Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Gewoonmich70

Nieuw lid
@JOT Wellicht dat het dan toch door de Mac komt.

Als je het bestand kunt sturen dan graag, dan kan ik het in ieder geval proberen op de Mac en anders ook nog maar eens op een Windows pc.

Ik stuur je een pb met mijn mailadres.

Thanks

Een mac maakt extra onzichtbare bestanden aan op een sd kaart of USB stick. Deze zullen waarschijnlijk het probleem veroorzaken. Je moet even op je mac CleanEject installeren en deze gebruiken om je SD kaart of USB te verwijderen

xplain

Forumguru
Duidelijk

Worden die zaken nooit geüpdatet dan? Of kan dat enkel door de dealer? Ik zit onder andere met een vervelende bug dat mijn bewaarde radiostations ineens verdwijnen

Spector

Forumguru
Voor alle duidelijkheid: jullie hebben het hier over een update van de kaarten? En dus niet over de firmware/software van de Columbus?

Volgens mij ook een stukje software update, die is namelijk van versie 1125 naar 1163 gegaan.
Die radiobug heb ik 1 keer gehad. Kan nog niet zeggen dat het met de update niet meer gebeurd is.

Priet

Lid
De update wil bij mij niet lukken. Na een uur of wat alles updates geeft het scherm de volgende melding:

Terugmelding

Start elektronicatester:
Main Unit / versievergelijking
Accepteren van de storingscode
leidt tot herstart
En dan kun je het pijltje terug klikken of op Annuleren.

Iemand bekend met deze melding?

Bijlagen

• 20180615_214447.jpg
    20180615_214447.jpg
    144,3 KB · Weergaven: 68

Rofffel

Forumguru
Kan iemand mij vertellen of ik de MIB2 ook zou kunnen updaten? Heb de oude Columbus (my'16) en mijn voicecontrol werkt niet. Ik krijg alleen maar 'navigeer naar huisadres' terwijl ik vraag: Bel Jan Jansen.

De update wil bij mij niet lukken. Na een uur of wat alles updates geeft het scherm de volgende melding:

Terugmelding

Start elektronicatester:
Main Unit / versievergelijking
Accepteren van de storingscode
leidt tot herstart
En dan kun je het pijltje terug klikken of op Annuleren.

Iemand bekend met deze melding?
Melding had ik ook. De update staat er wel op

@rmvw, @Weerz en @johnboy Jullie hebben de 169 geïnstalleerd. Deze stond toch niet op de Skoda update site of wel? Daar staat nog steeds de ECE2018. Hoe heet die nieuwe (als je kijkt bij versie-informatie op je systeem)? Is dat dan ECE2018-2019?

Vind het toch vreemd dat Skoda zelf roept dat de nieuwste versie in augustus komt.

Ik heb deze week ECE2018 geïnstalleerd. Overigens met een 128GB exFAT geformatteerde SD kaart. (En niet FAT32 zoals aangegeven in de (Tsjechische) instructies)
bc39327eb2d5e5610b32f0a888e844ca.heic

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hier ook gelukt.
Eerste keer niet; bij 98% een fout vanaf SD kaart gedaan.. duurde ook bij a 2 uur..

Tweede keer via usb stick, dit keer wel gelukt en ook sneller; uur en 15 min

Hier ook gelukt.
Eerste keer niet; bij 98% een fout vanaf SD kaart gedaan.. duurde ook bij a 2 uur..

Tweede keer via usb stick, dit keer wel gelukt en ook sneller; uur en 15 min

Ik had hetzelfde. Bij 98% afgebroken en opnieuw opgestart en toen succesvol.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rofffel

Forumguru
Kan iemand mij vertellen of ik de MIB2 ook zou kunnen updaten? Heb de oude Columbus (my'16) en mijn voicecontrol werkt niet. Ik krijg alleen maar 'navigeer naar huisadres' terwijl ik vraag: Bel Jan Jansen.
Nog maar even onder de aandacht. Iemand die mij hier antwoord op kan geven? Ik bedoel dus echt de firmware en niet de kaarten.

