Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Octavia32

Forumguru
Ik denk dat er teveel zitten te leechen.....

Kreeg zojuist deze melding van dropbox

Hi Berend,

This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended for generating excessive traffic. Your Dropbox will continue to function normally with the exception of Public links.

For more information on suspended links, please visit the Help Center. If this is your first suspension, you may remove the suspension by visiting your account page.

- The Dropbox Team

:confused::confused::confused:

MRNX

Forumguru
Interessant, heb even gewacht met updaten, maar gaat er nu wel van komen. De Columbus in mijn O2C van 2010 heeft nog het originele kaartmateriaal volgens mij, sterk verouderd. De A73 tussen Nijmegen en Venlo is onbekend, maar die ligt er toch al een aantal jaren..... :(

Heb al eens contact gehad met VAGtechniek in Nuenen, en zij adviseerden me ook een firmware update in mijn geval. Ga er binnenkort toch maar eens heen.

Welke firmware is aan te raden, of moet ik dat maar aan de mensen bij VAGtechniek overlaten?

Sparkie

Forumguru
Nadat de eerste DVD was mislukt heb ik vanmiddag met succes V12 geladen.

Morgen eerst maar eens kijken of het nieuwe stuk N201 en de nieuwe afslagen bij Hoofddorp erop staan.

TooTall

Forumguru
Welke firmware is aan te raden, of moet ik dat maar aan de mensen bij VAGtechniek overlaten?

Ik ben redelijk avontuurlijk op het gebied van IT, maar ik weet genoeg over het updaten van RNS510/Columbus om dat braaf over te laten aan anderen...welke firmware mogelijk is voor je is afhankelijk van welke hardwareversie je hebt. Zo kan je een "oudere" Columbus veranderen in een prijzige deurstop door er de allernieuwste firmware op te pleuren. Ook kan je niet zomaar de juiste firmware laden, van A naar C, je moet van A naar B naar C, maar niet altijd, etc...niet eenvoudig! Had zelf ook geen zin om -tig DVD'tjes te branden (die dan ook nog allemaal moeten lukken...)

Het belangrijkste is om te vragen dat je zeker een firmware versie wil waarmee je "eigen POI's" kan laden. Dan kan je flitspaallocatie-databases inladen, of alle tankstations, of alle hotels etc., en deze kan je dan op je Columbus weergeven met icoontjes.

VAGTechniek gaat je zeker kunnen helpen! :thumbsup:

RogerS

Forumguru
@mkprs ik zou het aan VAGTechniek overlaten tenzij je zelf veel ervaring hebt met het updaten van computersystemen (ihb Linux based), en veel tijd hebt om alles uit te zoeken.

nietje72

Forumguru
Iemand al ontdekt of de snelheidsborden op V12 er weer netjes op staan als je op de snelweg rijdt? Was immers een probleem bij V11. Mijn NAS staat 'm trouwens binnen te slurpen.

Bovenaan Onderaan