Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

hemi24

Forumguru
Je zou het (v.w.b. de map-software) bij de VW-dealer kunnen proberen...

Aan de andere kant: zo gek veel is er ook niet veranderd voor wat de wegen betreft.
En als je de laatste features hebt qua firmware, zie ik de noodzaak tot updaten ook niet echt.

MarcoO2

Forumguru
Skoda heeft nieuwe software toch altijd (veel) later in de schappen liggen dan VW? Het prijsverschil moet toch ergens mee gerechtvaardigd worden... ;)

Gateway zal van dension zijn. Kijk maar eens op hun site. Ff googlen en dan vind je de site wel. Zijn alleen een aantal verschillende gateways met verschillende mogelijkheden en per auto/merk verschillend. Zoek maar eens rond en kies de gewenste gateway. Naar mijn weten werken ze best mooi. Heb vroeger ook een ipod aansluiting van dension gehad. Is mdi niet voor 400e in te bouwen? Weet dat er op het forum verschillende keren over gesproken is!

Nou , ben er uit ; Dension + iPhone cradle + USB + inbouw voor €325,-- bij Incar Roosendaal.........niet slecht !! :super:

Laat het dan ook hier even weten. Ik heb nl ook een fiscon en straks een 4s (geen columbus) maar wil wel graag weten of de combinatie 4s gaat werken met de fiscon.

Gelukkig was het een kapotte microfoonkabel.....:winkie: Het weerkt fantastisch nou........met iOS5.0.1 op iPhone4S !

Tarco

Nieuw lid
Ik heb gisteren mij Octavia van de dealer geleverd gekregen, echter zonder dvd van de columbus. Is dit gebruikelijk of zijn ze dit vergeten?

JoshO

Nieuw lid
Dvd

Ik denk niet dat ze dat er standaard bij leveren. Heb je ook niet veel aan je hebt een harde schijf. Na het inlezen van de software is het klaar.

Wordt niet meer bijgeleverd. Voorheen moest je ook iets van 200 euro betalen voor de dvd. Tegenwoordig wordt software door dealer op harde schijf geinstalleerd tegen een extra kosten!

Tarco

Nieuw lid
Ok, thanx, ik ben bezeg met het toevoegen van POI (wat nog niet lukt) en ik was benieuwd of je daar de dvd voor nodig zou hebben. @baartje: welke led lampen heb jij gebruikt? Ik wil namelijk mijn lampen vervangen voor witte (5000 / 6000K) lampen of voor leds. Je mag me ook een pm sturen. Thanx.

Tarco

Nieuw lid
Net even gekeken welke versie ik op mijn Columbus heb en dat is fw 3984 en map 7690. Dit lijkt de nieuwste map te zijn ;)

kaze

Lid
Ik heb mijn wagen sinds eind oktober en stel geregeld volgende ergernissen vast :

issue 1
-ik parkeer de wagen en sluit de wagen af terwijl de radio op stond
-wanneer ik de wagen opnieuw start speelt de radio verder, maar na 5 seconden springt de dvd op

issue 2
-mijn htc is gepaired via bleutooth en paired altijd netjes automatisch als ik het contact opzet
-soms gebeurt het tijdens het rijden dat ik de melding krijg "geen bluetooth verbinding"
-wanneer ik dan manueel mijn htc opnieuw koppel werkt deze pairing weer perfect

iemand ervaring met bovenstaande?

MarcoO2

Forumguru
Dan kopieer ik ook gemakshalve maar even mijn reactie uit je andere topic:

Voor wat betreft issue 1: da's raar, bij mij niet het geval en volgens mij ook niet de bedoeling.

Voor wat betreft issue 2: ik heb dat een enkele keer ook wel eens met mijn Nokia E6, maar niet vaak genoeg om er een probleem van te maken. Soms verbreekt ook de verbinding en koppelt'ie een minuut later vanzelf weer.

Heb je deze vragen ook al aan je dealer gesteld?

TL@

Forumguru
Issue 2 heb ik ook al eens met mijn Motorola Defy (Android 2.3.5, Cyanogen); meestal wanneer er een herinnering van een agenda afspraak lawaai maakt. Wanneer ik op de gsm kijk, staat hij nog steeds verbonden. De maxi-dot vraagt dan ook om terug te verbinden, druk ik direct op connect, verbindt hij ook onmiddellijk weer.

Issue 1 kan ik je niet mee helpen want ik heb zelfs nog nooit een DVD in de Columbus gehad.

heavy

Actief lid
tot aan vorige week vol genot van de Columbus, sinds medio vorige week problemen met navigeren.
de Columbus lijkt geen sateliten tezien, vandaag reed ik op de A4 en volgens de navigatie reed ik in Breukelen....
In de setup gekeken, de gsp ontvanger is geregistreed, satalieten nul connected.
via de vag geen fout codes gezien, iemand een idee

EdK

Forumguru
ehhh dealer bellen en nieuwe GPS antenne laten monteren
Deze is defect !

Is ook hier in forum wel terug te vinden volgens mij

EdK

Forumguru
Door hem eraf te schroeven
Maar serieus ga maar een nieuwe antenne laten plaatsen !
gewoon gevalletje water ehhh garantie

Bovenaan Onderaan