Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Bram_O2

Actief lid
Ik heb net succesvol m'n Columbus een update gegeven naar kaartversie 8048. Ging vlekkeloos, geen idee wat de verschillen met de vorige versie zijn, maar leuk dat het erop staat.

Henk66

Actief lid
Nee Henk heeft de nieuwe maar het grootste deel van de hdd zit al vol met navigatie data. Blijft dus slechts 12gb over. Moet zeggen dat ik toegevoegde waarde van die slecht te beheren harde schijf ruimte niet heel erg zie. Enige voordeel dat je 2 vrije sd slots hebt.

Sowieso lopen de discussies in dit topic door elkaar. De ene keer over de oude columbus en dan weer over de nieuwe zijn 2 totaal verschillende systemen.
Bedankt, ach ja ik stream vanuit mijn iPhone.

Darkside

Forumguru
Ik heb een beetje lopen inlezen maar wordt er niet echt heel wijzer van. Ook aantal andere sites bekeken waaronder gpsunder en gti

Een columbus uit augustus 2010 is deze te updaten? hidden menu doet het niet. Ik heb wel een bluetooth module erin. Welke versie kan ik het beste nemen als ik nederlandse spraak herkenning wil.
Grote kans dat je een 2700 firmware versie hebt. Ik heb een auto uit november 2010 en had die ook. En ben naar 3814 gegaan voor de Nederlandse spraak controle.
Maar je moet wel goed kijken welke versie je hebt. Kans is groot dat je een c versie hebt. Maar misschien een refurbishd a versie. Dan moet je een ander bestand gebruiken om te Flashen.
Succes

Rickvw

Lid
Iemand ervaring met het afspelen van mp4/m4v of überhaupt een video file vanaf een SD card op het columbus systeem van de octavia 3? Het systeem geeft bij mij de melding dat er geen herkenbaar formaat is aangetrokken als in vanuit het hoofdmenu -> media -> bron -> verwijs naar een - aldus handleiding - geschikt formaat.
Daarnaast ben ik benieuwd of er ook berijders zijn die een video/film icoon/toepassing in het hoofdmenu kunnen selecteren, bij mij is dit enkel een media toepassing waarbij is al mijn muziek van de sd kaart wel kan beluisteren.

Hoor het graag!

Laatst bewerkt:
Grote kans dat je een 2700 firmware versie hebt. Ik heb een auto uit november 2010 en had die ook. En ben naar 3814 gegaan voor de Nederlandse spraak controle.
Maar je moet wel goed kijken welke versie je hebt. Kans is groot dat je een c versie hebt. Maar misschien een refurbishd a versie. Dan moet je een ander bestand gebruiken om te Flashen.
Succes

Kijk dank! die 3814 versie kan ik van gspunderground halen? :)

Rickvw

Lid
Obv het instructieboekje van Skoda is de columbus in staat om de volgende video bestanden af te spelen (zie onderstaande link). Echter als ik een aantal van deze type bestanden/extenties op een SD kaart zet & in de columbus naar deze files verwijst, geeft de columbus aan dat het bestandformaat niet herkend wordt..

Hoor jullie reactie(s) graag! :)

http://cl.ly/image/0E3I2e0g453n

Bram_O2

Actief lid
Dan zal het waarschijnlijk niet via SD kunnen. Ik heb gisteren even een film op DVD gebrand en moest mezelf na 10 minuten op de oprit gekeken en genoten te hebben (geluidssysteem is nogal top) mezelf uit de auto trekken :D

Net de columbus eruit gehaald en ik heb
3T0 035 680 A
HW: H06
software 2724

Kan/moet ik nou "Firmware 3810_noru (Josi-Version) for all devices" gebruiken?
Iemand een download link voor me? de gti site mist de a-c link

Kan ik direct naar een hogere versie?

Sparkie

Forumguru
Ik kan op mijn Columbus geen POI's inladen. De optie is grayed-out.

Wat voor SD kaartjes gebruiken jullie eigenlijk? Ik neem aan een MicroSD om te laden op de PC via een USB adapter en deze dan met de SD adapter weer gebruiken in het SD slot op de Columbus.

Darkside

Forumguru
Na een hogere versie kan meestal wel. Maar soms maakt hij niet de 3 partities aan. Van daar dat via de 38xx veiliger is.

@Michelv. die had ik al gevonden de links naar de a b en c versie zijn weg..

"
Download Location (RNS 510 A, B and C)

File: Megaupload link removed (filename: 3810a_noru.rar containing 3810a_noru.iso of size 687,790,080)
"

Daar ging het me ook om.. maar heb die nu via gpsunderground weg gehaald..

hmm mijn retentie gaat tot 900.. dat zal het zijn.. Maar goed het die josi versie dus. In ieder geval bedankt :)

Heeft er iemand versie Volkswagen RNS 510 Firmware Upgrade to version 2720 / 2722 / 2724 / 2726 / 2728 voor me mocht het mis gaan? :tongue:

Zojuist een geslaagde poging naar 3814 :) Moet ik nou nog naar 4024 ? Iemand idee wat hier verbeteringen van zijn?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan