Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rallye

Forumguru
Mijn Swing in de Octi II werkt gelukkig wel met de mappenstructuur, een nadeel is alleen dat je die in het scherm niet ziet. Zonder mappenstructuur ben ik ook mijn overzicht kwijt - een reden waarom ik een grote hekel heb aan iTunes, Picasa etc. Vreemd dat de Columbus dat vanaf de HD niet kan, maar vanaf de USB.......

Sparkie

Forumguru
De laatste tijd zijn er veel veranderingen geweest met betrekking tot een verhoogde (of verlaagde) maximum snelheid.
Als ik zo snel niet kan zien wat de maximum snelheid is op de snelwegen kijk ik snel even op de Columbus waar dan de maximum snelheid wordt aangegeven. De laatste tijd merk ik dat deze redelijk vaak niet meer klopt.

Weet iemand of de aanpassingen worden meegenomen in de nieuwe V10?

Noord26

Forumguru
Wacht met smart op V10 West Europe kaarten. Zit nu met V8 te werken.

Iemand toevallig die weet wanneer ze beschikbaar zijn? Vind het onnodig om nu nog V9 erop te zetten.

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag auto gekregen. Vraag me af welke kaarten ik heb, dacht ook V8 maar staat wel ergens bij kaartinfo dit jaartal 2013/2014 en dat klinkt mij als actueel in de oren?

TedVlemmings

Forumguru
Iemand hier toevallig die mij kan vertellen hoe je in de Columbus de volgende instellingen aan kunt passen:

- In plaats van een volumebalk gewoon een cijfer krijgen te zien bij aanpassen volume
- Tijdens navigatie begeleiding ook gewoon radio/mp3 laten doorspelen (Nu valt geluid helemaal wel, erg irritant als er steeds dingen herhaalt worden, en sowieso onnodig omdat ik het toch wel door de muziek heen hoor)

Alvast bedankt.

Herman Janssens

Senior Member
Je hebt er naar het schijnt VCard-bestanden voor nodig. Hoe maak je die? Hoe kun je andere bestanden naar vCard overzetten? Of sla ik de bal mis

Darkside

Forumguru
http://www.volkswagen.de/de/navigation.html kies hier je Navi systeem. RNS510 voor oude columbus en discover pro voor nieuwe Columbus MIB.
Dan POI-Listen.
Let op dat je maar 1 database kunt importeren. Dus als je Tank stations. Campings, Flitsters etc wilt toevoegen.
Moet dat in 1 database staan.
Op de columbus kan je dan weer kiezen welke icoontjes je wilt tonen op de kaart.

Herman Janssens

Senior Member
Bedankt Darkside, ik heb het geprobeerd en het is ook gelukt. Alleen zijn de flitsers voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland maar beschikbaar. En... daar ben ik echt niet veel mee; Bestaat er ook een download voor de flitsers in de Benelux?

Happyman

Forumguru
Heb net mijn Columbus geupgrade van firmware 5218 naar 5238. Als het goed is zit VIM hierin verwerkt. Gevoelsmatig lijkt de bediening iets vlotter te verlopen dan bij 5218.

Zo maar even een DVD'tje testen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

TedVlemmings

Forumguru
Heb net mijn Columbus geupgrade van firmware 5218 naar 5238. Als het goed is zit VIM hierin verwerkt. Gevoelsmatig lijkt de bediening iets vlotter te verlopen dan bij 5218.

Zo maar even een DVD'tje testen.
Hoe en waar het je deze upgrade uitgevoerd? Ik ben nieuwsgierig, kan dit ook op de Octavia 3 Columbus?

Bovenaan Onderaan