Amundsen Het grote Amundsen-topic

RogerS

Forumguru
Ik weet nu al dat mijn bestelde Columbus ons huisnummer niet accepteerd (onbekend) terwijl wij er al ruim 4 jaar wonen. Ook de kruising bij ons huis is in geen enkel navigatiesysteem correct. Gelukkig weet ik waar ik woon... Het is wel leuk om taxichauffeurs altijd te zien omrijden als deze mij vanuit huis komen ophalen.....

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb (ook na grondig napluizen van de handleiding) niet de mogelijkheid gevonden om op de kaart een reisdoel aan te geven. Kunt je op een andere manier dan via adresgegevens, POI of vlagdoel een reisdoel aangeven? Bij de Nexus (en verder alle navigatiesystemen die ik ken) kun je via de kaart precies aangeven waar je naar toe wilt. Bij de Amundsen is het altijd een gokje waar je naar toe gestuurd wordt, ook als je de precieze adresgegevens invoert. Ik zou het wel een gemis vinden al deze mogelijkheid niet aanwezig is.

bobby45

Actief lid
zal tomtom en mijn n95 mee nemen

Zo zijn de ervaringen zo slecht?

Hoop dat ik toch in heringen aan kom? zal de lijst op vragen en dan over schrijven:koffie:

moet hij op snelste weg staan? :uitlachen: dat gaat niet met caravan.

FredV

Banned
@ericpeeke
Is dit ook niet wat je zoekt?
Bijzonder reisdoel - opent een zoekraster om naar een bijzonder reisdoel te
zoeken. Als gebied voor het zoeken kunt u de actuele positie of een willekeurige​
plaats invoeren.
Bijzondere reisdoelcategorie kiezen
– Opent een zoekraster om een bijzonder reisdoel te kiezen, m.b.v. de invoer van
een ’trefwoord’ of een woord dat onderdeel van de naam van het bijzonder reisdoel
is. Het bijzonder reisdoel wordt in een gebied met een diameter van 75 km​
gezocht.

M

melkerbout

Zojuist dit filmje gevonden op Youtube over de nieuwe RNS315 in een Golf.
http://www.youtube.com/watch?v=VgRiP7jJDOU
Hier zit in ieder geval wel blautand op en ook zie ik geen sd kaart aanwezig voor de navigatie. Wellicht zit er wel een navi cd in.
Nog steeds weinig over te vinden op internet. Nog geen skodarijders die standaard bluetooth hebben gekregen in de Amundsen?

Zoals het er nu naar uitziet, krijg ik mijn O2, 7 Sept. met admundsen.
Dezelfde dag weet ik het dan te vertellen, aangezien ik er anders meteen een carkit inzet.

gr. Eric

M

melkerbout

nog een klein maandje wachten herky75, spannend hoor. Vooralsnog is bij mij de datum nog steeds 10 september, ook met de Amundsen. Voor mij hetzelfde, als het er niet in zit een parrot erin.

Ja, ik had hem eigenlijk al eerder moeten hebben, maar dat werd vertraagd.
Hij zou deze week bij de dealer aankomen, maar aangezien ik volgende week vakantie heb, krijg ik hem daarna.

Ik had de dealer deze week nog gesproken, en hij had inderdaad wel iets gehoord over het bluetooth, maar durfde niet te garanderen dat mijn telefoon gekoppeld kon worden.

gr. Eric

Ik had wat problemen met mijn RNS310 (Golf VI) en heb een firmware upgrade gekregen.
Ze zijn er dus wel! (Sinds kort?)
Helaas heb ik er niet aan gedacht om de software versie's op te schrijven *baalt*
Mijn auto is van Jan. 2010 trouwens.

Ja klopt wist ik. Maar was vergeten om te kijken welke versie ik had voordat ik naar de VW dealer terug geweest was.
Nu heb ik inderdaad 212.

Maar het probleem is nog niet opgelost, gisteren herstartte hij weer eens.

Hij doet dit op de meest willekeurige momenten en soms helemaal niet. Zo heb ik vrijdag 2 uur gereden en was er niets aan de hand.
Gisteren in een ritje van 15min deed hij het wel.

Heb een vermoeden dat het met RDS of TMC te maken heeft...

Mistraller

Senior Member
Ik heb wel de TMC Knop, maar niet het menuutje met de 2D, 3D opties etc. Versie 0227 inderdaad. Eén tikje lager staat trouwens nog de hardware versie. Ik heb H16.

Wat ik mij afvraag:

Na het drukken op de TMC knop wordt ik hoe dan ook omgeleid. Vaak meldt het systeem een niet bestaande file (soms maar 40 meter oid) soms niet. Omgeleid wordt ik dan altijd. Nogmaals drukken, alle meldingen wissen lost dat dan weer op.

