Amundsen Het grote Amundsen-topic

vincefra

Actief lid
Nu duidelijk ...
Pt4 heeft dus rsap en hfp

Werkt met amundsen en Columbus.
Nu meeste auto's worden niet met bt premium (pt4) verkocht maar met gewone Bluetooth car kit ( pt3)

Beiden hebben nu ook muziek streamen ( leuk) en Voice controle ( persoonlijk vindt ik dat waardeloos - gadget ) en geheugen is groter geworden (2500 contacten en 4 telefoons ...).

Bedankt voor deze documenten want heb ook ander leuke nieuwe superb aspecten gelezen ...( en heb die in bestelling)

Ik ben sinds kort in het bezit van een Amundsen in mijn O2 en dit lijkt een van de laatste versies.
SW 0227
HW 16
Ook de TRAFFIC-toets is verandert in TMC.
Nu zou het zo moeten zijn dat deze versie ook de kaart zou kunnen veranderen in 2D/3D/3D-rijrichting. Maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar.
Omdat ik het systeem (legaal) via marktplaats heb gekocht, staan de dealers niet te springen om mij te helpen.
Heeft iemand hier misschien enig idee?

En zijn er evt. nog andere software-updates te krijgen/kopen?

Met groet,
Sander

Hoi,
Iemand wel eens last gehad van het feit dat er helemaal geen geluid meer uit de Amundsen komt?
Alles werkt wel (navi, rds, tms e.d.) en is ook zichtbaar op het scherm, maar allen het geluid is er plots niet meer .... :confused:
Mvg, Erik

Zojuist even langs de dealer geweest.
Die keek vreemd op .. had hij nog nooit van gehoord. En ja je voelt hem aankomen .. de Amundsen had plots geen klachten meer (het tandarts effect) :ahum:
E.e.a. viel ook niet uit te lezen in de computer.
De dealer houdt het op een (tijdelijke) storing in de communicatie tussen de Amundsen en de carkit (een Burry) :623:

Hoi,
Iemand wel eens last gehad van het feit dat er helemaal geen geluid meer uit de Amundsen komt?

Mvg, Erik

Heb dit ook al een paar keer gehad.
Eens een keer in en uit de achteruit versnelling schakelen en opgelost.
Hij blijft muten omdat hij denkt dat je nog in achteruit staat.

Ja, hij mute, en ipv de mp3's op pauze te zetten. spelen ze door in de mute stand. Tegenwoordig druk ik op 'phone' kort voordat ik achteruitrij, als ik er aan denk. Dan pauzeert de boel wel.

Ik meen me te herinneren dat je wel door het drukken op nav of radio toets het display weer op navigatie of radio kan omschakelen, maar dan dus zonder geluid.

Erkens

Lid
Het volume dempt inderdaad iets, maar de radio is nog wel te volgen, overigens als ik langere tijd in achteruit blijf (stil) staan dan komt het volume weer terug, ook al zit mijn PDC te piepen dat ik bijna tegen een hek aan sta :tongue:

rweersch

Actief lid
Klopt, hij mute niet, maar dempt het volume. Echter, als je de muziek niet al te hard beht staan, lijkt het wel een mute. Vandaar de verwarring, denk ik ;)

TamRex

Actief lid
Ik vind het allemaal erg spannend worden !!
Begrijp dat als je de auto kan afhalen alles in de eerste instantie standaard staat ingesteld.
Deze standaard instellingen kan je dan eventueel veranderen in het doorlopen van één menu (tenminste dat heb ik begrepen).
Mijn Yeti zetten ze deze week in elkaar en over 2 à 3 weken kan ik um ophalen. Dan kan ik wat ik in dit draadje heb gelezen zelf ervaren cq uitproberen.

hemi24

Forumguru
Leuk idee, maar waar precies lees je nu dat de ringtones aangepast kunnen worden?

Ik heb alleen gezegd dat je mp3's en WMA-bestanden op een Columbus kunt afspelen, en niet dat je deze als ringtone kunt gebruiken...

piair1982

Forumguru
Ik las ergens dat de RNS 310 vervangen wordt door de RNS 315. I.i.g. bij VW.. Zou het nieuwe modeljaar ook betekenen dat Skoda de RNS 315 gaat toepassen?

Bovenaan Onderaan