Amundsen Het grote Amundsen-topic

bobby45

Actief lid
sd kaart 8 gb navy en mp3 s hoe gaat dat

sd kaart 8 gb navy en mp3 s hoe gaat dat

eerst navy er op en dan de rest mp3,s .
moet dat in mappen.
en hoe gaat het dan met nay en muziek luisteren:680:

Je kunt de navi-files op de SD-kaart zetten (mapje cryptnav), daarna kun je MP3's los of in losse mapjes op de kaart zetten. De mapstructuur die je maakt is te zien in je Amundsen. Resultaat van geen mapstructuur is een lijst met MP3's in alfabetische volgorde.

Succes.

Ik heb bij de dealer de keuze om losse navigatie CD's te kopen, of ik kan alle landen die zij hebben liggen op een SD kaart laten zetten voor de prijs van 1 CD.
Goede deal zou je zeggen.

Nu heb ik weleens meegemaakt dat een SD kaart crasht, ik hem kwijtmaak oid. Ik zou daarom graag een backup willen maken van de cryptnav map op mijn PC. Maar ik vraag me af of het gaat werken als ik die dan op een nieuwe SD kaart ga zetten? Of is de beveiliging daar te stevig voor?

Erkens

Lid
Je kan prima een kopie maken van het "cryptnav" mapje. Het enige wat je niet kan doen is die kopie gebruiken in een andere amundsen.

Overigens klinkt dat als een illegale kopie...

Erkens

Lid
"Alle landen die ze hebben liggen op een SD kaartje" (dus al niet een specificatie van welke landen dit zijn) voor de prijs van 1 CD? Als ze die toch hebben liggen dan moeten ze die nergens anders geinstalleerd hebben en daarna de CD's weggooien want die mag je niet voor nog een klant gebruiken (als je het allemaal legaal wilt doen).

Dus nee, ik geloof er niks van dat het 100% legaal is.

Of ze zetten gewoon de benelux cd op de sd kaart, en noemen dat alle landen omdat de mainroads er toch ook op staan :)

Vervolgens ligt de cd in het handschoenenkastje.

Erkens

Lid
Dan is het toch geen keuze want in beide gevallen is het hetzelfde ;)
Anyway, ik zou het wel even navragen bij de dealer voordat ik daarmee akkoord ga.

Ik heb als 'service' ook Duitsland op mijn SD kaartje mogen zetten van de dealer (van de Benelux heb ik de cd).
Waarom zou ik me daar druk om maken? Het is tenslotte hun eigen 'winst' die ze weg geven. Ik vond het in ieder geval een aardig gebaar van de dealer.

MP3 vanaf SD en tegelijkertijd navigeren vanaf SD gaat prima samen. Beiden streamen niet vanaf SD dus is het sowieso zeer onwaarschijnlijk dat het problemen zal geven. De MP3 mappen kan je indelen zoals je wil (staat ook uitgebreid in de handleiding, inclusief de afspeelvolgorde) en de navigatie map kom je niet tegen (onzichtbaar voor MP3 afspeel modus).

Landen op de SD zetten gaat overigens alleen door de betrefende cd via de Amundsen op SD te zetten. Dit kan je niet zelf via je computer doen.

Erkens

Lid
Waarom zou ik me daar druk om maken?
Omdat het gewoon "diefstal" is? Maargoed, genoeg hierover :tongue:

Landen op de SD zetten gaat overigens alleen door de betrefende cd via de Amundsen op SD te zetten. Dit kan je niet zelf via je computer doen.
Dat komt door de kopieerbeveiliging, je kan dat SD kaartje vervolgens alleen maar in die amundsen gebruiken en niet in een andere.

hemi24

Forumguru
wat is nu € 149,- netto korting op een auto van ca. 30k?!?

Als de dealer vraagt of je een gratis TomTom bij de aankoop van een nieuwe wagen wilt, is er ook niemand die protesteert toch?

Erkens

Lid
Natuurlijk niet, waar ik over val is de keuze die gesteld wordt om alle kaarten die de dealer heeft liggen te installeren voor de prijs van 1 CD maar dan krijg je de CD's er niet bij. Maargoed, blijkbaar is dat normaal.

hemi24

Forumguru
Blijft een typisch NL-trekje: iets willen ontvangen waar niet voor betaald wenst te worden...

Alle Cd's kopen bij een Amundsen is duurder dan een Columbus!!!

verschillende Amundsen versies voor verschillende O2 modellen?

In de Amundsen handleiding zag ik het volgende staan:
– If you press the range selector key [NAV], you can select between the menu [Extras] or [Exit].
– If you press the range selector key [NAV], you can change between the operating modes of the map by pressing the symbol [N]
If you press the function key [Extras] in the operating mode [NAV], you can select between the map displays.
• [2D north] ,
• [2D heading] and ]3D heading] (different viewing angles of the map),
• [Overview map] - during the active route guidance, the calculated route from the current vehicle position to the entered destination is displayed,
• [Main menu].
Maar helaas werkt dit bij mij niet. Ik heb heel dat menu Extra's niet.. Nog eens goed gekeken en ik heb een O2FL (10-2009). De bewuste handleiding geldt voor O2's vanaf 06-2010.​

Zou dit met een upgrade van de navigatiesoftware veranderen? Ik heb nu nog Benelux 2009, maar verwacht binnenkort de 2010 versie te krijgen.​

Is er een manier om een Amundsen versienummer boven water te halen?​

Van de Columbus weet ik dat je die kan geupgraden (en dat die daardoor meer/andere mogelijkheden heeft) maar van de Amundsen is mij dat onbekend.. Iemand een idee?​

Ik zou wat naukeuriger moeten weten welke toetsen gebruikt worden maar volgens mij kan dit bij mij ook niet (Golf VI 2010, RNS 310 = Amundsen).

Software en firmware update's zijn er niet voor de RNS310, tot noch toe in ieder geval.

O2_1.2TSI

Actief lid
@RoadXY: Ik vind hem(freddy-a) behoorlijk nauwkeurig. Ben ook benieuwd naar een antwoord van iemand die de mogelijkheden van de "nieuwe" manual al wel heeft.
Tijdens navigeren staat bij mij (productieweek 18, geleverd 04-06-2010) links-onder "menu" en in de nieuwe situatie zou daar "Extras" moeten staan. "menu" is terug naar het hoofdmenu en "extras" geeft mogelijkheden om o.a. te kiezen voor 2D heading weergave.

Interessante link:

[MODERATORBREAK]
Link verwijderd omdat deze naar een site met illegaal verkregen software verwijst
[/MODERATORBREAK]

Kleine verduidelijking:
you can change between the operating modes of the map by pressing the symbol [N]
Het rode is (als ik het plaatje in de handleiding goed interpreteer!) het symbooltje in de map zelf. Dat kleine kompas-achtige dingetje rechtsbovenin. Daar zou je dus ook op moeten kunnen drukken in de nieuwe versie.
(In de handleiding staat niet [N], maar een plaatje dat er uitziet als wat ik net beschreef..).

Bovenaan Onderaan