Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Sparkie

Forumguru
Mijn Octavia is op 17 maart op kenteken gezet, maar was half februari al bij de dealer aangekomen.

Delivery partnumber 3T0035680E
HW-version H61
SW version 3984
Map version 7476
West Europe

Nu is mijn delivery partno versie E t.o.v. jouw A, maar is de mapversion weer lager.
Betekent dat wel dat mijn nav niet met de laatste versie is afgeleverd?

Sparkie

Forumguru
Goed nieuws: na een mailtje naar de dealer over de verouderde kaarten kreeg ik net in de virtuele brievenbus een verzoek om even langs te komen om kosteloos de nav te voorzien van verie 8 kaarten. Dat noem ik service.

hemi24

Forumguru
:ot: inderdaad goed nieuws, al zou ik service liever omschrijven als "werkzaamheden in één keer goed uitvoeren"

Sparkie

Forumguru
Om off-topic te blijven; wie zet de software er eigenlijk op? Het kan zomaar zijn dat de Columbus met kaart en al wordt afgeleverd bij de fabriek en dat men ze daar van de plank afhaalt, met het risico dat er verouderde kaarten op staan.

Je zou eens moeten weten hoeveel dealers het teveel moeite vinden om dit voor 'hun' rijders te regelen en daarom vind ik het service dat het zonder verder commentaar wordt opgelost.

lhodiamont

Nieuw lid
ff 2 vragen; ik krijg volgende week mijn OCTAVIA II elegance business line met de Columbus:
1) Extra Scherm aansluiten op de Columbus voor achter passagiers kan dat? <wat zijn de mogelijkheden en de kosten?>
2) TV Tuner aansluiten <zodat je TV kan kijken?) - <wat zijn de mogelijkheden en de kosten?>

Het is zo'n groot topic dat ik dit niet even zo snel terug kan vinden.

RogerS

Forumguru

Wat een geld. En dan moet het ook nog ingebouwd worden en je moet nog een scherm met steun kopen om het scherm aan de stoel te bevestigen....

Ik heb daar ook naar gekeken maar niet voor gekozen omdat het, in mijn ogen, een verouderd en te kostbaar concept is. Waarom niet gaan voor een tablet of netbook met een beugel aan de stoel. Deze apparaten kun je ook nog buiten de auto gebruiken. Zelf maken wij nu gebruik, bij langere autoritten, van een goedkope tablet voor mijn dochter (6 jaar) waarmee ze haar films en muziek kan afspelen en ook nog een spelletje (angry birds!) mee kan spelen. Voor onze zoon (4 jaar) hebben wij een netbook pc met beugel aan de stoel. Daar kan hij zijn films afspelen. Met deze netbook kunnen wij b.v. op vakantie ook nog TV kijken middels een USB DVB-T stickje...

Rallye

Forumguru
Ik heb het een paar jaar geleden eens nagevraagd op de RAI: € 2700,-
OK, ik had nog geen Columbus en wilde schermpjes in de hoofdsteunen, maar dat was met te gortig. Nu heb ik een Philips met twee schermen. Goed, je moet ze elke keer weer aanleggen (dus alleen voor de echt lange ritten) maar ze kostten ook maar € 200,-

na de zoek functie gebruikt te hebben (mischien verkeerd)
heb ik een vraag
wat moet je allemaal met vagcom of dat andere programma aanvinken en omzetten als je van een standaard radio naar een columbus gaat?

heb van een kennis zijn columbus overgenomen
deze gaat as zaterdag in mijn octavia rs
en zou graat van te voren weten wat ik allemaal nog om moet zetten

alvast bedankt

Fanman

Lid
Mijn columbus, uitgeleverd 06-2012, bevat helaas kennelijk oud kaartmateriaal.
De kaart-versie is 7690, en volgens de dealer is dit de laatst beschikbare kaart.
Helaas is dit kaartmateriaal gewoonweg oud te noemen. Rotondes staan er niet op die er al dik drie jaar liggen etc.
Op advies van de dealer heb ik ze een email met een officiële klacht ingestuurd, welke hun door gaan zetten naar de importeur.

Dit is niet wat ik als klant mag verwachten als ik een accessoire van dik €2.100,- bestel.

@fanman
Even ter correctie, dat is de firmware versie van de columbus!
Kaarten kunnen daar gewoon weer opgezet worden, vraag maar naar kaarten Versie 8 (V8)! Maar 7690 heeft niks met het kaartmateriaal te maken, is puur de firmware van de columbus.

Fanman

Lid
@baartje
Vreemd. In het display komt duidelijk een losse vermelding van Software versie & kaart versie te staan.
Ik wacht even de reactie van de importeur af. (foto's van de versie info op het scherm meegestuurd.)
IMG_0235[1].jpg IMG_0236[1].jpg

hemi24

Forumguru
..., vraag maar naar kaarten Versie 8 (V8)! Maar 7690 heeft niks met het kaartmateriaal te maken, is puur de firmware van de columbus.

Als je de DVD V8 eens in je computer stopt en het TOC-bestand met je kladblok opent kun je zien wat 7690 betekend, dat is namelijk de code die overeenkomt met de originele release van V8 West...
Dus bij deze is je correctie gecorrigeerd :cool:

Darkside

Forumguru
Ik ben dit weekend bezig geweest met het zoeken van de website van VW waarmee je kunt 'foto navigeren'.
Je kunt dan een GPS locatie en een foto op je SD kaart plaatsen en dan kan je op de columbus de foto van je ouders aanklikken om er naar toe te navigeren.

iemand bekend met deze site?

Darkside

Forumguru
Ja picture navi werkt nu.
POI werkt niet. Mijn versie is niet up to date.

ps klopt het dat wanneer je TMC ipv Traffic hebt staan. Je altijd een D versie hebt?

mijn auto is van november 2010 en is MY 2011

Bovenaan Onderaan