Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Adop

Nieuw lid
Ik heb nu dit forum al aardig uitgepluist maar ik kom er niet achter welke kaarten ik heb in mijn columbus systeem of is dit soms in het hidden menu " map version HDD 7690" is er ook overigens een kleine softwareoplossing te vinden om dvd te kijken terwijl ik rijdt ,die ik zelf kan uitvoeren via het SD kaartje, of kan dit alleen via de bekende mannetjes of kastjes

gr Andre

fastgeert

Actief lid
Ik heb net zo'n module van Dietz gemonteerd om beeld te houden tijdens rijden op men Columbus, ik dacht de 1281 nr van Dietz, ze noemen dit de achteruitrijcamera module om het wettelijk verkoopbaar te maken. werkt perfect en geeft geen storingen op navigatie of gala werking. Andere goedkopere modules geven meestal problemen.
bedankt voor de link naar de achteruitrijcamera info.

Adop

Nieuw lid
Hallo Fastgeert de prijs voor dat Dietz ding is mij veel te duur in verhouding met wat het doet ik heb al wel wat software gevonden op de nieuwsgroepen om de dvd te "unlocken" maar of het werkt ? iemand hier al ervaringen mee?

gr Andre

Adop

Nieuw lid
Oke bedankt had ik over het hoofd gezien waarschijnlijk kijken we daar even verder, erg leuk zo' n auto waar je mee wat kunt " rommelen" met zo'n super systeem

gr Andre

hemi24

Forumguru
DVD-vrijschakeling werkt inderdaad door een simpele "update"-DVD met een aangepaste firmware.

Maarten

Forumguru
Zojuist de dealer aan de telefoon gehad in verband met de aflevering van mijn OII.
In de OII (november 2010) zit een Columbus welke vast is gelopen bij het updaten.
De dealer heeft via PON een nieuwe besteld.
Hij had het over een Columbus+.

Kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen deze 2 systemen?

hemi24

Forumguru
Er wordt binnen de RNS510-wandelgangen gepraat over firmware 4120(/4124), welke per kw22/2012 standaard zou worden uitgeleverd.

Schijnt op zich niet zoveel veranderd te zijn t.o.v. de 39xx versie, behalve dat er nu ook radiotekst beschikbaar zou komen.

Ben benieuwd...

hemi24

Forumguru
Ik hoop een antwoord op je vraag, want in het net kom ik nergens "Columbus+" tegen... Zag laatst een lijst met modeljaarwijzigingen (vanaf kw22 - 2012), die ik zo snel niet terug kan vinden, maar ook daar geen melding van een "+"... Dus is heb geen idee wat je dealer hiermee bedoelt.

Trouwens zijn dealers die echt op de hoogte zijn van de laatste stand van zaken rondom de RNS510/Columbus wel héééééél erg zeldzaam!

Niet om je lol te bederven, maar het zou me ook niets verbazen als je een nieuwe Columbus krijgt én een nieuw zijraam...

Maarten

Forumguru
Niet om je lol te bederven, maar het zou me ook niets verbazen als je een nieuwe Columbus krijgt én een nieuw zijraam...

Dat laatste geloof ik niet. Dan had hij me dat vast verteld. De OII staat ook binnen zover ik weet.
In hoeverre ze bij Spoint verstand van de Columbus hebben weet ik niet...

Maarten

Forumguru
Ik zou jullie laten weten welke versie er op mijn Columbus is gekomen nadat deze door de dealer voor de aflevering is vervangen door een nieuwe in verband met een crash.

3T0035680A
HW-version H60
SW version 2844
Sv SW-Version C-EU_9_242_t505
Map West Europe 7551

Nederlandse spraakondersteuning werkt nog niet.

Graag hoor ik van jullie als kenners wat dit betekend!

Adop

Nieuw lid
wel vreemd de mijne is nu 2 weken oud(jong) en de gegevens van mij zijn
3T0035680E
HW-61 version
SW 3984
map vers 7690

misschien nog een die in het magazijn lag of een 2e hands die gereviseerd is
je weet het toch maar niet

gr Andre

Maarten

Forumguru
Hmmm, vreemd.
Iemand anders nog een idee of de status van mijn versie?
Ik had het idee dat het toch wel wat up to date was.
Anders maar even bellen met de dealer.

Adop

Nieuw lid
en ik dacht zelf al dat mijne al niet zo uptodate was want hij stond voordat ik hem kreeg al 2weken op kenteken
de nederlandse spraak ondersteuning werkt ook gewoon dus ik zou zeker dit even aangeven,
de navigatiemappen werken met andere nummers dan je denkt 7690 blijkt versie 8 te zijn volgens zeggen?

gr Andre

hemi24

Forumguru
@Maarten: staar je niet teveel blind op de letter achter het artikelnummer, dat zegt bij Skoda niet altijd iets over de versie. In jouw geval houdt de "A" dus niet in dat dit de versie is die bij de VW RNS510 een A-unit is.
De versie van Adop is net iets nieuwer dan de versie die jij nu hebt (HW60), wat wel raar is, is dat je niet de SW 39x4 hebt en ook nog de V7.2 kaart (CD_7551) en niet zoals Adop de V8.0 kaart (CD_7690).

Maarten

Forumguru
Zou dit bij de dealer (een andere dan waar ik hem gekocht heb, want die hebben hem geüpdate met hun recentste software) al te updaten zijn?
Leden die deze update al gehad hebben?
Ik begrijp uit de reacties dat ik dus niet voorzien ben van de meest recente sw versie van zowel kaart als systeem sw.

Bovenaan Onderaan