Amundsen Het grote Amundsen-topic

piair1982

Forumguru
Dan is je kaartje idd bijna heen. Advies: gebruik goed a merk sd kaartje als kingston.
Nadat je de cd's op de sd kaart ingelezen hebt, direct back-up maken van de cryptnav map.

Dan werkt het altijd met je eigen amundsen.

vanturenhout

Senior Member
Haha.. Het IS een Kingston kaartje en is alleen gebruikt in de auto, behalve om eens een keer MP3 op te zetten..Ik ben de CD's nu maar weer op een andere kaart aan het zetten, alleen De Major Roads of europe duurt al net zo lang als mijn ritje Bred-Eindhoven... Dan moeten Benelux, Frankrijk en Spanje nog......

Ik heb een OII 2010 met een Amundsen ik denk een RN310.

1. Ik vind het een nogal matig systeem omdat je bv het routeoverzicht niet kan schuiven of vergroten. Idem kan je in het standaard navigatiescherm maar beperkt uitzoomen. Je kan dus moeilijk vooruit plannen of kijken. Ik heb een Medion hier waarbij dat wel feilloos werkt, tevens heeft die de mogelijkheid afhankelijk vd snelheid bv noord boven of in rijrichting te kiezen. Het is dus heel makkelijk overzicht te houden over je route. Zijn er hacks of software updates voor die Amundsen die iets dergelijks mogelijk maken?

2. Daarnaast heb ik een Parrot 9200 maar ik vind dat een nogal matig apparaat (zeg ik het netjes). Is het mogelijk achteraf de Bluetooth telefoon optie in de Amundsen nog aan te zetten?

Rallye

Forumguru
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik vind het wel grappig dat je wel een navi hebt, maar toch het apparaat wilt blijven controleren.

Naar ik begrijp kun je checken of er een bluetoothmodule in je Amundsen zit (als er een mac-adres op de achterkant staat). Die kans is echter klein.

Bakkertje

Forumguru
@crapton, als je een amundsen hebt zonder + dan heb je zeker geen bluetooth. Die optie zit (mogelijk) enkel en alleen op de Amundsen+ (of RNS315).

Edwin68

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb net een nieuwe Superb met het Amundsen+ systeem. Binnen de regio Achterhoek, Arnhem en Zutphen krijg ik alleen Duitse files door. Kan ik dit ergens aanpassen? Groeten

Heeft jullie Amundsen+ ook zo'n hese Belgische dame als 'stem'? En is dat aan te passen (dachutnie..)
Iemand een idee hoe recent deze voor geïnstalleerde kaart is? Aflevering Skoda was juni 2012, (nog net model 2012)

setup knop ingedrukt houden om in het menu te komen waar je de versie kan zien (heb zelf 0038, dacht dat dit de laatste is)

wel grappig van die stem, je kan deze inderdaad niet wijzigen, maar ik heb eerder de indruk dat Beatrix me de weg wijst :)

andrehj

Forumguru
Bedankt voor de tip. Ik heb het nog niet in de auto gecheckt, maar dat je met de "i" knop de tmc van die zender kan activeren of deactiveren staat ook niet in de handleiding van jouw link. Waarschijnlijk weer zo'n "undocumented feature"...

BarryXX

Actief lid
Wie weet wat er voor nodig is om de PDC te laten weergeven op een Amundsen?? De Amundsen is achter ingebouwd en werkt volledig, echter zonder weergave PDC.

Bovenaan Onderaan