Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De waarheid ligt een beetje in het midden. Een TomTom PNA, inclusief hele Europa op straatniveaul, kost minder dan 150 euro. Dan is de prijs van 130 per land, die Skoda rekent, natuurlijk van de zotte. Daardoor wordt illegaal kaartgebruik nog steeds niet gelegaliseerd, maar wel verklaard.
Volledig mee eens.
Da's voor mij ook gelijk de reden dat ik geen Business Edition ga bestellen.
a. Je systeem wordt er binnen no time uit gejat.
b. Kaarten zijn vééééls te duur.
c. M'n TT werkt veel sneller en beter met bijvoorbeeld rijstrookadvies.
d. M'n TT wordt ook gebruikt in m'n eend en de Panda van m'm vriendin.
Ik heb toch de BE genomen, vooral ook wegens de andere opties. Ik zie een nagiatiesysteem als een leuk extra. En ik moet zeggen dat het best goed werkt; eigenlijk net zo goed als TomTom 7 op mijn PDA. Het voordeel is dat ik geen losse houder en oplader op het dashboard heb hangen. Diefstal zal in deze uithoek van het land niet zo'n probleem zijn
diefstal van Amundsen systemen valt wel mee denk ik. Sinds ik dit forum volg (ong. 1 jaar) heb ik nog nooit gehoord dat er een systeem gestolen is. Ik had voorheen navigatie op mijn telefoon, dat werkt ook goed.
De Amundsen is gewoon een goed systeem, alleen jammer dat de kaarten zo duur zijn.
Een klein dorpje, van 650+ mensen, genaamd Sweikhuizen. Het begin van het Zuid-Limburgse heuvelland. Nooit problemen met overlast of criminaliteit (een handjevol huisinbraken per jaar).
Ik vroeg mij af of er in/op de Amundsen ook een code(slot) zit, die bij een 'stroomstoring' opnieuw ingevoerd moet worden. En of er hierbij dan ook stickers zitten voor b.v. op de portier-ruiten te plakken.
Zit nu ook op m'n huidige auto (Volvo) en is hierdoor zeer onaantrekkelijk om de radio/navigatie er uit 'mee te nemen'.
Het schijnt te zijn dat de nieuwe columbus systemen andere bluetooth protocollen (of dezelfde met andere inplementaties), ondersteund waardoor de iPhone wel werkt.
(niet meer de 100% afhankelijkheid van rSAP.)
Is hier iemand die kan bevestigen of ontkrachten of dat ook geld voor de nieuwe Amundsen systemen?
Iemand die kan bevestigen dat er leasemij'en zijn die de Amundsen en Columbussen eruit laten halen voor aflevering en laten vervangen door bijv een Pioneer systeem met los frontje?
wij zitten bij ING-Lease en kan je het volgende melden:
Ik heb zelfs aangegeven dat mijn skoda zou worden geleverd met een columbus en dat deze nogal gewild was bij een paar gasten
ING-Lease gaf aan dat dat totaal geen probleem was en als het mocht spelen dat er gewoon weer een andere voor in de plaats komt....
@ maartenvansoest: De columbus zelf heeft geen BT aan boord, daar is een aparte module voor ingebouwd in de auto. Hetzelfde voor de Amundsen, dus de nieuwe mObridge BT module is ook te gebruiken bij de Amundsen. Of deze in je auto geleverd wordt kan ik niet zeggen.
Mij is door de garage verzekerd dat de bluetooth carkit verbinding met de iPhone alsook de MDI aansluiting voor de iPod goed werken met de Amundsen in mijn 'aankoop'.
Ik ben benieuwd of ik dan toch nog weer wat moet bijkopen !!
Zitter er stickers bij de Amundsen om 'lieden' er op attent te maken dat er een code navigatie/radio in zit?
Navigatie/radio is na diefstal (stroomonderbreking) toch niet meer te gebruiken zonder code-invoer!
Ja 't geheugenkaartje is wel wat euro's waard, maar die haal je er toch uit als je de auto parkeert en dat is dan toch van buitenaf te zien dat ie er uit is!
Er zijn 'aanbieders' op internet actief die codes voor losse Columbussen en Amundsens kunnen 'regelen'.
De oorsprong hiervan is over het algemeen oosteuropees, dus daar gaat een raamsticker niet echt tegen helpen...
Aangezien de laatste tijd er ook al diverse VW's gekraakt zijn zonder inbraaksporen, lijkt zelfs de code van de AB al niet meer te zijn voorbehouden aan de eigen 2 sleutels!
Ik doe de auto ook eigenlijk alleen maar op slot, zodat de buurjongen de pepermuntjes niet op eet..!
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.