Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

TBiRD

Lid
Als ik dit zie wil dit dan zeggen dat de v10 kaarten succesvol geïnstalleerd zijn?

ytegatyt.jpg

rampie

Senior Member
Hallo,

ik wil gebruikmaken van een SD-kaart om mijn MP3's af te spelen, maar af en toe krijg ik de melding dat er een fout is op de SD-kaart. Het gaat om een SD-kaart van 8GB die vol staat.

- Kan het probleem liggen aan het feit dat het een micro-SDkaart is in een adapter of hooft dit er niet mee te maken?
- Moet de SD op een bepaalde manier geformateerd worden?
- Hoe groot mag een SD-kaart zijn?

Alvast bedankt.

Michelv.

Forumguru
Ik gebruik SD van 32 ging zonder problemen op mijn Columbus, formateren moet je even met een SDHC formateerprogrammaatje doen. Gebruik van een adapter maakt ook niet uit, gebruik ik ook namelijk.

Darkside

Forumguru
Ondersteund de nieuwe columbus (van de O3) eigenlijk capless play van mp3's? De huidige doet dit nl niet. Bij live cd's (of dance cd's) is er altijd een kleine pauze.

Bram_O2

Actief lid
Ik wilde net even bluetooth streaming testen vanaf mijn Samsung S3 naar de Columbus. Ik kreeg wel geluid maar alleen over de rechterspeakers. Is dit een bekend probleem? Zo ja is er een mogelijkheid om het geluid over alle speakers te krijgen?
Ik heb dit ook gemerkt en meen ergens gelezen te hebben dat dit niet op te lossen is?

Happyman

Forumguru
Het is wel werkend te krijgen over alle speakers. Dan schijn je iets met de bedrading van de carkit te moeten doorlussen naar de Columbus.

Ik heb nu sinds een paar dagen een extra bluetooth adapter in mijn aux aansluiting zitten. Dit werkt perfect.

Bram_O2

Actief lid
Jammer dat dit niet zonder aanpassingen over alle speakers werkt. Maar goed, muziek kan ook via de HDD, een SD kaart of gewoon een DVD, dat zijn natuurlijk meer dan genoeg mogelijkheden.

andrehj

Forumguru
Ik heb dit ook gemerkt en meen ergens gelezen te hebben dat dit niet op te lossen is?
Het is heel goed op te lossen, maar hiervoor moet je wat ontbrekende draden trekken tussen de connector op je carkit en die achterop je Columbus. Hier zijn standaard setjes voor te koop.

rampie

Senior Member
Bestaat er een mogelijkheid om de columbus bij het opstarten te laten starten op de kaart en niet op de radio?

rampie

Senior Member
Dat doet hij bij mij net niet. Ik start de auto en de radio verschijnt. Dan ga ik over op de kaart en rij zo rond. Als ik de auto dan afsluit en enige tijd later terug opstart, staat de radio weer op het scherm.

extra: Bestaat er een manier om de inhoud van je HDD van de columbus makkelijk te beheren? (mapstructuur...)

Darkside

Forumguru
Hij onthoud de laatste media bron. Dus cd/MDI/radio. Maar niet de kaart. Die moet je zelf aanzetten middels map of een adres in te voeren.

En volgens mij is het best lastig om de HDD te structureren voor muziek. Ik gebruik daarom ook een externe HDD. Die kan ik op mijn pc indelen en die structuur pakt de columbus prima over.

rampie

Senior Member
Hier 20gb ruimte en ik kopieer via SD-kaart. Maar bij een kopie van 997 bestanden is het fout gegaan en ze staan verspreid ipv in 1map. Kan het altijd nog opnieuw doen maar duurt weer ff ...

Bram_O2

Actief lid
Als je gewoon netjes muziek mappen op een DVD zet, wordt dat 1 op 1 overgezet. Ik heb nu heel overzichtelijk al m'n muziek in de Columbus staan.

rampie

Senior Member
zal het hergroeperen als ik binnen geweest ben in garage :)
update van mappen werkt niet, geeft constant foutmelding op CD/DVD. zal hen vragen de firmware eerst eens up te daten...

Rick

Senior Member
Iemand nog een recente flitspaal database beschikbaar? Flitsmeister werkt goed, maar juist voor tripjes in het buitenland zou ik graag zonder datagebruik flitspalen willen zien.

Bovenaan Onderaan