...... Ken je niet iemand die daar beter in is. Dat lijkt me handiger dan wanneer ik aan het vertalen sla.

Dat is jammer. :) Maar je hoeft alleen maar te laten weten hoe ik weet welke parkeermodule er in de auto zit :)

Rallye

Forumguru
De ombouwbeschrijving gaat er denk ik vanuit dat je dat weet. Weet je waar de module zit? Misschien staat het erop?

BarryXX

Actief lid
De volume-instelling bij oudere Octavia, in elk geval bij mijn vorige, kun je instellen op de radio. Hij gaat dan elke keer aan op hetzelfde ingestelde volume. De instelling voor meer volume bij meer snelheid heet "Gala". Ook dat zou je in moeten kunnen stellen bij de instellingen van je radio.

Ik heb de handleiding doorgezocht naar "Gala", zo ook de radio, maar ik kom deze nergens tegen? Ik neem aan dat ik vanuit het radio scherm naar de setup knop moet?? Waar zou ik deze instelling kunnen vinden?

GewwiT

Lid
Weet iemand toevallig of er een overzicht/lijst is van de POI (Points of Interest) categorieën van de Amundsen/RNS310?

Ik merk namelijk dat de RNS315 van mijn collega hele andere categorieën accepteert dan mijn oudere RNS310, wanneer hij op Super zoekt krijg je bijv. een lijst met supermarkten in de regio, doe ik hetzelfde, krijg ik een lijst met Tankstations... :confused: Bij een TomTom kan je dit gewoon netjes op het scherm krijgen, maar dit wil niet met de Amundsen.

dirkie996

Forumguru
Hallo,
Ben in bezit van een octi combi sedert 03/12 en met de beste wil v/d wereld vind ik niet de instellingen "Gala" of "Equal. instellingen". Ik selecteer : SETUP en dan KLANK en daarin vind ik alles uitgezonderd Gala en Equal.instellingen.Is dit één van de vele dingetjes die in de handleiding staat en er niet in zitten? Of zouden er verschillende uitvoeringen bestaan van de Amundsen + ?

Bovenaan Onderaan