Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

remcoheeringa

Nieuw lid
bedankt, vraagje verder nog: er wordt hier veel gesproken over de "gratis" update voor de O3 kan deze ook gebruikt worden voor de O2?

Badnews

Senior Member
Ik heb eigelijk een hele domme vraag..
hoe weet ik welke versie ik heb in vergelijking met de online te downloaden versie.
In de bestandsnaam vanaf de site kan ik geen versienummer vinden, ook niet in de 7z die ongeveer overeenkomt met mijn navigatiesysteem.
Bestand dat ik opgehaald heb: P78_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.13
screenshotje van mijn radio (ECE zou volgens mij het versienummer moeten zijn) foto.jpeg

RoelF

Forumguru
Gokje, heb je nu 62? Op de site van Navtec in de handleiding staat het ook niet echt duidelijk.

Edit: gevonden! Is inderdaad de 0062 voor de ECE (europa)
De nieuwe is P78 en dus versie 78
Updaten die handel :)

NaviVersion.png

Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
Ingewikkeld.. En ik bouw nog wel software. Maar zo onduidelijk durf ik geen versiebeheer te doen:)

Thnx, ik ga dit weekend updaten, heb lange ritten voor de boeg naar de schoonfamilie voor sinterklaas, dus genoeg tijd voor de update..

Jsuyk

Nieuw lid
Vraagje, ik heb net in mijn Octavia de Columbus voorzien van update 7920. Deze lijkt goed gegaan te zijn (je krijgt geen meldingen na het starten over wanneer deze klaar is met de update?). Ik zie nu dat de "Map version HDD" van 7690 naar 7920 is gegaan en dat de SW version gelijk is gebleven op 3984. Echter, na de update kan ik geen POI's meer selecteren. De optie is niet meer highlighted.

Nu lees ik dat dit komt omdat de POI database in 7920 (wat een aangepaste versie is van de 7918 firmware omdat er flitscamera's als POI aan toegevoegd zijn), anders is dan de Columbus verwacht. De oplossing is om 7918 te installeren.

Echter, ik heb zo snel geen DL DVD (en ik weet niet of mijn computer überhaupt DL kan branden), is er in de omgeving van Eindhoven iemand die mij (natuurlijk tegen gepaste vergoeding) kan helpen aan de juiste DVD?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
Vrijdag tijdens huis-werk en werk-huis en huis-visite de update uitgevoerd, Autoritten waren totaal 2 uur, dus zal ongeveer 3 uur bezig zijn geweest.
Kaarten zijn inderdaad beter, en hij ondersteunt nu de variable snelheid snelweg (120km/u tussen 6:00 en 19:00).
Hij gaf netjes na 19:00 aan dat ik 130 mocht rijden :) Had ik niet verwacht...

Het enigste waar ik me nog steeds aan erger, is de auto-zoom levels. Als je normaal rijdt (zonder navigate aan, maar met de kaart op de display) kan ik ongeveer van Hilversum tot ruim Den Bosch zien (ongeveer 100km ver), dus half Nederland, als je op de A27 rijdt.
Is dit aan te passen? in Nederland hoef ik echt niet verder te kijken als 50km op de snelweg. Als je navigatie aan hebt, zijn de zoom factoren wel beter.

Jsuyk

Nieuw lid
Mijn probleem met de POI's is opgelost, zonder dat ik iets heb hoeven doen :) Ik startte vanmorgen mijn auto en de POI's waren weer zichtbaar en ook weer aankiesbaar.

RogerS

Forumguru
Ik ben benieuwd of de fly-over bij knooppunt Kerensheide er nu eindelijk op staat....

Bedankt voor de tip.

TedVlemmings

Forumguru
Ik ben benieuwd of de fly-over bij knooppunt Kerensheide er nu eindelijk op staat....

Bedankt voor de tip.
Laatste keer dat ik daar mijn navigatie heb gebruikt (kom er dagelijks zonder navigatie) stond dat er nog niet op. Heb wel zelf de nieuwere Columbus versie

EdK

Forumguru
En als het er op staat word het dan ook in de berekeningen meegenomen ?
Want in 020 gebied rond de beruchte tunnel is er de A5 bijgekomen en de garmin en de TT met hun bijna dagelijkse update hadden vrij vlot de kaart aangepast maar zodra ik dan een route ging plannen van 020 naar 010 gebied berekende hij dit niet over de A5, wat toch echt de snelste route was

Pendragon

Donateur
In de vorige versie stond dat stuk A5 niet in de Columbus. Ik kom er binnenkort nog wel een keer langs en zal de navigatie dan even aanzetten.

Baphi

Forumguru
Werkt de v10 op elke firmware versie? Lijkt me van wel eigenlijk, maar toch goed om even te checken.

Bovenaan Onderaan