Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Happyman

Forumguru
Ik wilde net even bluetooth streaming testen vanaf mijn Samsung S3 naar de Columbus. Ik kreeg wel geluid maar alleen over de rechterspeakers. Is dit een bekend probleem? Zo ja is er een mogelijkheid om het geluid over alle speakers te krijgen?

going_fritz

Actief lid
Het lukt me niet om personal POI aan de gang te krijgen. Ik heb via de bekende site een gpx omgezet naar .db3, deze op een SD in de juiste PersonalPOI folder gezet. Doe op de columbus in m'n octavia III dan 't volgende (met de SD-kaart in slot 1) :menu geheugen beheren (onder nav -> setup). Kies dan voor Mijn bijz. reisdoelen (Personal POI) updaten.

Scherm wordt gevuld met de tekst 'zoekt naar software-updates' met een grote annuleren knop eronder. Na ongeveer een 30-tal seconden verschijnt dan de tekst 'Fout geen bestanden beschikbaar. Een medium met bestanden voor de software-update plaatsen of de bron controleren, alstublieft'

en dan ben ik weer terug bij af. Ik geloof niet dat 't aan de .db3 ligt, die is immers via de site aangemaakt. Waar doe ik 't dan fout?

Eppiegrande

Actief lid
Omdat je op deze manier geen "software" update doet. Je moet dit omzetten, maar gelukkig is daar een website voor die dat voor je kan.
http://www.volkswagen.de/de/navigation/discover-pro/poi-listen-sammlung.html
Kan alleen met .ASC (Tom Tom, Igo, Navigon).CSV (Route66, Garmin, Navman)en .GPX (Garmin)
Maar je kan weer via http://www.poieditor.com/poi_convert/

(om een of andere duistere reden lukt het soms niet (vw website zegt dan file bevat geen data) lijkt als er negatieve gps coordinaten in zitten)

Succes en laat even weten of het je dan wel lukt.

going_fritz

Actief lid
Die website heb ik juist gebruikt om vanaf de .gpx de .db3 te maken. En het bestandje staat op de sd card in de PersonalPOI msp.

RogerS

Forumguru
Ik wilde net even bluetooth streaming testen vanaf mijn Samsung S3 naar de Columbus. Ik kreeg wel geluid maar alleen over de rechterspeakers. Is dit een bekend probleem? Zo ja is er een mogelijkheid om het geluid over alle speakers te krijgen?
Dat komt waarschijnlijk door de kabelverbinding tussen je bluetooth carkit naar de Columbus. Oudere versies was dit mono. Heb je een keer de bluetooth module vervangen?

Eppiegrande

Actief lid
Dan kan je het gpx bestand "laden" op de website van volkswagen, en dan maakt deze er een "installatie bestand" van welke je dan gebruiken om je POI's te updaten (lees anders de gebruiksaanwijzing op de VW website)

(Vervolg going_fritz)

going_fritz

Actief lid
Dan kan je het gpx bestand "laden" op de website van volkswagen, en dan maakt deze er een "installatie bestand" van welke je dan gebruiken om je POI's te updaten (lees anders de gebruiksaanwijzing op de VW website)

(Vervolg going_fritz)

Dat heb ik dus ook allemaal gedaan. Heb keurig een .db3 bestand, opgeslagen in de personalpoi map op het sd kaartje, maar de columbus 'ziet' 't niet.

Michelv.

Forumguru
Vandaag mijn Amundsen omgewisseld voor een Columbus(in O2 2006), nu geen weergave in maxidot meer en stuurwielbediening werkt niet meer.
Ik heb me nog niet door alle pagina's over de Columbus heen geworsteld maar herkend iemand dit probleem?

3T0035680C met H60 en SW3984.

going_fritz

Actief lid
Weet iemand of het mogelijk is om de 'snelkeuzelijst' aan te passen die je in beeld krijgt als je op de 'POI' knop onderin drukt. Deze toont nu 'parkeerplaatsen', 'restaurants', 'tankstations', en 'meer bijz. reisdoelen', maar daarvoor wil ik andere in de plaats. De restaurants en parkeerplaatsen wil ik o.a. vervangen maar ik heb in de setup gezocht en het nog niet kunnen vinden.

rcFred

Senior Member
@going_fritz daar was ik naar op zoek geweest, maar helaas ook nog niet gevonden. Een restaurant zoek ik nooit op, maar een korte stop bij de grote gele M onderweg doe ik af en toe wel. Als je gaat zoeken op "donald" bij de POI krijg je mooie icoontjes met de gele M, maar het is niet als groep te vinden en te vervangen voor 1 van de 3 snelle keuzes.

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Vandaag mijn Amundsen omgewisseld voor een Columbus(in O2 2006), nu geen weergave in maxidot meer en stuurwielbediening werkt niet meer.
Ik heb me nog niet door alle pagina's over de Columbus heen geworsteld maar herkend iemand dit probleem?

Ross-Tech heeft toch vast wel ergens een Columbus-upgrade wiki? Wat staat daar in?

Pendragon

Donateur

De 3T versie in de PFL O2 wil wel eens problemen geven. Ik zou Emiel van Ham eens vragen, hij heeft mij ook al eens geholpen met een O2 PFL en een Columbus. Zoek zijn naam op google en z'n bedrijf komt als 2e hit.

going_fritz

Actief lid
Ook nog een andere vraag: m'n iphone 5 is via bluetooth verbonden met de Columbus. Alleen is dan het geluid op de iphone uitgeschakeld, ook voor mail/berichten/whatsapp enz. , zonder dat ik op m'n iphone het geluid zelf uitgeschakeld heb. Weet iemand of dit te voorkomen is. Ik weet dat ik m'n phone niet mag gebruiken tijdens het rijden :jaja: , maar zou 't wel prettig vinden als ik een geluid hoor voor een ontvangen mail/sms enz.

Darkside

Forumguru
heb geen iphone. Maar ik kan bij android bij de BT instellingen kiezen voor 2 soorten geluid.
Waaronder streaming. Deze moet aanstaan wil ik binnenkomende berichten ook via de speakers horen.

Michelv.

Forumguru
Na mijn post de hele zondagavond aan het zoeken geweest, schijnt idd een probleem te zijn met de pre-fl, maar is op te lossen. Nu nog even kijken of ik het zelf doe of het laat oplossen.

Michelv.

Forumguru
Inmiddels geupdate, nu draaiend op 4120, Alleen Bootlogo kwijt en de knoppen en Maxidot nog niet werkend, moet nog even kijken met VCDS of alle vinkjes goed staan.
VIM wel werkend.

Bovenaan Onderaan