Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rick

Senior Member
Mijn zoektocht via nieuwsgroepen bracht me nog niet verder tot nu toe. Via spotnet wel een linkje naar een goede nzb? (kan geen spotnet op mijn zakelijke laptop installeren)

Rick

Senior Member
Nee Henk heeft de nieuwe maar het grootste deel van de hdd zit al vol met navigatie data. Blijft dus slechts 12gb over. Moet zeggen dat ik toegevoegde waarde van die slecht te beheren harde schijf ruimte niet heel erg zie. Enige voordeel dat je 2 vrije sd slots hebt.

Sowieso lopen de discussies in dit topic door elkaar. De ene keer over de oude columbus en dan weer over de nieuwe zijn 2 totaal verschillende systemen.

Michelv.

Forumguru
Heb even verder gezocht, was voor de oude columbus en is dan niet bruikbaar voor de nieuwe Columbus ga ik vanuit.

Michelv.

Forumguru
FF zoeken op RNS 510 flits(binsearch bv), is een dag of 25 oud, de "PersonalPOI" map rechtstreeks op je SD-Kaart zetten(zo werkte het iig met de oude Columbus).

flatron

Actief lid
Sowieso lopen de discussies in dit topic door elkaar. De ene keer over de oude columbus en dan weer over de nieuwe zijn 2 totaal verschillende systemen.
Deze toestellen zouden apart moeten staan op het forum.

De navigatie vind ik trouwens niet bijzonder goed. Ik mis mijn TomTom. In de Ardennen zat ik op een bepaald moment in het bos en nadien in een wei. Het 3D zicht en rijstrookaanwijzingen kan ook een pak beter.

Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Dat is waar, maar dit komt omdat eigenaren van een "nieuwe" Columbus zelf berichten in een Topic die toch al een jaar of 5 over de Oude gaat;)

henriz

Forumguru
Wat!?! 48GB aan kaartdata?!?
Hebben ze toeristische informatie met filmpjes van de omgeving toegevoegd ofzo?

Eekhoofd

Nieuw lid
Dat bestand is voor de RNS510. Je moet er een voor de Discovery Pro hebben.

Deze heb ik zelf in elkaar gezet met gegevens van poiplaza.com. Hier zitten vaste-, mobiele en roodlicht(+snelheid) flitslocaties in. Hoe recent deze informatie is kun je op poiplaza zien.

Edit: Ik heb het pakketje net samengesteld en nog niet getest. Dat kan ik over een paar uurtjes pas doen.

Bijlagen

• Flitslocaties_NL.zip
    122,3 KB · Weergaven: 101

Darkside

Forumguru
Het "probleem" is dat de (oude iig) columbus maar één persoonlijke DB kan importeren.
Ik heb ook tankstations met logo er instaan bv.
Je moet dus eerst via de site van VW ervoor zorgen dat je één nieuwe DB maakt als je meer dan alleen flitspalen wilt hebben.

Ik heb een beetje lopen inlezen maar wordt er niet echt heel wijzer van. Ook aantal andere sites bekeken waaronder gpsunder en gti

Een columbus uit augustus 2010 is deze te updaten? hidden menu doet het niet. Ik heb wel een bluetooth module erin. Welke versie kan ik het beste nemen als ik nederlandse spraak herkenning wil.

Bovenaan Onderaan