Amundsen Het grote Amundsen-topic

BarryXX

Actief lid
Het gaat inderdaad om het pre facelift model. Dat het niet zonder meer aan te zetten is, was ik al bang voor. Maar de vraag blijft wel staat wat er dan wel nodig is :)

TTE

Lid
Even een andere vraag, ik heb een SII met amundsen+. Software versie 0031 West Europe, is dit de meest actuele versie?

Klopt, ik heb na een jaar doordrammen van mij en mijn dealer versie 0038 net "onder coulance" ontvangen, deze is ergens in juni beschikbaar gekomen.
Systeemgegevens zeggen: software versie 0038 / Kaart West europa 0038. Versie 0031 had ik eerst ook, de kaarten daarvan zijn ondertussen minimaal 3 jaar oud.

dirkie996

Forumguru
Bij levering van m'n Octi ( maart 2012), beschikte de Amundsen+ ook al over versie 0038. En zelfs deze versie vind ik niet zo up to date.
Waarom geen systeem zoals Tomtom of Garmin waar je levenslange updates kan kopen en altijd over het nieuwste kaartmateriaal beschikt? Maar ja, we zijn verwend en klagen gemakkelijk, alsof we vroeger ieder jaar nieuwe kaarten kochten :grin:

Canon-Eye

Forumguru
alsof we vroeger ieder jaar nieuwe kaarten kochten
Deed ik elke 2 jaar. Maar dat was in de tijd dat veel van de huidige snelwegen (A7, A28, etc.) alleen nog maar stippellijnen op de kaart waren en er dus inderdaad regelmatig behoorlijk rigoureuze veranderingen waren.

De laatste jaren gebeurt er op dat front niet zo veel meer en gaat het vooral om woonwijken, industriegebiedjes en ander relatief kleinschalig werk... Uitbreiding van snelwegen zit 'm meer in de breedte, niet zo vaak meer in hele nieuwe stukken.

BarryXX

Actief lid
Het gaat inderdaad om het pre facelift model. Dat het niet zonder meer aan te zetten is, was ik al bang voor. Maar de vraag blijft wel staat wat er dan wel nodig is :)

Even om te voorkomen dat mijn vraag weg zakt; wie heeft er op het pre facelift model de PDC weer kunnen laten geven op de Amundsen? Welke producten heb ik daar voor nodig?

;)

Tsja, kaartmateriaal van versie 0038 is ook zeker een jaar oud (zoniet ouder), gelukig hebben we ook nog een TomTom voor als het echt belangrijk wordt (en onze twee Arosa's) :) En ... ja ik neem telkens weer zo'n update van 36 euro voor 1,5 jaar de nieuwste kaarten

Toet toet

Senior Member
Hallo allemaal,
nieuw dus en geen tijd hele draadje te lezen, daarom vraag die wellicht al beantwoord is. Krijg volgende week S2C met Admunsen+.
Vraag: zet je muziek op een SDHC die je zelf koopt en er daarna inschuift, of staat navigatie op SD en kan je daar muziek bijzetten?
Extra vraagje: is versie 38 laatste kaartupdate?

Alvast bedankt!

Benno

Lid
Hallo allemaal,
nieuw dus en geen tijd hele draadje te lezen, daarom vraag die wellicht al beantwoord is. Krijg volgende week S2C met Admunsen+.
Vraag: zet je muziek op een SDHC die je zelf koopt en er daarna inschuift, of staat navigatie op SD en kan je daar muziek bijzetten?
Extra vraagje: is versie 38 laatste kaartupdate?

Alvast bedankt!
Navigatie staat op HD, zet al je muziek op SD en je kan direct muziek luisteren, werkt perfect. Veel plezier en succes!!!

Bakkertje

Forumguru
@Toet toet en Benno
Het ligt er maar helemaal aan of Toet toet een Amundsen heeft of een Amundsen+. Bij de Amundsen+ is het inderdaad een kwestie van muziek erop zetten en erin pluggen en klaar. Bij de Amundsen zonder + kun je inderdaad de navigatiebestanden samen met muziek op je SD kaart zetten.

Toet toet

Senior Member
Hallo allen,

ben alvast wat CD's aan het rippen voor op de SD kaart. Computer doet dit standaard in Windows Media Audio. Nou heb ik hier vroeger ook Cd's meteen gebrand na rippen en dat ging altijd qua afspelen goed. Kan ik ook de WMA bestanden afspelen vanaf de SD of had ik hier MP3 bestanden voor moeten maken?

Alvast bedankt!

rweersch

Actief lid
Ik zou altijd kiezen voor MP3, en niet WMA. Lang niet alle fabrikanten nemen een licentie voor WMA af.
In de Media Player kun je instellen dat je naar MP3 wil encoden:
- Tools
- Options
- Tabblad "Rip Music"
- Rip settings / Format op MP3 instellen

Toet toet

Senior Member
Hallo rweersch,

heb de instellingen even veranderd en rip alles even opnieuw. Zijn wel conversietools, maar allemaal freeware en dus gevaarlijk qua veiligheid pc.
Bedankt voor de info!
Even muziek aan het klaarzetten voor op SDHC kaart en die kan dan komende woensdag als mijn S2C wordt afgeleverd gelijk in de Admunsen+.

VG, Berry

skeye

Lid
afgelopen 2 maanden heb ik uitvoerig gereden met de Amudsen+ navigatie, veel offroad geredem (al reed ik gewoon op de weg) en ook enkele keren gestuurt naar nog te bouwen wegen.
Ik denk dat het enige minpuntje tot nu toe het kaartmateriaal is van de navigatie, ik heb versie 0038 gekregen bij de aankoop en ik zou mij wel 30 keer bedenken om 200 euro neer te leggen voor een volgende update. jammer dat ze het als melkkoe gebruiken.
Verders doet ie het prima, grote sdhc kaart er in met muziek en spelen maar :)

Bovenaan Onderaan