Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rojo

Lid
hmmm jammer ik heb die knop extra niet bij de navigatie, ik heb hier alleen menu staan. Offfff vergeet ik een stap misschien

Erkens

Lid
Ik heb die knop ook niet, zal wel aan de versie liggen. Wellicht is het te upgraden bij de dealer? Want dat overzicht is wel iets wat ik graag zou willen hebben, kan je snel zien of de route logisch is gekozen.

rweersch

Actief lid
Bij mij zie je die knop ook niet standaard (omdat dat menu "wegschuift" na een tijdje niet gebruiken). Om het op te roepen kan ik op de knop links naast de centrale draaiknop drukken.

Erkens

Lid
Dat zit dus waarschijnlijk niet in de versie die wij hebben (0227) zou deze te upgraden zijn bij de dealer?

Rojo

Lid
Ik heb die knop ook niet, zal wel aan de versie liggen. Wellicht is het te upgraden bij de dealer? Want dat overzicht is wel iets wat ik graag zou willen hebben, kan je snel zien of de route logisch is gekozen.

mwah het vertrouwen in een logische route heb ik allang opgegeven, maar dan zie ik in ieder geval waar dit rare apparaat me heen stuurt. Heb ook altijd mijn oude vertrouwde TT bij me daar heb ik helaas veel meer vertrouwen in. Nu al zo vaak in onbekende steden gestaan in doodlopende wegen en compleet verkeerde nummers dat ik eigenlijk altijd TT heb lopen en de APRUTSON meer voor de lol meeloopt.

rcFred

Senior Member
Staat je routeplanning niet op een zuinige route ingesteld ipv de snelste?
Met mijn Columbus kreeg ik toen ook de meest rare routes binnendoor, toen ik vorige week door de instellingen zat te bladeren van de Amundsen kwam ik deze optie ook tegen...

Rojo

Lid
Nee, hij staat op snelste, maar heb ook de economische geprobeerd maar dat maakt niet zoveel verschil. Ik weet nu doordat ik hem ook voor verschillende soorten routes heb geprobeerd samen met de TT dat de routes van de Amundsen gewoon nergens op lijken, A) ze zijn verder B) ze duren langer en C) er zit totaal geen logica in, soms neemt hij goede wegen en dan ineens stuurt hij je de binnenlanden in en laat je dan helemaal om een plaats heenrijden ipv gewoon de rondweg te nemen. Voorbeeld ik moest vanuit huis naar Zwolle, niet zo moeilijk maar ipv dat hij me dan over de doorgaande weg langs de IJssel stuurt, stuurt hij me door het centrum. Nou ik kan je vertellen dat dit niet de snelste weg is om door Deventer te komen. En dit soort ongein heeft hij regelmatig. Ik heb dus echt het idee dat de routelogica uit de 1ste wereldoorlog komt. Zelf de gratis Nokia software doet het dan vele malen beter.

rweersch

Actief lid
Hm, toch goed om in m'n achterhoofd te houden. Tot op heden vind ik dat-ie het best goed doet (steeds dezelfde route als TomTom). Maar écht heel spannende en lange routes heb ik nog niet gereden. Door hartje Utrecht ging het in elk geval prima, en ook de landelijke wegen tussen de dorpjes hierzo lijkt-ie goed te kennen.

Rojo

Lid
Ja hij kent de weg wel, en je komt ook wel waar je wezen moet, alleen jammer dat het vind ik vaak beter kan en dat de huisnummers niet kloppen. Nu al bij diverse bedrijven gehad dat je dan verkeerd uitkomt in een straat waar je ook (nog nooit volgens de eigenaar) niet verder kan naar het juiste adres.

Erkens

Lid
Als je het zelf beter kan dan had je die navigatie waarschijnlijk ook niet nodig gehad :tongue:
Ik heb overigens nog niet gehad dat de huisnummers niet klopte, hoewel... Toen ik laatst naar de IKEA in Amersfoort wilde kon ik niet het huisnummer invullen, alleen een kruising met een andere weg. Heb toen maar de eerste gepakt die ik tegen kwam, zo'n groot blauw gebouw kan je toch moeilijk missen :tongue:

rweersch

Actief lid
IKEA's zijn meestal in een straal van 1 km niet te missen, nee: groot blauw gebouw waarbij het lijkt alsof 80% van alle verkeer er door aangetrokken wordt ;)

Maareh, Rojo, wij gaan binnenkort een paar dagen naar Frankrijk, dus dan ben ik erg benieuwd hoe goed de navigatie gaat werken, vergeleken bij TT.

Erkens

Lid
Uiteraard is dat gebouw niet te missen, alleen moet je wel in de buurt van dat gebouw zien te komen, daar had ik de navigatie voor nodig :tongue:

Bovenaan Onderaan