Heb wel een firmware topic gezien voor de MIB2 ging over versies 11xx dus 4 cijfers.

De versie 411 die hier op het forum gepost is is niet voor de MIB2.

Dyogenez

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig maar ik krijg het niet voor mekaar. Ik werk met een Mac en een 32GB SD kaartje. Ik weet dat een Mac er stiekem nog een paar bestanden bijzet maar krijg deze niet weg.

Wat kan ik het beste doen?

Chiel

Actief lid
@Dyogenez In de kennisbank filteren op multimedia en navigatie levert ook een document op uit 2010 (https://www.skodaforum.nl/forum/dow...olumbus-en-amundsen-veroorzaakt-door-os-x.56/) dat in grote lijnen overeenkomt met de link in het bericht hierboven. Alleen in dit document staan nog drie extra stappen om onzichtbare bestanden via een terminal sessie op je Macbook te verwijderen.

Ik heb vanavond de update gedownload, uitgepakt op mijn Macbook met MacOS High Sierra, de bestanden gekopieerd naar een sd kaart, via een terminal sessie de onzichtbare bestanden verwijderd en de update gestart op de Columbus.

Na ongeveer een half uur opnieuw naar de auto gelopen, de navi weer aaangezet en de update verder laten gaan. Hij stond op 74% dus ik denk als ik zo weer ga kijken, dat de update dan is afgerond.

Succes.:thumbsup:

Laatst bewerkt:

Dyogenez

Nieuw lid
@Dyogenez In de kennisbank filteren op multimedia en navigatie levert ook een document op uit 2010 (https://www.skodaforum.nl/forum/dow...olumbus-en-amundsen-veroorzaakt-door-os-x.56/) dat in grote lijnen overeenkomt met de link in het bericht hierboven. Alleen in dit document staan nog drie extra stappen om onzichtbare bestanden via een terminal sessie op je Macbook te verwijderen.

Ik heb vanavond de update gedownload, uitgepakt op mijn Macbook met MacOS High Sierra, de bestanden gekopieerd naar een sd kaart, via een terminal sessie de onzichtbare bestanden verwijderd en de update gestart op de Columbus.

Na ongeveer een half uur opnieuw naar de auto gelopen, de navi weer aaangezet en de update verder laten gaan. Hij stond op 74% dus ik denk als ik zo weer ga kijken, dat de update dan is afgerond.

Succes.:thumbsup:

Chiel bedankt! Dat was het, hij is nu de software aan het bijwerken.

CharlesTucker

Forumguru
Ik kan je helaas niet helpen, maar heb zelf een MY2018, een stuk nieuwer dus. Bij mij begrijpt de voice-control me prima als ik zeg dat ik naar huis wil, maar als ik "Navigeer naar werk" (werk is opgeslagen als locatie) zeg wil ie iemand gaan bellen. Dus of een software-update je gaat helpen is maar de vraag. Heel veel "gespeeld" ermee heb ik overigens nog niet, misschien praat ik niet duidelijk genoeg of zo. Maar heel erg onder de indruk ben ik vooralsnog niet.

vinom

Actief lid
Goedemiddag,

Ik heb een Octavia Combi 3 facelift van een jaar oud. Dit is een leaseauto. Toen ik de auto een jaar geleden in ontvangst nam zat daar een jaar abbo in voor Skoda Connect en volgens mij drie jaar voor de Mijn Skoda app. Hoe zit het precies als die tijd verstreken is? Verlengen ze het automatisch en gaat mij dus geld kosten of loopt het gewoon af? Wellicht dat iemand hier meer over weet :)

Rallye

Forumguru
Als je nooit je bank- of credit card-gegevens hebt doorgegeven, wordt automatisch verlengen in ieder geval praktisch een moeilijke zaak. Ik ga ervan uit dat je ruim op tijd van beide zaken een mail krijgt met daarin een verlengingsaanbod.

Bovenaan Onderaan