Ik zou zeggen dat TMC alleen laat zien wat de meldingen zijn, en niet meteen een omrijactie initieert. Kunnen de mensen met nieuwere software eens checken wat het gedrag van de TMC knop is tijdens navigeren? Want dat zou voor mij de voornaamste reden zijn om te upgraden als dat tenminste mogelijk is. Moet daar de radio voor verwijderd?

Beste mensen,

Ik ga komende dinsdag mijn Octavia Ambition Business Line 1.2 TSI ophalen. Hierin zit ook een Amundsen. Ik heb uit mijn vorige Auto een Parrot CK3200 liggen. Deze wil ik gaan inbouwen. Ik heb hierbij de volgende vragen:

1. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Als ik een iso2car stekker gebruik, is het dan plug en play? (Dit was namelijk wel zo bij mijn Ford Focus)

Ik hoor graag!
Ik heb pas mijn oude CK3000 ingebouwd. Hiervoor heb ik simpelweg de hele mutebox weggeknipt, en het geheel rechtstreeks aangesloten op de amundsen.

ISO2CAR is dan niet nodig.

Het topic is nog niet af. Zie hier.
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=178542#post178542

rweersch

Actief lid
Quote uit Amundsen (met TMC-knopje) handleiding zei:
Instellingen verkeersradio
Druk op de bereiktoets TMC en vervolgens op de bereiktoets .
Verkeersmeldingen in- of uitschakelen
Een vinkje in de checkbox geeft aan dat de functie van de verkeersberichten al is ingeschakeld.
Dynamische route
Opent een pop-upvenster waarin wordt ingevoerd of bij de routeberekening rekening moet worden gehouden met ontvangen TMC-verkeersberichten.

Dat laatste impliceert dus dat TMC wel degelijk invloed heeft op de route. Ik zou het graag wel eens willen proberen, maar hier zijn nooit files ;)

Mistraller

Senior Member
Tuurlijk heeft TMC invloed op de route, als er een file op de route ligt gaat ie automatisch bepalen of er een beter alternatief is.

Maar bij mij wordt ook een alternatief aangeboden als de weg voor mij filevrij is, als ik op TMC druk.

Denkt de navi dan niet dat je een alternatieve route wilt omdat er bijv. een ongeluk gebeurt is die nog niet in kaart gebracht is?

Mistraller

Senior Member
Zoiets dacht ik ook, maar dan zou het toch in de manual moeten staan, en dan zou er een andere manier moeten zijn om de lijst met files te kunnen bekijken toch? Stel dat je navigeert van A naar B, en je wilt alvast kijken of er files op weg naar C ( en D etc) staan, dan wil je niet dat de route aangepast wordt als je op TMC drukt.

hemi24

Forumguru
Logischerwijs is het niet mogelijk dat er een alternatieve route wordt berekend als de TMC berichtenweergave wordt opgeroepen door het drukken van de TMC knop.
Tenzij er toevallig op dat moment nieuwe berichten binnen komen en de routebegeleiding op "dyanamisch" staat ingesteld.

Dus of er is sprake van een BUG of er komen zoals al gezegd juist op dat moment nieuwe berichten voor de gekozen route beschikbaar.

Niet tevreden over de dynamische routebegeleiding? Uitschakelen die funtie!

Mistraller

Senior Member
Logischerwijs is het niet mogelijk dat er een alternatieve route wordt berekend als de TMC berichtenweergave wordt opgeroepen door het drukken van de TMC knop.
Tenzij er toevallig op dat moment nieuwe berichten binnen komen en de routebegeleiding op "dyanamisch" staat ingesteld.

Dus of er is sprake van een BUG of er komen zoals al gezegd juist op dat moment nieuwe berichten voor de gekozen route beschikbaar.

Niet tevreden over de dynamische routebegeleiding? Uitschakelen die funtie!

Tja, hij meld na het duwen altijd files op mijn route. Zelfs als die er niet staan. Of files van 40 meter of zo. Bug dus. Dynamische route is natuurlijk wel een zinvolle functie. Ik zal het van de week nog eens een paar keer proberen, er staan toch geen files.

rweersch

Actief lid
Tuurlijk heeft TMC invloed op de route, als er een file op de route ligt gaat ie automatisch bepalen of er een beter alternatief is.

Maar bij mij wordt ook een alternatief aangeboden als de weg voor mij filevrij is, als ik op TMC druk.
Da's gek. Als ik op TMC druk, dan laat-ie alleen TMC-berichten te zien. Dat heeft geen invloed op de route.

Bovenaan Onderaan