Amundsen Het grote Amundsen-topic

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb ook zo'n buurjongen !;)
Ik zag laast bij een collega met een Passat die had een of ander plastic voorzet frontje voor zijn MFD gezet. Zo leek het net of hij een afneembaar frontje had. Ik ga eens kijken of ik een foto kan googlen. Ik vroeg naar de prijs en toen gaf hij iets van 40 euro aan. Als ze dit frontje zien rennen ze keihard door naar het volgende slachtoffer, hier mogen ze niet mee thuiskomen !!:grin:
afdekpaneel__23221.jpg

@Wasmachineman
Ben benieuwd waar die te koop is.

Had vroeger een buurman die een mooi frontje had met allemaal draden. Leek alsof iemand z'n radio net eruit had gestolen.

rweersch

Actief lid
Ik heb ook nog een leuke vraag: hoe kun je het geluid van de radio, CD of MP3 uitzetten, terwijl je aan het navigeren bent? Ik wil dus dat de navigatie doorloopt, maar ik wil de muziek kunnen stoppen. Hierover kan ik niks in de handleiding vinden. Ook een algemene mute-functie lijkt te ontbreken.

Druk op de 'phone' knop, daarmee wordt iig de radio enz uitgezet. Ik vermoed dat de navigatie doorloopt, omdat dat via de bluetoothcarkit ook zo is.

rweersch

Actief lid
Ah, da's een idee. nog niet geprobeerd (ik bel principieel niet in de auto). Maar dat lijkt meer een "mute". Ik zoek eigenlijk de "stop-functie" dus om de MP3 of CD gewoon te stoppen. Want met een mute valt waarschijnlijk ook het geluid van de navigatiemevrouw weg ;)

Die phone knop werkt hier uitstekend voor!
Ik weet zo uit m'n hoofd niet of dit voor MP3/CD ook als pauze geldt, maar het audio geluid wordt ge-mute, terwijl het navigatie geluid wél doorgaat.

Dat laatste is overigens lastig als je echt aan het telefoneren bent in de auto. Dan wil je juist dat ook die dame haar mond houdt! :disc:

Die phone knop werkt hier uitstekend voor!
Ik weet zo uit m'n hoofd niet of dit voor MP3/CD ook als pauze geldt, maar het audio geluid wordt ge-mute, terwijl het navigatie geluid wél doorgaat.

Dat laatste is overigens lastig als je echt aan het telefoneren bent in de auto. Dan wil je juist dat ook die dame haar mond houdt! :disc:
Nee ik niet echt, ik zet hem dan zachtjes. Wil namelijk wel goed rijden...
TomTom gaat ook niet achter als je aan het bellen bent...

Als ik via de carkit bel dan gaat de mp3 iig op pauze. Met een cd heb ik niet getest. Waarschijnlijk werkt het met de 'phone'knop precies hetzelfde.

Offtopic in deze thread:
Waarom de mp3's niet op pauze gaan bij het achteruitrijden is me een raadsel.

Lekker stukje muziek komt er aan, ff snel inparkeren. Hoor je net dat leuke stukje niet :(

rweersch

Actief lid
Inderdaad, de phone-knop is een soort mute (vanmorgen even getest). Ik weet niet wat de navigatie-madame dan doet, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Rojo

Lid
Ik heb helaas ook een Amundsen en niet de Columbus, wat raar dat dit niet kan tegen meerprijs trouwens. Ik vind het een zeer slecht, traag en ouderwetse bedoeling. Volgens mij is dit systeem nog over uit de 1ste wereldoorlog ofzo. Ik vind het te duur, te traag, te standaard dus eigenlijk gewoon het slechtste systeem dat ik ooit heb gehad qua navigatie. Zelf mij oude navigatie (8 jaar oud) kan meer en is sneller.
Voor de rest de radio en cd speler lijken me prima maar goed dat mag ooko wel voor zo belachelijk veel geld.

ik ben juist dik tevreden met de Amundsen. Niet zo diefstal gevoelig en wat mij betreft net zo snel als de navigatie in mijn telefoon.
Tja de kaarten zijn duur maar toen ik nog met gewone kaarten en een stratenboek door de Benelux reed kocht ik ook niet jaarlijks een nieuwe kaart.
Wat dat betreft zijn we vandaag de dag wel verwend, we willen altijd de nieuwste kaarten hebben en dat heeft nu eenmaal z'n prijs.

Rojo

Lid
Hoi Bas1976,

Je hebt gelijk we zijn verwend tegenwoordig. Ik heb gelukkig de meeste landen erbij gekregen dus dat was wel lekker, maar vind het gewoon jammer dat ze nog zoiets verkopen en dan voor een goed alternatief 1800 euro extra durfen te vragen. Maar goed, ik heb via dit forum al goede alternatieven gezien voor rond de 600 euro, dus mochten ze hem jatten dan komt er geen Amundsen meer in maar het alternatief voor 600 euro.

bobby45

Actief lid
hoe zo duur?

dealer heeft div cd en je mag hem lenen:blush:

ook via WWW genoeg te vinden oeps:super:

O2_1.2TSI

Actief lid
@Rojo: Qua traagheid vind ik het eigenlijk best meevallen. Een route plannen van Noord naar Zuid Nederland doet hij bij mij binnen 10 sec. Heb de nav kaarten op SD kaart staan.
Daarnaast herkent hij de Mac Donalds als POI en daar kom ik een heel eind mee... ...:winkie:

Erkens

Lid
Inderdaad, vanaf CD is het gewoon waardeloos traag, gewoon op SD kaartje zetten en de snelheid doet niet onder aan een losse navigatie :)

Dit is ook het eerste wat mijn dealer me vertelde over de navigatie, bovendien kan je nog eens een cdtje beluisteren als je kaarten op sd staan.

Bovenaan Onderaan