Amundsen Het grote Amundsen-topic

O2_1.2TSI

Actief lid
Weet iemand waar (in welk menu) in de Amundsen ik een overzicht van de geïnstalleerde landen (op SD kaart) kan vinden? :koffie:

Edit: Heb onderhand iets gevonden, is het: NAV menu -> Setup -> Show SD data information??

Roel

Lid
Heb je alle landen op de sd kaart via de dealer verkregen?
Ik heb alleen een cd met Benelux erbij (moeten kopen).

fransh

Nieuw lid
hoe SD kaart te formateren

Ik heb gezocht in het forum maar helaas geen antwoord gevonden, ik heb net een nieuwe 16g SD kaart gekocht en vroeg me af hoe deze te formatteren FAT32 of NTSF

bvd,
Frans

mmarechal

Actief lid
wanneer je bestanden van 2GB of meer wil kunnen afspelen, dit zit je automatisch op minimaal FAT32 inderdaad.

bobby45

Actief lid
Bij mijn dealer zijn 6 van deze navigaties gestolen dus ze zullen zo op marktplaats staan.
Mijn bestelde 1,2 O2 BL is er ook bij.
nu maar en een 1.4 tsi besteld kost wel iets extra,s maar 122 pk is ook mooi

hemi24

Forumguru
@Bobby45: ga je nu de bijna afgeleverde auto annuleren en een 1.4TSI daarvoor in de plaats bestellen, omdat het navigatiesysteem gestolen is?!?

bobby45

Actief lid
Was toch bang dat de 105 pk net te weinig was.
Ik was al bezig met chiptuning kost ook weer 600 euri.
Ook wil ik op gas gaan rijden deze liggen op de plank voor de 1.4 tsi.
De bestelde O2 combi stond nog niet op naam,dus kan ik niet van de koop af maar wel van die auto want een ruit en navigatie systeem duurt ook weer 2 week.
Deze O2 stond nog op de site waar ik hier een link gevonden had.
was de laatste 1.4 BL de andere 1.2 was en green BL ach die knopjes op het steur geef ik niks om en de extra luidsprekers,bouw ik er zelf wel in,ik ben toch doof.
p.s dieven zijn niet echt voorzichtig met het dasboard om gegaan.
en hebben hun voeten af gezet tegen de deur dus deukje en krassen.

Neee deze maar niet

Amundsen van een Superb naar een O2

Hallo,
Ik heb een Amundsen systeem gevonden en vraag me af of ik dit zo 1:1 over kan zetten in mijn O2. Het Amundsen-systeem komt uit een Superb van 2010 en deze kan ik voor een leuk prijsje overnemen.
Ik kan me zo voor stellen dat ik tegen een paar praktische zaken ga aanlopen. Zoals, is de GPS-antenne wel verwijderbaar iut de Superb, kan ik de radio-antenne zo overzetten of heb ik hier nog verloopstekkers voor nodig, past het systeem überhaupt wel in de O2?
Wie o wie kan mij een beetje op weg helpen?
Alvast enorm bedankt.......

hemi24

Forumguru
Passen in het dashboard doet het Amundsen systeem wel, allen kan het zijn dat je een andere sierlijst nodig hebt... Dat hangt af van het systeem wat je nu hebt.

Antenne zit in de haaievin van de Superb, dus daar moet je een losse antenne voor zoeken.

Verder hangt het af van het bouwjaar van je O2...

Edit: zie dat je O2 van 2005 is, dus met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid heb je geen diversity-antenne (mag op zich de pret nog niet drukken)...
Of jouw CAN-bus kan communiceren met de Amundsen zou ik zo niet weten, maar dat horen we hier snel genoeg...

hemi24

Forumguru
das in elk geval een plus: als de amundsen met je 2005 O2 kan communiceren heb je in elk geval een maxidot voor de weergave van de navigatieaanwijzingen!

Daar ben ik in elk geval wel heeeel blij mee. In nabije toekomst nog een BT carkit die ook kan communiceren met het maxidot en ik ben een nog blijer mens..........

Ik heb even gezocht op die Can-adapter, maar ik kan er eigenlijk niets van terugvinden of ik deze wel of niet nodig zou hebben.
Het wordt bijna net zo duur als een nieuwe kopen.
GPS-antenne, Can-adapter, wat komt er dan misschien nog verder aan?......Uiteindelijk misschien wel de installatie, want als ik het zo hoor is het niet echt "plug and play".....

Ronnie

Forumguru
De CAN adapter is natuurlijk niet nodig wanneer de auto al CAN 2.0 heeft, lijkt me verstandig om de dealer even te raadplegen. Ergens omtrent bjr 2005 is het verandert naar 2.0, het was 1.6.
De sat antenne kost rond de €25,-, dat valt dus wel mee.

Bovenaan Onderaan