Amundsen Het grote Amundsen-topic

Joske

Forumguru
Ik denk dat als je dagelijks een navi,gebruikt de Amundsen + te kort schiet.. Filemeldingen die te laat komen, de gekozen routes zijn soms zeer vreemd (als je zelf de weg kent zie je soms de meest gekke routes). Het systeem zelf, zijnde radio, media en AC vind ik dan weer wel top. Vond er heel gemakkelijk mijn weg in. :)

Plus de maps zijn helemaal niet up to date en vrij duur voor up to daten.. Maar dat geldt voor alle ingebouwde navi's ;)

dirkie996

Forumguru
Ik vertrek volgende zondag naar Spanje( regio Valencia) en naast de Amundsen+ gaat ook de getrouwe Garmin nüvi 1350 ( met gëupdate kaarten en flitsinformatie voor gans Europa erop) mee. Heb toch meer vertrouwen in het zuignapgevalletje dan in het dure ingebouwde systeem:thumbsdown:

Chatslet

Forumguru
Tja de Amundsen+ Media functies zijn geweldig. Werkt allemaal top. De Navigatie zuigt gewoon zwaar en kaarten uit 2008 terwijl de auto uit 2012 komt. Maandag bij het inplannen van de afspraak weer bij de dealer aangegeven dat ik dit opgelost wil hebben. Antwoord: Dan moet u een nieuwe kaart kopen. Wij kunnen niets voor u betekenen want we krijgen ook niets los bij Pon. U kunt een klacht bij Skoda indienen.

Blackokkie2

Forumguru
Dat is eigenlijk onzin, jij hebt een overeenkomst met de dealer. Dus die moet het oplossen, van zijn geld of dat van Pon. Tenzij er van te voren is aangegeven dat de kaarten uit 2008 komen, mag je ervan uitgaan dat je kaarten hebt die uit 2012 komen, bij een auto uit de eerste maand 2012 zou ik nog kaarten uit 2011 accepteren. Maar ja, ga je hiervoor iets juridisch beginnen? De meeste kopers niet, daar gokken Pon en de zijnen dan maar op.

EdK

Forumguru
Zit in algemeen een jaar tussen mbt kaartmateriaal.
Dus wat men benoemt als 2012 is zo en zo uit 2011.
Want alle gegevens die men vergaart over kaartmateriaal moet ook verwerkt worden tot het materiaal waar wij op rijden.

Blackokkie2

Forumguru
Dat klopt en is ook logisch maar jaar van uitgifte van de kaart mag toch niet meer dan een jaar verschillen met de aanschaf.

EdK

Forumguru
Ik zeg hiermee niet dat de manier van doen mbt de admundsun en columbus de juiste is !
Want de leverancier van losse ( TT of Garmin ) geven bij aankoop een live abbo erbij om te updaten
Zenec dat ik sinds kort zelf heb geeft na aankoop je een maand de tijd om met hun bijgeleverde USB stick een kaartupdate te doen naar de meest recente.
Daarna ga je ook betalen voor kaartmateriaal maar is altijd nog stukken goedkoper dan als ik een update die geen update is moet doen bij Skoda (VW)

En het systeem van Zenec is een heel mooi systeem van updaten ( kaart materiaal / firmware / etc etc )
En is ook toepasbaar met de Admundson en Columbus, maar ja das de arrogantie van VW om het zomaar te bestempelen.
Euro's opstrijken kennen we maar service is een vies woord hoor !

Dat ik me Zenec ging kopen hoorde ik een verhaal van de winkelier dat VW met Zenec om de tafel hebben gezeten.
Men heeft meerdere Zenec navi's in verschillende VW wagens getest en was zeer tevreden over het product.
En Zenec zou bijna leverancier geworden zijn, alleen het schijnt afgeketst te zijn op de prijs !!!
VW vond de Zenec te goedkoop en moest voor dubbele op de markt gezet worden, tsja en dit wilde Zenec niet.
En dus is het hele verhaal niet doorgegaan...............

Dus geeft wel beetje aan wat belangrijker is ...........geld ??

Wesly

Senior Member
Begrijp ik nou goed dat ik dus met mijn amundsen in mijn toekomstige O3 dus niet kan navigeren naar plaats/straat/huisnummer?

Altos

Banned
Ooooh oké. Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat deur tot deur navi niet mogelijk was met de amundsen

Jawel hoor...is een prima systeempje en gaat van deur tot deur naar mijn mening, echter zijn de meningen daarover verdeeld :D

Chatslet

Forumguru
Tja ik kan er een ingebrekestelling heen sturen. Hebben we wel weer meteen feest. Aan de andere kant vind ik het wel weer jammer. Ik heb flink betaald voor de auto en breng er 2x per jaar een zak geld heen voor onderhoud.

Joske

Forumguru
Ooooh oké. Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat deur tot deur navi niet mogelijk was met de amundsen
Dat was een forumlid, dat op vakantie was in (dacht ik toch) nota bene Tsjechië! ;) maar normaal standaard West-Europa deur tot deur.

Gray

Nieuw lid
Kan iemand eens testen of de amundsen in de O3 ook .flac bestanden kan afspelen?
In de manual van de columbus staat dat hij wel .flac kan afspelen, in de amundsen staat er niets van in :(

Columbus heeft een harde schijf, mogelijkheid tot digitale TV, dvd weergave, groter scherm, bellen vanaf het scherm (wat bij de nieuwe RNS315 nu ook kan), POI's, meer instel mogelijkheden

Bakkertje

Forumguru
@roadXY, wat je beschrijft zijn de verschillen tussen de RNS510 en de RNS315, de vraag van Flatron gaat over de laatste nieuwe modellen, ik weet niet over deze verschillen nog altijd gelden..?

Bovenaan Onderaan