Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

MarcoO2

Forumguru
Maar daarom kan er wel ergens een kabeltje los (zijn gaan) zitten... lijkt mij de meest logische verklaring voor dit probleem.

Ik ga voor het belprobleem een afspraak regelen . Heb nog een vraag voor hier ;
Bij DeWaal auto in Tiel geïnformeerd naar inbouwen MDI ; zij gaven een goedkopere oplossing in de vorm van een " Gateway " Inclusief iPhone houder en USB- aansluiting, alles ingebouwd bijna precies €400,00 . Is zo'n Gateway te adviseren , naar jullie weten ??

Gateway zal van dension zijn. Kijk maar eens op hun site. Ff googlen en dan vind je de site wel. Zijn alleen een aantal verschillende gateways met verschillende mogelijkheden en per auto/merk verschillend. Zoek maar eens rond en kies de gewenste gateway. Naar mijn weten werken ze best mooi. Heb vroeger ook een ipod aansluiting van dension gehad. Is mdi niet voor 400e in te bouwen? Weet dat er op het forum verschillende keren over gesproken is!

Heeft iemand ervaring met de iPhone4S i.c.m. Kufatec Fiscon basic+ en de Columbus ? Volgens mijn dealer ( telefonisch ) is er een grote kans dat het daar aan ligt .
maar volgende week gaat ie alles nakijken.........

Zou inderdaad kunnen, iphone 4s heeft bluetooth 4.0. Ik zou de dealer voor zijn en even fiscon mailen, zij zijn echt wel op de hoogte van de iphone 4s en wellicht dat een software update of aankomende software update voor je fiscon het probleem kan verhelpen

Tallguy

Forumguru
Laat het dan ook hier even weten. Ik heb nl ook een fiscon en straks een 4s (geen columbus) maar wil wel graag weten of de combinatie 4s gaat werken met de fiscon.

thomaserati

Nieuw lid
Ik wil op de columdus rijden met een splitscreen. Links de aanstaande manouvres, rechts de kaart. Probleem is echter dat ik splitscreen elke rit weer opnieuw moet aanzetten. Is er iemand die weet hoe ik dit permanent kan aanzetten, zodat ik dit niet elke rit weer opnieuw hoef in te stellen? Thanks!

thomaserati

Nieuw lid
Dank je voor deze zeer verhelderende reactie. Gelukkig was ik daar zelf nog niet opgekomen. Ik vroeg me al af waar die knop rechts onder aan de rechterkant van mijn schermpje voor diende. :koffie:

Maar nu serieus; ik heb daar alleen de mogelijkheid om de positie (recht of links) van de splitscreen te selecteren. Permanent aan/uitzetten gaat daar (naar mijn idee) niet...
Dat doe ik nu dus maar elke rit na het instellen van de route, via het scherm onderaan door daar splitscreen aan te vinken. Dat moet beter of makkijker kunnen.

kaze

Lid
Ik wil op de columdus rijden met een splitscreen. Links de aanstaande manouvres, rechts de kaart. Probleem is echter dat ik splitscreen elke rit weer opnieuw moet aanzetten. Is er iemand die weet hoe ik dit permanent kan aanzetten, zodat ik dit niet elke rit weer opnieuw hoef in te stellen? Thanks!

als ik het wil gebruiken, dan moet ik dit ook telkemale opnieuw activeren.

hemi24

Forumguru
@thomaserati: inderdaad een beetje kort en iets té bij-de-hand van mijn kant. Maar nu serieus: druk jij wellicht een keer te vaak op de knop "MAP"? Ik heb standaard altijd de split-screen aan staan en het systeem onthoudt deze instelling. M'n vrouw daarintegen kijkt altijd naar het volledige scherm en als ik na haar in de auto stap moet ik inderdaad altijd eerst weer even op "MAP" drukken.

hemi24

Forumguru
Kan natuurlijk ook een "slachtoffer" zijn die al meerdere keren is bestolen en zo probeert om wat helers op het spoor te komen...

Spector

Forumguru
Heel lullig, maar mijn Columbus onthoud het splitscreen ook gewoon en ik heb daar volgens mij niets voor ingesteld.

thomaserati

Nieuw lid
@thomaserati: inderdaad een beetje kort en iets té bij-de-hand van mijn kant. Maar nu serieus: druk jij wellicht een keer te vaak op de knop "MAP"? Ik heb standaard altijd de split-screen aan staan en het systeem onthoudt deze instelling. M'n vrouw daarintegen kijkt altijd naar het volledige scherm en als ik na haar in de auto stap moet ik inderdaad altijd eerst weer even op "MAP" drukken.

Thnx, ga het morgenochtend direct uitproberen!

Kom zojuist van de dealer voor winterbanden en ze zouden meteen nieuwe software laden voor de columbus. Ik zou de laatste versie krijgen, maar toen ik in de auto stapte had ik het idee dat er niks veranderd was. Mijn muziek stond nog gewoon op de harde schijf en spraaksturing nederlands was nog steeds niet mogelijk!! Ik terug naar binnen, maar de dealer beschikte niet over een nieuwere versie:S Raar verhaal dit, of zie ik iets over het hoofd?

Bovenaan Onderaan