Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

TL@

Forumguru
Dat heb ik dus ook al gehad. Een werkdag gehad van 16u en dat terug van Keulen naar Antwerpen, rij je gegarandeerd verkeerd bij Eindhoven.

Fabia

† In Memoriam
Of 's ochtend heel vroeg omdat je zoon moet tafeltennisen en je nog niet helemaal wakker bent.

Hello , heb veel gezocht, maar kom niet aan een antwoord ; Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een O2 met Columbus erin en dacht een zeer compleet systeem te hebben
Ik ging er namelijk van uit dat m'n iPhone4S met bibliotheek van 18GB muziekbestanden zo via bluetooth in te lezen zou zijn ; in de manuaal staat immers : "Bluetooth audio activering * - maakt een draadloze overdracht van MP3 vanuit de tele- foonvoorbereiding mogelijk."
Als ik echter naar Media ga, zie ik geen mogelijkheid hiertoe.........
ohmy.gif
Kan het zijn dat er 2 uitvoeringen zijn van de Columbus ? 1 met deze mogelijkheid en 1 zonder ????
sad.gif

0

@OMNIAHARRY
Dit kan niet, is alleen maar streamen om af te spelen. Ook is het niet mogelijk om via het mdi de muziek vanaf de iphone te kopieren. Je zult moeten kopieren vanaf SD-kaartje, usb stick of externe hdd

@OMNIAHARRY
Dit kan niet, is alleen maar streamen om af te spelen. Ook is het niet mogelijk om via het mdi de muziek vanaf de iphone te kopieren. Je zult moeten kopieren vanaf SD-kaartje, usb stick of externe hdd
Maar dat is ook exact wat ik bedoel ; streamen via BT , maar hoe krijg ik dat dan voor elkaar ????

In je maxidot bij telefoon kun je een mediaplayer instellen als je je telefoon gekoppeld hebt. Daarna verschijnt er op je columbus bij media, bovenin, naast 'cd', 'sdkaart' en 'mdi' een bluetooth tekentje. Je moet dan nogsteeds de muziek bedienen vanaf je iphone. Wil je je iphone kunnen bedienen en opladen zul je hem via het mdi aan moeten sluiten. In mijn ogen een betere optie!

In je maxidot bij telefoon kun je een mediaplayer instellen als je je telefoon gekoppeld hebt. Daarna verschijnt er op je columbus bij media, bovenin, naast 'cd', 'sdkaart' en 'mdi' een bluetooth tekentje. Je moet dan nogsteeds de muziek bedienen vanaf je iphone. Wil je je iphone kunnen bedienen en opladen zul je hem via het mdi aan moeten sluiten. In mijn ogen een betere optie!
In de maxidot zie ik inderdaad A2DP staan ,maar kan deze NIET activeren !
Er gebeurd tenminste niets in m'n Columbus....; wel reageerd mijn iPhone erop; die gaat spontaan op A2DP, maar ik hoor geen geluid langs de Columbus en zie ook geen bluetooth icoontje bij MEDIA.....

Onder het kopje 'phone' in je maxidot zou ergens mediaplayer moeten staan. Weergave a2dp in het maxidot zegt me niks. Volgens mij moet het toch echt op deze manier verschijnen. Het kan alleen een paar seconden duren voordat het bluetooth tekentje verschijnt op je columbus(helemaal rechtsbovenaan bij media) Of skoda moet iets veranderd hebben. Ik zal vanavond nog eens kijken. Dit ging bij een iphone 4 altijd zo. Heb nu ook een 4s dus misschien dat het anders is, maar kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Onder het kopje 'phone' in je maxidot zou ergens mediaplayer moeten staan. Weergave a2dp in het maxidot zegt me niks. Volgens mij moet het toch echt op deze manier verschijnen. Het kan alleen een paar seconden duren voordat het bluetooth tekentje verschijnt op je columbus(helemaal rechtsbovenaan bij media) Of skoda moet iets veranderd hebben. Ik zal vanavond nog eens kijken. Dit ging bij een iphone 4 altijd zo. Heb nu ook een 4s dus misschien dat het anders is, maar kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Heb zojuist nog weer geprobeerd, helaas; maxidot staat geen mediaplayer bij Phone, maar wel A2DP; als ik die activeer, dan reageert m'n iPhone wel door te gaan afspelen in iTunes, maar ik zie vervolgens géén bluetooth-icoontje op de Columbus onder Media...... en hoor ook NIET het geluid uit m'n iPhone

De stappen zijn in maxidot: phone - Bluetooth - mediaplayer - activate device.
Na een paar seconden verschijnt je Bluetooth tekentje bij media op je columbus!
Je moet de muziek zelf aanzetten via muziek op je iPhone!

De stappen zijn in maxidot: phone - Bluetooth - mediaplayer - activate device.
Na een paar seconden verschijnt je Bluetooth tekentje bij media op je columbus!
Je moet de muziek zelf aanzetten via muziek op je iPhone!

Bij mij niet , heb 't nou voor elkaar na een telefoontje naar electronics4cars.nl : phone - a2dp - activatea2dp . dan een code doorbellen naar de Kufatec en voilà : het marcheert !!
Alleen het valt me een beetje tegen dat het dan op het kleine schermpje heel summier weergegeven wordt en niet op de Columbus................:smiley29:

Had ik al wel vermeld hoor ( gisteren 20.53uur ) , in ieder geval wel bedankt !!
Ik heb nog andere vragen ; Hoe kan ik de Columbus snelheidsmeldingen laten geven ? En hoe kom ik erachter of er updates beschikbaar zijn ?
Hier heb ik op gezocht, maar , helaas.......

hemi24

Forumguru
Om te weten of er updates zijn, moet je allereerst weten wat je huidige versie is. Weet je of je toegang hebt tot het "verborgen menu" (setup ca 15 sec. ingedrukt houden), dan kun je één en ander aflezen.

ppaddo

Lid
Snelheidsmeldingen in de zin van dat de maximale snelheid ter plaatse aangegeven wordt, doet de Columbus toch automatisch? Of bedoel je een waarschuwing als je de maximum snelheid te boven gaat?

Hoe weet ik of ik toegang heb tot verborgen menu ???
En ja , ik bedoel een waarschuwing als ik de max. snelheid overschrijdt .

Bovenaan Onderaan