Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Herman Janssens

Senior Member
Dat bestand is voor de RNS510. Je moet er een voor de Discovery Pro hebben.

Deze heb ik zelf in elkaar gezet met gegevens van poiplaza.com. Hier zitten vaste-, mobiele en roodlicht(+snelheid) flitslocaties in. Hoe recent deze informatie is kun je op poiplaza zien.

Edit: Ik heb het pakketje net samengesteld en nog niet getest. Dat kan ik over een paar uurtjes pas doen.
Hallo Eekhoofd kunt u mij de link naar de oorspronkelijke poi list bezorgen. Degene die je gebruikte om deze personalpoi samen te stellen. Het Duitse VW-tooltje? Een linkje is ok. Bedankt.

Herman Janssens

Senior Member
Dat weet ik Darkside. Ik vraag enkel naar de oorspronkelijke POI-list met allerlei soorten speedcams voor NL.om er daarna mee mijn eigen POI-file amen testellen. (Sameen met de belgische en luxemburge peedcams).

bassel

Lid
Het zou mooi zijn als speedcams in de nieuwe columbusnav geladen kunnen worden. Vraag me wel af of we ergens het standaard poi bestand kunnen vinden (die standaard op de columbus staat) mocht het fout gaan dat je deze kunt terugzetten.

Darkside

Forumguru
De standaard poi blijft gewoon actief en selecteerbaar. Je hebt een mogelijkheid om een extra db te laden met je eigen poi 's

bassel

Lid
De standaard poi blijft gewoon actief en selecteerbaar. Je hebt een mogelijkheid om een extra db te laden met je eigen poi 's

Mooie vrije zondag om het te gaan proberen ;o). Thanks!

Kan je beide poi lijsten dus standaard en je eigen poi lijst gebruiken?
Dan is het toevoegen van een poi lijst incl. Speedcams voldoende.

TedVlemmings

Forumguru
Bestaat er een mogelijkheid om de columbus bij het opstarten te laten starten op de kaart en niet op de radio?
Vandaag nogmaals gekeken. Bij mij start de Columbus (zonder enige menu-aanpassing) gewoon op in navigatiescherm (dus kaart) als dit het scherm is waarin ik de auto het laatst heb afgesloten.

Nova3

Nieuw lid
Dat bestand is voor de RNS510. Je moet er een voor de Discovery Pro hebben.

Deze heb ik zelf in elkaar gezet met gegevens van poiplaza.com. Hier zitten vaste-, mobiele en roodlicht(+snelheid) flitslocaties in. Hoe recent deze informatie is kun je op poiplaza zien.

Edit: Ik heb het pakketje net samengesteld en nog niet getest. Dat kan ik over een paar uurtjes pas doen.

Eekhoofd, bedankt. Heb het net geupdate in de auto. Nu nog testen op de weg...

Rick

Senior Member
Bij mij staan ze er in. Je kunt ze op de kaart ook zien als je de categorie poi zichtbaar maakt.

Darkside

Forumguru
In het menu waar je de db importeert kun je kiezen om te wissen. Handig als je in Frankrijk bent. Maar als je een nieuwe db iimporteert overschrijft hij de oude als het goed is

Darkside

Forumguru
Ik heb een oude columbus. En heb het ook over de oude columbus. Maar volgens mij werkt het ook op de nieuwe columbus zo in de O3

Darkside

Forumguru
Ja. Het moet wel een ondersteunde versie zijn.
Dus bv ASC van Tom Tom werkt. Maar de V2 van Tom Tom niet.
Je komt er vanzelf achter als je ze importeert op de website van VW.

(ps er zijn ook ASC bestanden van tom tom die ik niet werken kreeg. Maar die van poiplaza werken iig wel)

Bovenaan Onderaan