Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

hemi24

Forumguru
Speedwarning heeft niks te maken met je Columbus, deze stel je in én krijg je te zien via je Maxidot.

V.w.b. het verborgen menu: Wat doet je Columbus als je de Setup-knop ca 15 sec ingedrukt houdt?
Indrukken zal eerst het setup scherm geven; na ca 5 sec krijg je het menu met FM en AM en als het verborgen menu vrijgeschakeld is komt dit na ca. 15 sec indrukken van de knop.

MarcoO2

Forumguru
Door de setup-knop ingedrukt te houden. En nee, die waarschuwing zit niet op de Columbus, althans niet op de mijne.

MarcoO2

Forumguru
Speedwarning heeft niks te maken met je Columbus, deze stel je in én krijg je te zien via je Maxidot.
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Via de Maxidott kun je één snelheid instellen waarbij je een waarschuwing krijgt. Maar die is niet afhankelijk van de toegestande snelheid ter plaatse. Wat Harry bedoelt, is een melding net als bij TomTom die waarschuwt als je de ter plaatse toegestande snelheid zou overschrijden. En die zit niet in de Columbus en niet in Maxidott.

hemi24

Forumguru
Marco02 : duidelijk, dat is inderdaad een functie die niet door de Columbus wordt ondersteund...

Door de setup-knop ingedrukt te houden. En nee, die waarschuwing zit niet op de Columbus, althans niet op de mijne.

Heb ik gedaan, maar zie niks van versie , maar wel servicemodus radio FM en AM.....waar tie nou op blijft hangen.....gaat niet meer uit nou , zelfs met sleutel er uit....!!

Ja maar jongens toch ; WAT BETEKENT DAT????? Hoe krijg ik 't dan allemaal wel voor elkaar ?????
Sjee....wat een gedoe allemaal om duidelijkheid te krijgen over de versie van m'n systeem......

thomaserati

Nieuw lid
Waarschijnlijk is het al 100 keer voorbijgekomen, maar ik kan het zo snel niet vinden. Is het mogelijk om (zonder vrijschakeling) te bekijken welke kaartversie er op mijn columbus staat? Auti is 2 weken oud maar heb het idee dat niet de laatste versie er op staat. Dus hoe dit te checken?

Bedankt!

kupper

Nieuw lid
Setup ingedrukt houden. Vrijwel zeker heb je niet de laatste versie. Mijn octavia is ook twee weken jong, maar niet de laatste versie. Deze week zelf een update gedaan. Kind kan de was doen. Of terug naar de dealer.

thomaserati

Nieuw lid
Gelukt, thanks! Staat versie 7551 op, dus niet meest recente. Achterlijk gedoe eigenlijk. Heb je iets meer info over de update die je hebt gedaan? Mag uiteraard ook via PM... Nogmaals bedankt!

noyer

Nieuw lid
Goedenmiddag, sinds een paar dagen de blije berijder van een arctic groene Octavia 1.2 Bus.line eleg. dsg. Zit ook Columbus navigatie/audio in. Ook versie 7551. Geen idee wat de nieuwste. Merk wel dat mijn huis niet te vinden is, ondanks dat het er al 10 jaar staat. Mooi scherm, maar ik denk met wat weemoed terug aan mijn 5 jr oude niet grafische VDO Dayton met piepklein monochroom groen scherm. Ook geleverd via Skoda. Dat systeem had repeat van laatste commando, flitspaalinfo, waarschuwing bij overschrijden snelheid, mute-knop, prettige begeleiding... Columbus heeft een (ook) m.i. onplezierige begeleiding in het Nederlands. Engels klinkt beter, maar dan is gelijk het hele systeem in het engels, niet alleen de navigatie...

Maar, een concrete vraag: hoe stel je in vredesnaam het volume in van de navigatie ten opzichte van de radio? Ligt wellicht aan mij, maar ik heb het nog niet kunnen vinden, ook niet op het forum. (inmiddels wel gevonden. Volume opdraaien tijdens beluisteren aanwijzingen :D

Pendragon

Donateur
@noyer: als je tijdens het navigeren de rechter draaiknop indrukt en je de stem van de navigatie hoort de volumeknop gebruiken om het harder/zachter te zetten.

noyer

Nieuw lid
Dank pendragon! Hiermee is gelijk een andere vraag beantwoord. Indrukken van de rechterknop levert de eerstvolgende aanwijzing op. Repeat!

Lordje

Actief lid
Ik heb een raar fenomeen ondervonden met de Columbus - Iphone combinatie.
IK heb een app staan met naam viber, daarmee bel je gratis over internet naar andere mensen met Viber en integreerd zich in het adresboek.
Als ik bel met viber dan is de telefoon in maxidot niet meer te vinden, werkt de telefoon knop niet en duurt het een nacht tegen alles weer werkt. Je kan wel de telefoon in de columbus zien maar enkel met de viber contacten. Om gek van te worden.
Een bug?

MarcoO2

Forumguru
Ik weet niet of het niet werken van een carkit met een of andere app onder het begrip bug valt... wat mij betreft niet, eigenlijk. Gewoon iets wat dus klaarblijkelijk niet volledig mogelijk is.

Ik rij nou een kleine 2 weken in m'n Octavia en probeerde vanavond in de file het bellen met de iPhone4S over de Kufatec Fiscon Basic+
uit :Bediening op Columbus werkt perfect , ik hoor de phone overgaan , er wordt opgenomen ,maar vervolgens hoort de andere kant mij niet, ik haar wel .Bij thuiskomst aan m'n vrouwtje gevraagd en zij had alleen wat gerommel gehoord......
Ik heb eens naar de versie gekeken ; main=1.98 en phone=3.21.9
Iemand dit ooit gehad en evt. solution ??

Bovenaan Onderaan