Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Spector

Forumguru
Voor sommige mensen is lezen best lastig :itwasntme:, foutje van mijn kant.
haha, geen probleem. De update staat in dit topic pagina 105 mocht je geïnteresseerd zijn. Volgens mij is de update ook geschikt voor jouw systeem, maar misschien dat iemand dit nog kan bevestigen.

nietje72

Forumguru
Moet je een USB stick gebruiken met alleen de update erop of wordt een aparte map met daarin de update door de Columbus ook herkend?

Matje312

Nieuw lid
Heb nog geen specifiek exemplaar gevonden, maar zie er wel wat op ebay en marktplaats.

Wil gewoon zeker weten dat het geen gestolen systeem betreft.

Dat topic zal ik eens doornemen.

Spector

Forumguru
Check, format Fat32 -> Mib1, Mib2 en txt in root/hoofdfolder(USB/SD) plaatsen en updaten maar?

@nietje72 als op bovenstaande manier. Uitpakken op je harde schijf van de computer en vervolgens de mappen Mib1, Mib2 en het textbestandje kopieren op de USB stick. Vervolgens via de navigatie naar versie informatie gaan en kiezen voor update via software. Het systeem doet de rest.

Rallye

Forumguru
@matje: kun je niet beter naar een moderner systeem omzien? Bijvoorbeeld een op Android gebaseerd systeem?

Zo te zien heb je een Superb II (dus zoek je een RNS510 Columbus)?

nietje72

Forumguru
Heb een clean USB stick van 32GB gebruikt en bovenstaande uitgevoerd. Binnen een uurtje was de update klaar. Bij versie info staat 2018/2019 dus het lijkt goed gelukt. Morgen maar eens testen tijdens rit naar het werk v.v.

Matje312

Nieuw lid
Zou wellicht ook een ander systeem kunnen nemen ja. Maar een RNS510 met SSD lijkt me ook niet verkeerd.

Ik lees ook wel eens iets over een code kaartje bij een RNS510. Sommigen zeggen dat ze origineel met code kaartje erbij komen maar lees ook dat dit niet zo zou zijn.

Rallye

Forumguru
Ik begreep in een ander topic dat de RNS510-Columbus nooit origineel met SSD geleverd is.

De oude Columbus is (inmiddels) een verouderd systeem. Voor dezelfde prijs kun je modernere systemen krijgen. Sneller qua navigatie en beter qua connectiviteit.

GJS

Senior Member
Volgens mij klopt er iets niet in die advertentie:
SSD HARD DRIVE FOR MAP AND MP3 STORAGE,
2017 WEST EUROPE MAPS ON HDD,

MaxN

Donateur
Kom ook Britskoda ook wel een en ander tegen dat er wel een RNS510 met SSD geleverd is.
Zie deze tekst:
So there is definitely a Skoda Columbus with SSD factory fitted and that is, as far as you know, HW: 6270 (on the large white sticker on the case)?

If that is correct it gives me some reassurance that the advert may be correct.

I did ask questions today and was assured that it's DAB+ & SSD. Although I was also told its a 40Gb drive, but I seem to recall reading about it somewhere and it being a 36Gb SSD that was fitted (to the RNS-510).

xplain

Forumguru
Voor alle duidelijkheid: jullie hebben het hier over een update van de kaarten? En dus niet over de firmware/software van de Columbus?

Bovenaan Onderaan