EdK
Forumguru
Hmm, mijn dealer wil er niet aan beginnen. PON zegt dat er geen update beschikbaar is voor mijn systeem. Ik heb daar mijn twijfels over...
misschien tijd voor een andere dealer dan ?
Hmm, mijn dealer wil er niet aan beginnen. PON zegt dat er geen update beschikbaar is voor mijn systeem. Ik heb daar mijn twijfels over...
Waarschijnlijk al eens eerder behandeld, maar ik zou niet weten welke zoektermen ik moet gebruiken.
Ook de Columbus handleiding geeft geen uitkomst.
Het gaat erom of het mogelijk is de gesproken uitgebreide richtinginformatie uit te schakelen. Ik zou er genoeg aan hebben om 'bij de volgende linksaf' te horen en niet 'linksaf richting .......'
De reden daarvoor is dat de uitgebreidere info bijna altijd slecht te verstaan is. Als je hoort hoe Bea Schiphol uitspreekt schieten de tranen in je onderbroek.
Geen contact maken, Columbus inschakelingen door linker ronde knop in te drukken, DVD invoeren. Keuze maken om niet tijdelijk vanaf DVD te navigeren. Na een half uurtje tot 45 minuten is het gebeurd. Columbus lijkt tussendoor uit te gaan, dit effect kan voorkomen worden door soms de informatietoets (of een andere) in te drukken. Kan niet fout gaan volgens mij.
Volgens mij is dat een hele oude firmware. Wat zal betekenen dat je een oude versie van de columbus hebt.Ik heb sindskort een Octavia Combi Elegance Businessline uit 01-2010.
Er zit een SD-slot in, maar ik krijg 'm niet aan de praat. Geprobeerd met een SDHC 16GB en nu ook met een SD 4GB, maar beide zonder resultaat. Op meerdere fora heb ik gelezen dat hij het na een firmware-update wèl zou moeten doen (ook met SDHC).
Het hidden menu doet het niet, dus heb ik het via de dealer gedaan. Na een hoop gedoe konden zij uiteindelijk wel zien welke fw-versie erin zit: dit blijkt 1164 te zijn. Als ik her en der lees, zie ik dat er al véél nieuwere fw beschikbaar is. De dealer heeft echter geen ervaring met het updaten ervan en zij hebben met PON gebeld. PON stelt dat er geen nieuwe fw beschikbaar is voor mij. (Raar verhaal?)
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Al het andere werkt op zich prima, maar ik wil erg graag gewoon de SDHC-kaarten kunnen gebruiken, zodat ik van die cd's af ben.
Nog een andere vraag: klopt het dat het systeem/de navigatie 'langzaam' wordt, als je mp3's op de HDD zet?
Alvast bedankt!
Heb een originele mapupdate DVD v9 kunnen scoren. Hoe installeer je dit? Contact gewoon aan en DVD erin of contact niet aanzetten?
Als 'ie werkelijk origineel is, zal er ook een beschrijving bij zitten, is het niet?!?
Nope, zitten geen instructies bij. En het is 100% zeker een originele gesealde DVD voor VW RNS510/810, Seat Mediasystem en SKODA RNS Columbus.
Je bedoelt dat je een nieuwe schijf hebt gescoord met een update van het kaartmateriaal, neem ik aan?