Amundsen Het grote Amundsen-topic

Yuco

Lid
Jazeker, was dit weekend bij de dealer en die wist te melden dat ze al een Octavia met de Amundsen v2 hadden afgeleverd.

Ericpeeke

Actief lid
Hebben we het dan niet over een al eerder gemelde verandering in de Amundsen, nl deze? Direct opvallend verschil waar je de nieuwe versie aan kunt herkennen: i.p.v. "Traffic" staat er "TMC" op de middelste toets aan de rechterkant (zie pag. 5-6 van de pdf).

Ik denk het niet.
De enige verandering die ik heb kunnen ontdekken is dat de tekst "traffic" veranderd is in "TMC".
Verder heb ik niets anders kunnen zien.
Wat wel zou kunnen is dat als een Premium BT-kit op zit dat ik dan de telefoonfunctie erbij krijg.

Volgens mij is het bij de RNS315 mogelijk om ook de kaart in 2D te krijgen

rweersch

Actief lid
In mijn O2 FL zit een Amundsen die de tekst "TMC" heeft staan op dat knopje; geen idee of dat dan een gewijzigd model is. Bij dat systeem werden géén kaarten standaard geleverd, dat heeft de garage alsnog voor me gedaan.

willow78

Nieuw lid
Ik denk het niet.
De enige verandering die ik heb kunnen ontdekken is dat de tekst "traffic" veranderd is in "TMC".
Verder heb ik niets anders kunnen zien.
Wat wel zou kunnen is dat als een Premium BT-kit op zit dat ik dan de telefoonfunctie erbij krijg.

Volgens mij is het bij de RNS315 mogelijk om ook de kaart in 2D te krijgen

Is het nu zo dat de RNS315 een zelfstandige carkit heeft? of hebben we nu meer mogelijkheden van de combinatie standaard skoda carkit met de amundsen?

Is het nu ook zo dat geheel europa aan kaarten op de navi geinstalleerd zijn? en heeft deze dan een harde schijf ?

De RNS315 zou inderdaad een harde schijf hebben met de kaarten voorgeinstalleerd.
Ik ben wel benieuwd naar de telefoonvoorbereiding die zou zitten in de Amundsen "v2". En vooral, welke BT-carkit er dan achteraf in zou moeten.

TamRex

Actief lid
Als je de laatste versie van de gebruikershandleiding Amundsen download (is ook in het Nederlands) kan je lezen wat ie allemaal wel of niet kan.

Ik heb dus een Amundsen waarbij de Traffic-button vervangen is voor de TMC maar de functionaliteit waar in de gebruiksaanwijzing over wordt gesproken ken ik niet.
Blijkbaar zit er toch nog een software verschil in en heb ik dus nieuwe hardware en oude software........

TamRex

Actief lid
Ik kan je niet direct helpen maar kijk eens naar het versienummer van de software, kan je vergelijken met een andere forumgenoot !!

Ik hoop dat er al iemand is met de Amundsen v2.
Mijn softwareversie is SW 0227
en de hardwareversie is HW 16

Misschien dat er ergens toch nog een mogelijkheid is om de software te upgraden?

Ik ben benieuwd......

_pm

Lid
Ik krijg maandag mijn Amundsen, waar kan je de versie vinden?
(... ik kan natuurlijk ook even zoeken of het boekje lezen....)

A;s je de setup-toets ongeveer 5 á 10 sec. vasthoudt, dan kom je in een schermpje waar ook de softwareversie staat.
Ook het onderdeelnummer en hardware-versie staan hier.

Ik ben benieuwd....en vooral, welke functionaliteit je hebt.

TamRex

Actief lid
Ja ik ben ook heel erg benieuwd welke functionaliteit ik verwachten kan van de amundsen in m'n nieuwe auto.

bobby45

Actief lid
hier en plaatje

A;s je de setup-toets ongeveer 5 á 10 sec. vasthoudt, dan kom je in een schermpje waar ook de softwareversie staat.
Ook het onderdeelnummer en hardware-versie staan hier.

Ik ben benieuwd....en vooral, welke functionaliteit je hebt.
dan heb je en keuze uit 3 dingen maar die staat er tussen

ziet er zo uit mijn 1.4 tsi komt uit april bisnis line met parkeer sensor das mooi

je kunt er best mee leven maar tomtom kan je pio in voeren campings tankstations met lpg enz enz
flits palen dat kan hier niet mee

Dat lijkt inderdaad verdacht veel op het schermpje wat ik zie!
Heb jij soms wel de mogelijkheid om de kaarten in 2D te tonen?
En is de knop Phone ook vorzien van iets of is dit alleen een mute-stand?

rweersch

Actief lid
2D kan ik instellen, zit ergens onder Setup van Navigatie, als ik me niet vergis. Ik vind de 3D echter handiger.

Bovenaan Onderaan