Amundsen Het grote Amundsen-topic

Okee, daar is dan inderdaad nog wel overheen te komen. Kan ik soms op het uitvoeringsplaatje wat in het onderhoudsboekje zit zien welke uitvoering ik heb?

Ronnie

Forumguru
Nee daar staat niets over CAN bus in, De dealer kan het vaststellen welke versie er in zit.
(CAN-bus is het protocol waarmee alle computers in de auto met elkaar communiceren)

Vandaag de Amundsen getest en opgehaald. Apparaat er in, tja, en toen was het zoeken naar een code. Helaas had de vorige eigenaar geen idee dat er een code op zat en zijn we naar de dealer in Deventer gereden. Na 20 minuten zoeken en proberen riep een van de moteurs dat hij een apart plekje had om deze te noteren ( overigens niet in de auto!). Code invoeren en alles werkte direct. Geen Can-bus problemen, op de Maxidot werkt alles, als je de instrumentenverlichting lager zet gaat ook de Amundsen mee! Ik ben nog geen gekke dingen tegengekomen. Nu nog even op zoek naar een GPS-antenne en een nieuw afdekplaatje en ik kan lekker op vakantie.
Nog wel even 1 vraag, ik heb iets gelezen over de spannig dat de Amundsen, als deze verkeerd geconfigureerd zou zijn, hij in 2 dagen je accu leeg trek ( als ik niet zou rijden ). Zegt iemand dit iets?

Ronnie

Forumguru
De bedoeling is dat wanner je de sleutel uit het contactslot haalt de Amunsen "uit" moet gaan...... (hij blijft dan inwendig nog op "standby" stand voor zo'n 10-20 min om eventuele verkeersmeldingen op te slaan), gaat ie niet uit, dan is het fout. Dan moet je de geschakelde plus en de vaste plus omdraaien. Doorgaans geen problemen met VAG Radio's, alleen bij aftermarket.

Vandaag even door het complete topic heen geweest en gezien dat er ook de mogelijkheid is om de parkeersensoren en airco op de Amundsen te krijgen.
Helaas heb ik dit nog niet gezien bij mij.
Is dit iets wat ik zelf kan aanzetten? of moet de auto even langs de dealer?

vreemd gedrag Admundsen bij wisselen sleutel

Skoda slaat de gebruikersinstellingen per sleutel op. Dat is heel handig, want als mijn vrouw de auto met haar sleutel opent, zijn de voorkeuzezenders op de radio ingesteld zoals zij dat wil. En als ik de auto met mijn sleutel open, zoals ik ze wil hebben. Ook onthoudt de auto wat je deed (radio luisteren + zender of SD-kaart luisteren + track) en de lichtinstellingen etc. Hartstikke handig en we maken hier ook graag gebruik van!

Echter, laatst kwam ik toch een foutje in de software tegen.
Enkele malen al was het gebeurd dat de navigatie het liet afweten. We kregen dan een wit scherm (of de blijvende melding 'De route wordt berekend') en verder deed de Amundsen niets. Radio etc. ging goed, maar de navigatie was volledig 'van de kaart'.
En kort geleden kwamen we er achter waardoor dat kwam; ik had een stuk gereden en de navigatie zou ons naar huis leiden. Onderweg stopten we even om bij te tanken en mijn vrouw ging verder rijden. Met haar eigen sleutel. En toen deed de navigatie helemaal niets meer. De auto opnieuw gestart, maar dan met mijn sleutel en de navigatie pakte de rest van de route keurig op. Door het navigeren te stoppen, de auto met de sleutel van mijn vrouw te starten en de navigatie opnieuw aan te zetten, ging het uiteindelijk wel goed.

Oké, misschien niet wereldschokkend, maar wel héél erg vervelend als je wilt navigeren en geen idee hebt waardoor het beeld ineens wit blijft (of blijft melden: 'de route wordt berekend').

RogerS

Forumguru
Skoda slaat de gebruikersinstellingen per sleutel op. Dat is heel handig, want als mijn vrouw de auto met haar sleutel opent, zijn de voorkeuzezenders op de radio ingesteld zoals zij dat wil. En als ik de auto met mijn sleutel open, zoals ik ze wil hebben. Ook onthoudt de auto wat je deed (radio luisteren + zender of SD-kaart luisteren + track) en de lichtinstellingen etc. Hartstikke handig en we maken hier ook graag gebruik van!

Weet iemand of de Superb met Columbus dit ook heeft? Dat zou voor ons een hele feature zijn!

Ik geloof het niet. Ik kon er in de Columbus handleiding iig niets over vinden.
In de Amundsen handleiding staat het volgende:
<B>
Personalisation​
</B>​
Your vehicle can be equipped with up to four keys. Individual settings of the unit are always assigned to the key, which is currently inserted in the ignition lock. In practice, this means that each time you use another vehicle key, the setting of the unit which is assigned to the key is carried out.​
Ik heb er overigens 'maar' 2 sleutels bij gekregen.

Op mijn "oude" Stream had ik een IPod hangen. Inmiddels is de Stream vervangen door een Amundsen maar ik vroeg me af of het mogelijk is om hier weer de IPod aan te hangen. Of ben ik dan verplicht een ander soort MDI aan te schaffen?
En een andere vraag is: Er staat in het tecnische boekje van O2 dat er een telefoonvoorbereiding aanwezig is ( 9W5 ). Weet iemand wat dit precies inhoudt en welke bluetooth ik hier op kan aansluiten zodat ik mijn telefoonboek op het maxidot schermpje kan krijgen?

Ik geloof het niet. Ik kon er in de Columbus handleiding iig niets over vinden.
In de Amundsen handleiding staat het volgende:
<B>

Personalisation​

</B>

Your vehicle can be equipped with up to four keys. Individual settings of the unit are always assigned to the key, which is currently inserted in the ignition lock. In practice, this means that each time you use another vehicle key, the setting of the unit which is assigned to the key is carried out.​

Ik heb er overigens 'maar' 2 sleutels bij gekregen.

Ik heb dat niet bij mijn RNS310 in mijn Golf :(

Erkens

Lid
Echter, laatst kwam ik toch een foutje in de software tegen.
Enkele malen al was het gebeurd dat de navigatie het liet afweten. We kregen dan een wit scherm (of de blijvende melding 'De route wordt berekend') en verder deed de Amundsen niets.
Ik heb het zojuist even geprobeerd met mijn Yeti, maar bij mij word wel het scherm even wit, maar vrij snel daarna zie je dat alles weer terug komt, "langzaam" worden de straten etc weer getekend tot alles weer goed staat. (taal was plotseling in het Engels, omdat ik die sleutel nooit echt gebruikt had). En ook mijn radiozenders stonden er niet meer in, wel grappig :)

hemi24

Forumguru
Tja, maar jij hebt WEL een echt VW logo (en ca. € 3.000,- meer betaald voor een vergelijkbaar uitgevoerde auto...) :smiley29:

MarcoO2

Forumguru
Ik heb nog nooit mijn reservesleutel gebruikt... zal dat toch eens proberen, ben wel benieuwd of dat bij de columbus van mijn O2 pré-FL ook werkt!

Bovenaan Onderaan