Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Als je je telefoon via CarPlay hebt gekoppeld (dus via USB) loopt het geluid wel over je speakers.
Je hoeft dus niet diep in de instellingen te gaan grutten.

Je zult (nog) geen melding zien op je Columbus of zo maar er wordt wel gewaarschuwd.

Hopelijk straks met IOS 12 krijg je de melding ook te zien.

Mannen,

Kan je op de Columbus via CarPlay ook bv de ziggo app zetten zodat je “tv kan kijken”?

Binnenkort wordt de VIM aangepast maar vroeg mij bovenstaand al af...
In ieder geval kan/mag ik niet streamen via Airplay naar mijn Apple TV. dat blokkeerd de app. Lijkt mij sterk dat het du wel zou mogen via carplay áls het dus zou werken...

Spector

Forumguru
Vorige week in het systeem zelf nog gecheckt voor een update zonder resultaat. Moet je deze nu downloaden en dan installeren of kan het ook via het systeem en een wi-fi verbinding??

Image 12.jpeg

Edit: update van de vorige pagina aan het downloaden. Kijken of ik die kan installeren.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat met een online update over de wifi in de auto er alleen gekeken word naar kleine updates voor de columbus zoals de bluetooth module en radio stations ofzo. maar navigatie? nee. dat pakket is 30 gb groot! gaat zo'n auto echt niet over de 4G wifi verbinding binnen harken. Dus dat moet gewoon via een USB of SD opslag medium..

Spector

Forumguru
Ik denk dat met een online update over de wifi in de auto er alleen gekeken word naar kleine updates voor de columbus zoals de bluetooth module en radio stations ofzo. maar navigatie? nee. dat pakket is 30 gb groot! gaat zo'n auto echt niet over de 4G wifi verbinding binnen harken. Dus dat moet gewoon via een USB of SD opslag medium..

laatste update was 2x 536mb, denk dus dat je inderdaad gelijk hebt. Tenzij het systeem een wifi verbinding van 4g kan onderscheiden. Via een normale wi-fi verbinding hoeft het namelijk niet zo lang te duren.

Ik ken verder de MIB2 columbus niet; maar kan die dus ook verbinden met een bestaand wifi netwerk? bijvoorbeeld voor je huis met je eigen thuis-wifi ?

Spector

Forumguru
Ik ken verder de MIB2 columbus niet; maar kan die dus ook verbinden met een bestaand wifi netwerk? bijvoorbeeld voor je huis met je eigen thuis-wifi ?
ja, klopt. Zodra ik bij kantoor aan kom maakt de Columbus verbinding met de wi-fi en komt het wlan logo in de bovenkant van het scherm. Bij de laatste update kwam er ook gelijk een pop-up in het scherm dat er een update beschikbaar was en heb ik deze via de wi-fi op het systeem gedownload en geïnstalleerd.

Rooverz

Actief lid
Www.speedcamupdates.com kan je gewoon voor de diverse skoda auto's kant en klare bestanden kopen in het juiste formaat. Even op sd kaart kopiëren en importeren in de navigatie. Appeltje eitje. Kost 13 euro, maar dan werkt het wel makkelijk en snel :)

Matje312

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar een gebruikte Columbus en kom er tegen in de prijsrange van 300-500 €.
Hoe kan ik weten of de herkomst van het systeem ok is? Kan het serienummer geckecked worden door bijvoorbeeld de dealer?
Weet wel dat je in NL ook op stopheling.nl kan kijken. Maar weet niet of dat voldoende is.

Spector

Forumguru
is deze update ook te forceren? Ik heb namelijk geen melding gehad van een update. Mijn Octavia is van juni 2017.

de post van @Rallye gaat over het wel of niet kunnen verbinden met wi-fi. De update staat niet online via het systeem, maar moet gedownload worden en vervolgens via een SD kaart of USB aangeboden worden aan het systeem.

Bovenaan Onderaan