Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Happyman

Forumguru
Deze firmware is alleen voor de O2 Columbus. Veel informatie is te vinden in het forum van gpsunderground. Daar heb ik ook de firmware vandaan gehaald. Je kan daar veel info vinden over welke firmware er geschikt is voor de verschillende Columbus versies.

De upgrade zelf heb ik uitgevoerd door eerst de iso file op een Verbatim DVD te branden. Daarna stop je de DVD in de Columbus en de rest gaat vanzelf.

Deze firmware is aangepast. Er hoeft achteraf geen recode plaats te vinden.

Happyman

Forumguru
Net even Lord of the Rings afgespeeld. Het beeld blijft op de snelweg ook aan, kortom het werkt :yeehaa:

Wel leuk dat geluid over de 8 speakers.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Hoe en waar het je deze upgrade uitgevoerd? Ik ben nieuwsgierig, kan dit ook op de Octavia 3 Columbus?

Dit kan niet meer op de nieuwe Columbus. Daarvoor heb ik speciale software aangeschaft waarmee deze alleen software matig kan worden geactiveerd.

Als je dit wilt kan je even contact met me opnemen voor een afspraak en dan programmeren we het om voor je

Eventueel via whatsapp ook bereikbaar +31615228709

TedVlemmings

Forumguru
Wellicht dat ik er over een tijdje eens naar ga kijken. Vind zelf beetje kloten altijd wel leuk maar als ik m echt onder handen laat nemen dan moet dat voor meer zijn dan enkel dvd optie, want leuk om te hebben maar gebruiken ga ik dat toch niet. En het moet ook wel een beetje veilig blijven allemaal :)

going_fritz

Actief lid
Weet iemand of (en zo ja, hoe!) het mogelijk is om navigatie favorieten vast te leggen? Ik zie nergens op 't scherm de mogelijkheid om uit favorieten te kiezen danwel een navigatiepunt op te slaan als favoriet. En de manual helpt me ook niet echt verder want wat er staat op bladzijde 81 vind ik nogal cryptisch....

TedVlemmings

Forumguru
Zojuist een probleempje gevonden. Ik heb enkele duizenden mp3's op mijn 32gb SD kaart staan. Welgeteld 24gb. Deze hebben allen hele rare bestandsnamen die heel het alfabet voorzien. (Ooit recorderdeck van iPod vandaar de rare namen). Nu doen alle mp3's het tot ergens in de P en alles wat daarna komt (wat nog veel nummers zijn) worden niet op de Columbus uitgelezen. Alle nummers staan in de root overigens, geen mappen aanwezig op mijn SD. Is hier iets aan te doen? De nummers spelen probleemloos af in andere devices, en op mijn pc dus ze zijn niet corrupt ofzo.

RoelF

Forumguru
Het zou best kunnen dat de radio de mp3's indexeert en maar maximaal x nummers kan inlezen. Verwijder eens A-E en kijk eens of je daarna wel verder komt als P.

Edit: Ja hoor, staat ook in de handleiding. Pagina 23 Supported sources and file formats.
Number of files: A maximum of 1 000 files can be displayed in the folder list browser or displayed alphabetically from the selected source.

Laatst bewerkt:

flatron

Actief lid
Hoe vinden jullie de kwaliteit van het geluid in combinatie met de standaard speakers en het Columbus systeem in de octavia 3?

Pablos

Senior Member
Ik vind het geluid prima. Het is wel afhankelijk van de bron, maar ik zit nog iedere dag te genieten in mijn combi:):)

jelleg

Lid
Ik vind het geluid meer dan prima. Ik geniet er ook van. Luister maar eens met het laatse album van Daft Punk. Daarmee komen de Columbus en Canton goed tot hun recht.

remcoheeringa

Nieuw lid
vraag ik weet niet welke versie van het columbus navigatie systeem ik heb (systeem met 4 knoppen aan beide kanten) a kant radio, media, phone en setup B kant Map, navigatie, etc? auto is van 2009 eerste serie nieuw model
En kan deze update hierop geïnstalleerd worden

Michelv.

Forumguru
Nieuwe kaarten kan altijd, alleen met de firmware moet je jezelf goed inlezen of de nieuwste ook op een ouder apparaat geinstalleerd kan worden zonder problemen.

Bovenaan Onderaan