Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

TooTall

Forumguru
Ik kan trouwens de POI's van POIplaza aanraden. Ik heb de vaste "gevarenzones" en de hier-kan-eventueel-ook-een-"gevarenzone"-zijn collecties van BE, NL, FR, en DE op de Columbus gezet.

Merk dat vooral de "eventuele" gevarenzones zeer goed kloppen hier in de buurt, op alle bekende plekjes staat nu een uitroepteken...

Octavia32

Forumguru
@Corné de Kluijver ik heb het nog niet echt kunnen testen want ben nog niet echt op pad geweest sinds ik de nieuwe versie heb geïnstalleerd.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat er weinig verschil is met v11 afgezien van het bijgewerkte kaartmateriaal.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rob1.8TSI

Forumguru

alleen het hidden menu is nu weg.
Kaarten staan er nog op.
Kan ik nu 3980 toch et op zetten?

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1416930884256.jpg
    uploadfromtaptalk1416930884256.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 54

Rob1.8TSI

Forumguru
zo, met wat strubbelingen en een erg hotte app lijn met @Octavia32 , staat ook 3980 erop.

Bleek dat na een bepaalde tijd de stroom van de auto uitgeschakeld werd.
Ik heb geen sleutels gebruikt, SW 3810 probleemloos geinstalleerd, hierna de CD met SW 3980 erin en na
ongeveer 10 minuten was het scherm zwart, de Columbus reageerde helemaal niet meer.

Na rijp beraad besloten om even de auto op contact te zetten,
hierna de SW3980 opnieuw opgestart en ook deze update liep feilloos.

Wat schets mijn verbazing, als ik op het knopje met de microfoon druk, kan ik zeggen dat de radio naar radio2 moet en mevr. antwoord netjes met: radio2 is voor u ingesteld oid., ook de bleutooth met telefoon opdrachten en de navi met gesproken opdrachten werkt feilloos.
Ben dus helemaal blij!!:yeah::yeah:

Allen toen ik de kaarten V12 wilde installeren, kreeg ik hetzelfde opstartscherm als bij SW3980 met de vraag of ik wilde installeren, meteen afgebroken. Denk dat ik de verkeerde iso op de cd heb gezet, verder blijkt dat ik hier een dual layer cd voor moet hebben, moet ik dus morgen eerst aanschaffen.

Conclusie, het is in principe goed zelf te doen, zou alleen tussen de twee updates even de auto op contact zetten.

Tot zover mijn bevindingen.

Mijn dank is groot Berend!!:bloemen:

Octavia32

Forumguru
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: KJvO
Weet iemand hoe ik het scherm aanpas dat getoond wordt na het opstarten van de Columbus?
Daarmee bedoel ik dus niet het bootlogo, maar bv onmiddellijk naar "navigatie", of naar "rijgegevens".

Een dikke week geleden startte hij altijd op naar "rijgegevens", maar sinds afgelopen weekend start hij op naar het "comfortgebruikers" menu.
Dat is nu net een van de menu's dat ik nooit gebruik, dus het eerste dat ik doe is de menu verzetten.

In de handleiding staat er dit:
Na het inschakelen van het apparaat wordt de audiobron die vóór het uitschakelen
het laatst actief was en het laatst gekozen menu weergegeven

Maar die laatste gekozen menu lijkt hij dus niet automatisch aan te nemen...

Rob1.8TSI

Forumguru
dat is toevallig, gaf hij gisteren bij mij ook aan!!
Gisteren de dvd's gekocht, thuis meteen V12 gebrand en toen ik mijn vader weer terug naar Roermond moest brengen, dvd in Columbus, naar Roermond en terug gereden en bij thuiskomst stond 8195 erop!!

TooBie

Nieuw lid
Goeden dag allen.
Nou heb ik een Columbus Navigatie systeem en daar zou ik graag een Externe HDD op willen aansluiten.
Heeft iemand hier ervaring mee. en misschien wat tips ?

Bovenaan Onderaan