Amundsen Het grote Amundsen-topic

andrehj

Forumguru
Wel in- en uitzoomen, maar niet op het doel. Meestal bestaat een route (bij mij althans) uit een stuk vanaf huis naar de snelweg (dat kennen de meeste mensen wel uit het hoofd). Vervolgens veel snelweg tot dichtbij het doel (kennen de meeste mensen ook voor een groot deel uit het hoofd), en dan nog een stukje lokaal tot aan het doel. En juist daar wil je vaak op in kunnen zoomen, en dat kan met de Amundsen+ dus niet (of ik weet niet hoe)

Sk_Hans

Forumguru
Inderdaad kun je met de middelste knop zoomen. Maar niet op de route (overzichtskaart). Mijn totale route gisteren was exact 999km. Daardoor was alles zo klein dat ik niet kon zien of de route geselecteerd was zoals ik hem wilde rijden, of dat er andere wegen gekozen waren.

Bakkertje

Forumguru
Je kunt de route wel als tekst opvragen, daarmee heb je wel een redelijk overzicht van de route zoals je die voorgeschoteld krijgt, maar dan moet je zelf al wel de wegen kennen en heb je eigenlijk al geen navigatie meer nodig :pieker:
Ach ja, de Amundsen+ heeft wat navigeren betreft mij nooit echt kunnen overtuigen, hij is heel snel met het berekenen, maar voor de rest vind ik het een redelijk teleurstellend apparaat. Voor het geld dat het moet kosten zijn er veel betere alternatieven..

Joske

Forumguru
Kan ik je wel in volgen Bakkertje, heb me ook wel al regelmatig geërgerd aan de Amundsen+. Gelukkig zat ie er gewoon bij, bij de auto :) en hoefde ik er niet speciaal voor bij te betalen, iets wat ik niet gauw zal doen. Voor de radio/media/AC enzo vind ik het wel een goed scherm, de navi is minder goed geslaagd.

Canon-Eye

Forumguru
Gelukkig zat ie er gewoon bij, bij de auto en hoefde ik er niet speciaal voor bij te betalen
Zelf zou ik dan de keuze hebben gemaakt om 'm in de aankooponderhandelingen door een andere (vermoedelijk goedkopere) radio te laten vervangen en het daarmee vrijkomende budget in andere opties te steken...

Joske

Forumguru
Zelf zou ik dan de keuze hebben gemaakt om 'm in de aankooponderhandelingen door een andere (vermoedelijk goedkopere) radio te laten vervangen en het daarmee vrijkomende budget in andere opties te steken...
de auto was reeds gebouwd, was namelijk een "stock-wagen" die zo goed als fulloption stond. Heb eigenlijk geen enkele optie moeten betalen, eigenlijk de prijs voor een O2 2.0 TDI Ambition. :) mooie zaak leek me zo, daarom maar gekocht :bloos:

Bakkertje

Forumguru
@Canon-eye, ik heb dat bij het opstellen van de offerte voor mijn lease Superb besproken. Er zou toen achteraf een carkit geplaatst (zat toen nog niet in het Business pakket) worden. Mijn voorstel was om de Amundsen+ dan te demonteren en een Kenwood (inclusief carkitfunctie) te laten monteren. Dat was op zich wel mogelijk, het zal een beetje aan de dealer liggen of ze de Amundsen in voorraad willen nemen of niet natuurlijk. Uiteindelijk heb ik de Amundsen toch maar laten zitten, maar als ik het nu opnieuw zou moeten doen gaat ie er toch uit in ruil voor een Kenwood. (dan maar geen parkeersensoren e.d. in m'n beeldscherm)

Sk_Hans

Forumguru
Toen ik eind vorig jaar mijn Octavia bestelde, was er alleen de Arctic versie leverbaar. Daar zat zo'n beetje alles wat ik wilde standaard in. Inclusief de Amundsen+. Eigenlijk heb ik toen geen enkele optie erbij hoeven nemen. Later alleen nog sieruitlaat en sierdorpels besteld.

Canon-Eye

Forumguru
(dan maar geen parkeersensoren e.d. in m'n beeldscherm)
Laat dát nou juist keurig in beeld komen bij mijn standaard Swing radio, waar ik verder best tevreden over ben (had ik ook al in de eerdere Octavia).
Ik ben geen hifi- of muziekfreak (onderweg vooral radioluisteraar), heb wel wat extra luidsprekers en dat maakt het voor mij ruimschoots mooi genoeg...

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ook geen freak, maar als ik kijk wat je voor het bedrag wat je voor een Amundsen + (in mijn geval een carkit) kwijt bent, dan is de kwaliteit echt teleurstellend.
Als er een swing in had gezeten bijvoorbeeld, dan had ik die ook lekker laten zitten. Maar de Amundsen is onderdeel van de Business uitvoering en dan kun je dus de Amundsen achterwege laten en er een beter systeem voor laten plaatsen, ook met afneembaar front (of deel ervan) en daarmee is het voor het dievengilde ook niet meer interessant om in te breken..

Wesly

Senior Member
Wat is het verschil tussen amundsen en de amundsen+ ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Wesly

Senior Member
Maar is de amundsen zo slecht dan? Waarom zou ik deze achterwege willen laten?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

CDK

Forumguru
@Wesly, sowieso zitten er haken en ogen aan alle ingebouwde navigatie oplossingen, maar ik zou als je er toch 1 wil hebben voor een Columbus gaan

Pendragon

Donateur
Ik sluit me bij Corné aan. Ik had een Amundsen in mijn huidige S2 en heb deze inmiddels vervangen voor een Columbus. De Columbus vind ik een stuk fijner. Alleen is deze wel vatbaarder voor diefstal.

Altos

Banned
En natuurlijk zijn er genoeg mensen die er gewoon zijn/haar weg mee vinden en tevreden zijn met dit systeem...minder eisen?minder perfectionistisch? kan beide...voor ons is het prettig dat alles gewoon werkt en duidelijk is...mooier/sneller/beter kan altijd. Persoonlijk vind ik zoiezo dat de carmedia branche gruwelijk achterloopt qua innovatie's en design...Klachten zullen er altijd blijven omdat iedereen anders denkt en andere eisen aan dit soort dingen stelt. Tevreden mensen hoor je zelden...die genieten gewoon van wat ze hebben...

Wel ben ik het met Corne eens dat als je toch al gaat veranderen je beter kan upgraden naar de grote broer...Persoonlijk ben ik juist weer niet zo van de aftermarket spullen...ieder zijn ding.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan